کد خبر : 1830915 | 06 تیر 1401 ساعت 08:44 | 5.9K بازدید | 2 دیدگاه

ایران به عنوان پنجمی آسیا رسید

پایان کار مردان تکواندوکار بدون طلا و سکو!

رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا با کسب عنوان پنجمی تیمی برای مردان ایران به پایان رسید.

پایان کار مردان تکواندوکار بدون طلا و سکو!

به گزارش "ورزش سه"، در چهارمین و آخرین روز بیست و پنجمین دوره تکواندوی قهرمانی آسیا در چونچئون کره جنوبی، دو نماینده با تجربه کشورمان به میدان رفتند که هر دو نفر از کسب مدال بازماندند تا علاوه بر از دست رفتن رکورد صددرصدی کسب مدال توسط تکواندوکاران ایران، مانع از رفتن تیم ایران بر روی سکوی مسابقات شوند.
ابتدا  نماینده وزن 63- کیلوگرم کشورمان یعنی فرزان عاشورزاده پس از یک دور استراحت،  در نخستین مبارزه خود برابر یو شوای لیانگ چینی در 2 راند نزدیک و با نتایج  13 بر 13 و 13 بر 10 نتیجه را واگذار کرد تا نخستین حذف شده کاروان تکواندو ایران در چونچئون باشد. در ادامه نیز امیرمحمد بخشی در وزن 80- کیلوگرم، ابتدا رامش حسینی از افغانستان را از پیش روی برداشت اما در مرحله یک چهارم نهایی و پس از پیروزی در راند اول برابر گئون وو سئو از کره جنوبی، در دو راند بعدی مغلوب این حریف شد تا هر دو نماینده باتجربه ایران که سابقه قهرمانی در همین مسابقات را در کارنامه دارند، از دور رقابت ها کنار رفته و پس از کسب 10 مدال پیاپی توسط 10 ملی پوش ایران، رکورد صددرصدی مدال آوری نمایندگان کشورمان از بین برود.
با احتساب نتایج به دست آمده در روز پایانی مسابقات، ازبکستان با کسب 4 مدال طلا برای نخستین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی تیمی آسیا شد. کره جنوبی نیز با 3 مدال طلا و 2 برنز به مقام دوم رسید و اردن با 4 مدال نقره و 1 برنز بر سکوی سومی رقابت ها ایستاد. مردان تکواندوکار ایران نیز با 3 مدال  نقره و 1 برنز عنوان پنجم تیمی را کسب کردند تا پس از سالها موفق به کسب سکوی تیمی آسیا نشده و برای اولین بار پس از سال 2000، بدون کسب حتی یک مدال طلا به کار خود در رقابت های قهرمانی آسیا پایان دهند.

دیدگاه‌ها