کد خبر : 1830961 | 06 تیر 1401 ساعت 13:30 | 7.6K بازدید | 1 دیدگاه

وقتی زنان جور مردان را در کره جنوبی کشیدند

قهرمانی تاریخی دختران تکواندوی ایران در آسیا

تیم ملی تکواندوی زنان ایران برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا به‌عنوان قهرمانی رسید.

قهرمانی تاریخی دختران تکواندوی ایران در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، چهارمین و آخرین روز بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی آسیا در حالی در چونچئون کره جنوبی به پایان رسید که تنها وزن باقی مانده بخش بانوان نیز برگزار شد و جولیانا الصادق اردنی در آن به عنوان قهرمانی رسید تا هیچ کدام از رقبای ایران در راه کسب عنوان قهرمانی تیمی، موفق به کسب مدال نشده و تیم ایران با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز برای نخستین بار قهرمان تیمی آسیا شود.
مینو مداح که 2 ماه پیش و پس از حدود 6 سال، مجدداً عهده دار سکان هدایت تیم ملی شده بود، تیمی را روانه این مسابقات کرد که خیلی فراتر از انتظار ظاهر شده و برای نخستین بار در تاریخ تکواندوی ایران، تمامی نفرات یک تیم با کسب مدال و دست پر از میدان خارج شدند. تیمی که با فاصله بسیار زیادی بهترین نتیجه تاریخ بانوان ایران در آسیا را رقم زد و در شرایطی موفق به کسب 3 مدال طلا شد که زنان ایران پیش از این فقط دوبار و در سال‌های 2008 و 2021 به مدال طلا دست پیدا کرده بودند.
نخستین طلایی ایران در این رقابت ها ناهید کیانی بود که در همان روز اول و با غلبه بر حریفانی از فیلیپین، چین و ازبکستان به عنوان قهرمانی رسید تا با 1 طلا، 1 نقره و 2 برنز تبدیل به مدال آور ترین و پرافتخار ترین بانوی تکواندو ایران در آسیا شود. دومین مدال طلای ایران را نیز زهرا پوراسماعیل کسب کرد که با عبور از یک قرعه سخت و پس از کسب دو مدال برنز در دو دوره قبلی و 6 سال حضور در رده بزرگسالان، بالاخره در یک رقابت مهم به مدال طلا رسید. سومین مدال طلای ایران نیز در وزن آخر و توسط اکرم خدابنده به دست آمد که پس از 8 سال، دوباره در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا قرار گرفته بود تا با غلبه بر حریف چینی در دیدار نهایی، انتقام شکست فینال 8 سال پیش را از چینی ها بگیرد. دو مدال نقره ایران را نیز دو تکواندوکار نوجوان کشورمان یعنی مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده کسب کردند که در نخستین حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا، با شکست برابر حریفانی از چین و کره جنوبی به مقام دوم رسیدند. زهرا شیدایی نیز که با قهرمانی در رقابت های آزاد زنان در عربستان امید اصلی کاروان ایران به شمار می رفت، در مرحله نیمه نهایی برابر حریف قدرتمند چینی کاری از پیش نبرد تا تنها مدال برنز ایران در این دوره از رقابت ها را به دست آورد. 
در پایان این رقابت ها، بانوان ایران با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز و برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسیدند، تیم چین با 2 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز نایب قهرمان شد و کره جنوبی میزبان نیز با حذف شدن آخرین نماینده خود در روز آخر و با 2 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز به عنوان بهتر از سومی دست پیدا نکرد.

دیدگاه‌ها