کد خبر : 1830756 | 05 تیر 1401 ساعت 10:47 | 17.5K بازدید | 6 دیدگاه

با جذب زکی‌پور و بازی برابر الجزایر

معادله پیچیده؛ پست نورافکن تغییر می‌کند؟

مدافع چپ تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی احتمالا لیگ بیست و دوم را در پست جدیدی شروع خواهد کرد.

معادله پیچیده؛ پست نورافکن تغییر می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه" با جدایی گولسیانی از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی، مدافعین وسط موجود در اسکواد سپاهان کمتر از قبل شد و در حال حاضر پورقاز، نژادمهدی و مهدی‌زاده تنها بازیکنانی هستند که در حالت پایه به عنوان مدافع وسط شناخته می‌شوند. در این بین صحبت‌هایی مبنی بر احتمال جدایی نژادمهدی هم وجود دارد.
وقتی ترکیب تیم ملی برابر الجزایر اعلام شد، حضور امید نورافکن در پست دفاع وسط مهم‌ترین موضوعی بود که به چشم می‌آمد، مخصوصا که او در آخرین بازی مرحله انتخابی هم در این پست به میدان رفته بود.
همین اتفاق گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص تغییر پست نورافکن در فصل جدید به دنبال داشت که خیلی جدی گرفته نمی‌شد تا اینکه از اولین خرید سپاهانی‌ها رونمایی شد؛ میلاد زکی‌پور!
مدافع چپ اصلی گل‌گهر سیرجان در لیگ بیست و یکم که در ابتدا صحبت‌هایی مبنی بر پیوستنش به پرسپولیس وجود داشت اما در نهایت از سپاهان سر درآورد. بدون شک بازیکنی در اشل میلاد زکی‌پور که فصل گذشته به لحاظ آماری یکی از بهترین مدافعین چپ لیگ بوده و جایگاهش در تیم گل‌گهر تضمین‌ شده بود، در قامت یک ذخیره‌ی مطمئن برای امید نورافکن به سپاهان نمی‌آید!

1723406
بنابراین انتظار می‌رود در فصل جدید نورافکن را در پستی جدید ببینیم کما اینکه در دو سه بازی آخر لیگ قبل هم برای سپاهان در همین پست به میدان رفت و به عنوان مدافع وسط در خط دفاعی چهار نفره عملکرد قابل توجهی هم داشت.
با توجه به فقر آشکار مدافع وسط در فوتبال ایران، این جابجایی پست می‌تواند دست سپاهان را در خرید بازیکن برای پست‌های دیگر باز کند و از این حیث قطعا به سود این تیم اصفهانی است اما ریسک بزرگی برای نورافکن هم محسوب می‌شود چرا که او به عنوان مدافع چپ تیم ملی جایگاه نسبتا مطمئنی برای خودش ایجاد کرده بود اما اکنون باید چالش جدیدی را در پست مدافع میانی پشت سر بگذارد.

عکاس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها