کد خبر : 1830952 | 06 تیر 1401 ساعت 12:47 | 67.3K بازدید | 1 دیدگاه

گلر ملی‌پوش؛ پیشنهاد سپاهان ۲ برابر بود!

در فصل نقل و انتقالاتی فوتبال، در ایامی که خبری از بازی‌های پُر تب و تاب نیست، اخبارهای نقل و انتقالاتی تنور فوتبال را داغ نگه‌ می‌دارد.

گلر ملی‌پوش؛ پیشنهاد سپاهان ۲ برابر بود!

به گزارش “ورزش سه” بر خلاف باور عموم، شایعات، بازارگرمی‌ها و جا‌به‌جایی ستاره‌ها در فوتبال زنان هم حال‌‌و‌هوای خاص خود را دارد، به همین بهانه سراغ دروازه‌بان محبوب تیم‌ملی فوتبال زنان رفتیم، زهره کودایی، دختر رنج کشیده‌ای که به واقع عنصر زیبایی از دل ناملایماتی‌های زندگی است، برای دقایقی با زهره کودایی هم‌کلام شدیم؛ خواندن این گفت‌و‌گو خالی از لطف نیست.

زهره کودایی برای ما از خودش می‌گوید؟ از همان ابتدا، قبل از شروع فوتبال.

من در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمدم و بعد از فوت پدرم برای تأمین مخارج خانواده نجاری می‌کردم، نا امید نبودم و می‌دانستم خدا به من کمک می‌کند، از کودکی به فوتبال علاقه‌مند بودم و مثل بقیه مردم خوزستان در دمای بالای هوا در کوچه و خیابان به دنبال توپ می‌دویدم و برای رسیدن به رویای خود تلاش می‌کردم.
وقتی ۱۶ ساله بودم به‌طور رسمی وارد لیگ‌برتر فوتسال شدم و بعد از ۲ سال فوتبال را در استقلال جنوب آغاز کردم، سال بعد با قراردادی ۴ میلیون تومانی به تیم خانم ایراندوست یعنی ملوان پیوستم و از همان ابتدا هم توسط سرمربی چینی به تیم‌ملی دعوت می‌شدم.

اما مدت طولانی از تیم ملی دور شدی!

بله کاملاً درست است، بعد از حضور در ۳ دوره مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا و یک دوره مسابقات غرب آسیا، به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به ترک تیم‌ملی شدم. اما با بازگشت خانم ایراندوست به تیم‌ملی من هم مجدداً دعوت شدم و افتخار پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را داشتم.

صحبت از مریم ایراندوست شد، در خصوص نحوه برکناری او از تیم‌ملی صحبتی داری؟

بحث مریم ایراندوست با تمام مربی‌ها متفاوت است، همانطور که می‌دانید ما از رنکینگ فیفا خارج شده بودیم و خانم ایراندوست مجدداً تیم‌ملی را احیا کرد، باید از او تشکر کنم و برای برخوردی که با ایشان شد؛ ناراحتم. به عقیده من فوتبال بانوان در کشور ما با ایراندوست شناخته شد و باعث افتخار من بود که مدتی را شاگرد ایشان بودم.
نمی‌دانم چه اتفاقی در فدراسیون رخ داد اما خب مریم ایراندوست را کنار گذاشتند و من اینجا به نوبه خودم از ایشان و تمام اعضای سابق کادرفنی تشکر می‌کنم.

1723606

درخصوص شرایط باشگاهی صحبت کنیم، سال گذشته با ذوب آهن در رتبه پنجم ایستادید.

بله علی‌رغم عملکرد خوب، به‌ویژه در نیم‌فصل دوم، رتبه بهتری کسب نکردیم، اما هزینه‌هایی که ذوب آهن انجام داد به هیچ‌عنوان با سه تیم بالای جدول قابل قیاس نیست و تیم ما تیم جوانی بود.

رقم قراردادت را برای ما افشا می‌کنی؟ گلر تیم‌ملی با چه مبلغی قرارداد بسته است؟

رقم قرارداد من ۱۵۰ میلیون تومان است، دو برابر این مبلغ را باشگاه سپاهان به من پیشنهاد داد اما به دلیل مشکلاتی که پیش از این وجود داشت نپذیرفتم، امسال قرارداد من با ذوب آهن تمام شده و امیدوارم بتوانم قراردادی با مبلغ بهتر نسبت به گذشته با یک تیم جدید ببندم و بهترین انتخاب ممکن را برای ادامه فوتبالم داشته باشم.

صحبت از تیم جدید شد، شنیدی که استقلال و پرسپولیس خواهان حضور در لیگ‌برتر بانوان هستند؟

بله من هم از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم و امیدوارم تیم‌های پُرافتخار که در لیگ آقایان هستند به‌صورت مداوم در لیگ‌برتر بانوان هم تیم‌داری کنند.
من هم اگر پیشنهادی از این تیم‌ها داشته باشم و شرایط من را بپذیرند؛ بله، امکان عقد قرارداد با آنها وجود دارد.

در پایان اگر صحبتی با مخاطبین “ورزش۳” داری ما در خدمت شما هستیم.

از شما تشکر می‌کنم، از تمام رسانه‌هایی که باعث بیشتر دیده شدن فوتبال بانوان در ایران می‌شوند؛ ممنونم. امیدوارم همچنان از دختران با استعداد فوتبال ایران حمایت کنید.

دیدگاه‌ها