کد خبر : 1830931 | 06 تیر 1401 ساعت 10:22 | 12.1K بازدید | 3 دیدگاه

آمریکا و ولز در حد ما هستند پس

زندی: می‌توانیم برای اولین بار از گروه بالا برویم

بازیکن سابق تیم ملی ایران معتقد است تیم ملی در جام جهانی با قرعه مناسب و تجربه بالای بازیکنان می‌تواند به دور بعد صعود کند.

زندی: می‌توانیم برای اولین بار از گروه بالا برویم

به گزارش "ورزش سه" فریدون زندی میهمان برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما بود.
سعید اکبری مجری این برنامه با فریدون در خصوص شرایط خودش، تیم سابقش، استقلال و تیم ملی صحبت کرده است که بخش‌های مهم این گفت‌وگو را می‌خوانید؛

* از دینامو جدا شدم، می‌خواهم استراحت کنم

خیلی دلم برای ایران و مردمش تنگ شده اما به خاطر کارم و کرونا دور ماندم از کشورم و برایم سخت بود آمدن به ایران ولی سعی می‌کنم زود به ایران بیایم. الان دو سالی هست که در دینامو درسدن هستم و تجربه زیادی در بوندس‌لیگا۲ به‌دست آوردم. هرروز کار کردن با بازیکنان بزرگسال متفاوت است با کار در رده سنی جوانان. قدیمی‌ها هم می‌گفتند که مربیگری را از پایه شروع کن و خداراشکر تجربه کار با بازیکن حرفه‌ای را هم پیدا کردم.
در آینده می‌خواهم قدم جدیدی بردارم و بعد از این دو سال فشرده، استراحتی داشته باشم و دوباره سراغ مربیگری بروم.

* امیدوارم ساپینتو با استقلال جام بگیرد

اول می‌خواهم دوباره قهرمانی استقلال را تبریک بگویم؛ حق این تیم بود بعد از چند سال. امیدوارم در فصل آینده همان فوتبال را بازی کنند و نتیجه بگیرند. در مورد مربی جدید نمی‌توانم خیلی نظر بدهم اما از دوران بازی‌اش یادم می‌آید بازیکن باهوشی بود. به‌عنوان مربی می‌دانم کجا کار کرده است اما نمی‌دانم تحت چه شرایطی بوده به هرحال نام بزرگی است و امیدوارم انرژی جدیدی به تیم بیاورد و موفق شود یک جام دیگر برای استقلال بگیرد.

* می‌توانیم به دور بعد جام جهانی صعود کنیم

فکر می‌کنم تیم ملی ما در این جام جهانی شانس بزرگی دارد برای صعود. هم تیم‌ها به جز انگلیس خیلی قوی نیستند( البته نمی‌خواهم بگویم ولز و امریکا ضعیف هستند اما در حد تیم ما هستند). نکته مثبت دیگر این است که اولین بازی ما با انگلیس است. آنها خیلی تحت فشار هستند. هر اتفاقی بیفتد دیگر افتاده است و اگر نتیجه بگیریم که خیلی عالی است اگر هم نگیریم دو بازی دیگر وجود دارد و می‌توانیم هر دو را ببریم؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که در این چندسال در تیم ملی می‌بینم هم کیفیت بازیکن را داریم که بالا بیاییم؛ خصوصا در خط جلو، هم‌ بچه‌ها تجربه پیدا کردند در لیگ‌های اروپایی و هماهنگ با هم کار می‌کنند؛ اگر بتوانند همین هماهنگی را حفظ کنند موفق می‌شوند. به هرحال من آرزو می‌کنم تیم ملی برای اولین بار بتواند از گروهش صعود کند و مردم ایران خوشحال شوند.

دیدگاه‌ها