کد خبر : 1830840 | 05 تیر 1401 ساعت 17:34 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

نمی‌خواستم حسرت این رکورد روی دلم بماند

فصیحی: نتیجه المپیکی شدن مرا دیدید؟

فرزانه فصیحی بعد از 8 سال رکورد دوی 100 متر بانوان ایران را هم شکست تا خودش به تنهایی لقب "دختر باد" را یدک بکشد.

فصیحی: نتیجه المپیکی شدن مرا دیدید؟

به گزارش "ورزش سه"، فرزانه فصیحی سریع‌ترین دونده زن ایرانی در مسابقات بین المللی بورسا ترکیه شرکت داشت و در مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰ متر با ثبت رکورد ۱۱.۴۴ ثانیه علاوه‌بر جای گرفتن در رتبه نخست رکورد ملی ایران را که سال‌ها دست مریم طوسی بود یک صدم ثانیه ارتقا داد.
این دونده ۲۹ ساله پیش‌تر در شصت‌متر رکورددار بود، اما حالا در مسابقات ترکیه ثابت کرد که در ماده‌های دیگر هم حرفی برای گفتن دارد. مسابقه نهایی او در بورسا جالب توجه بود؛ فصیحی خیلی زود از رقبایش در دیدار نهایی فاصله گرفت و خیلی زود دست‌هایش را برای زدن دور افتخار بالا برد. او در مورد این مسابقات و سطحش گفت: «این مسابقات قهرمانی کشور ترکیه بود که من در آن شرکت کردم. البته دونده‌های خارجی هم در آن بودند؛ دونده‌هایی از اوکراین، بلغارستان و... ولی مسابقه اصلی، قهرمانی کشور خود ترکیه بود.»
این دونده در خصوص فاصله زیادی که با حریفان‌ ایجاد کرد گفت: «بله. فاصله‌ام در مسابقه نهایی زیاد بود. انگیزه‌ و روحیه‌ام بالا بود و خیلی اعتماد به نفس خوبی داشتم چون واقعا برای این هدف درحال جنگیدن بودم و اصلا نمی‌خواستم آن را از دست بدهم. نمی‌خواستم حتی یک ذره حسرت در دلم بماند و با تمام وجودم تلاش کردم و سعی کردم بهترین خودم باشم.»

1723497
فصیحی که به دختر باد مشهور است، در سال ۲۰۱۶ مدال نقره بخش تیمیِ رشته دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را به دست آورد. او همچنین در سال ۲۰۱۸ مدال برنز رشته دوی ۶۰ مترِ هشتمین دوره مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را به گردن آویخت.
تلاش‌های این دختر دونده پایان نداشت و سال ۲۰۲۰ با کسب رکورد ۷/۲۹ ثانیه در مسابقه دوی ۶۰ متر در بلگراد صربستان، با ثبت رکورد جدیدی در ایران و بهبود رکورد قبلی خود، به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه پیدا کرد. در همین سال بهترین اتفاق ممکن برای او رقم خورد و با استفاده از سهمیه یونیورسالیتی مسافر المپیک توکیو شد.
او حالا پس از تجربه المپیک در ماده صد متر پخته‌تر مسابقه می‌دهد و در ۲۹ سالگی عطش زیادی برای موفقیت در مسابقات آینده دارد. فصیحی در مورد نقش پررنگ المپیکی شدن در موفقیت امروزش توضیح داد: «به نظر من نتیجه حضور در المپیک همین روزهای من است‌. شاید خیلی‌ فکر کنند حالا به المپیک رفتی چه شد؟ اما اتفاقاتی که الان می‌افتد باعث و بانی‌اش المپیک رفتن من بود. من دونده‌های سرشناس و تکنیک‌های آنها را دیدم و چقدر چیزهای جدید با خودم آوردم که در آینده بازهم این اتفاقات را شاهد خواهیم بود.»
وی در خصوص اینکه رکورد صدمتر ایران ۸ سال دست مریم طوسی بوده و حالا او با یک صدم ثانیه کمتر آن را شکسته عنوان کرد: «من برای شکستن این رکورد برنامه داشتم. هدفم بعد از کارهایی که در ۶۰ متر کردم قطعا صدمتر بود که خداراشکر این اتفاق افتاد و رکورد شکسته شد.»
فصیحی در پایان از برنامه‌ها و اهدافش در آینده اینطور گفت: «قطعا این شروع یک راه جدید است و مسابقات و برنامه‌های ما ادامه دارد و امیدوارم هرروز بهتر شود و بتوانم در مسابقات کشورهای اسلامی نتیجه خوبی کسب کنم و بعد از آن در بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌های مختلف سر بلند بیرون بیایم.»

دیدگاه‌ها