کد خبر : 1830962 | 06 تیر 1401 ساعت 13:30 | 31.2K بازدید | 4 دیدگاه

راز شطرنج عجیب سیمئونه و پسرش کشف شد (عکس)

تصاویر منتشر شده از دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید، که مشغول بازی شطرنج با پسرش بود تعجب بسیاری را برانگیخت.

راز شطرنج عجیب سیمئونه و پسرش کشف شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل تصویری از سیمئونه در حال انجام بازی شطرنج با جیووان سیمئونه، پسرش که مهاجم هلاس وروناست، منتشر شد که نشان می‌داد آنها در حالی مشغول بازی هستند که مهره شاه این مربی آرژانتینی در زمین نیست. 
کاربری به نام خورخه رامیرز با انتشار این عکس نوشت:« آنها برای این عکس ژست گرفتند تا نشان دهند که بسیار باهوش هستند و شطرنج بازی می‌کنند. جایگاه صفحه شطرنج اشتباه است و سیمئونه بدون شاه بازی می‌کند.»
این باعث شد که موجی از انتقادات علیه این مربی به راه بیفتد و این توییت بیش از 1400 نظر گرفت، 8800 بار بازنشر شد و 78300 نفر هم آن را لایک کردند تا جایی که رامیرز اعلام کرد که قصد دارد اعلان این توییت را ببندد چون تعداد پیام‌هایی که برایش می‌آید دیوانه‌کننده است.

1723612
با این حال، خولیو مونتس که به قوانین شطرنج آشنا بود اعلام کرد که این نوع خاصی از بازی است که سیمئونه و پسرش در حال انجام آن هستند و بازی برد-باخت نام دارد. 
او در واکنش به موج انتقادات از این مربی نوشت:« سیمئونه سال‌هاست که این بازی را با فرزندانش انجام می‌دهد اما تمام کاسپاروف‌هایی که در توییتر حضور دارند بدون این که این بازی را بشناسند به خودشان اجازه دادند که از او انتقاد کنند.»
در این مدل خاص از شطرنج که ضد شطرنج یا شطرنج انتحاری هم نامیده می‌شود در واقع هدف هر بازیکن این است که تمامی مهره‌هایش را از دست بدهد. حریف وقتی شانس زدن مهره‌ای را دارد باید از آن استفاده کند و بر همین اساس ممکن است که حتی شاه هم از دست برود چون چیزی به نام کیش و مات در آن وجود ندارد و برنده کسی است که زودتر تمام مهره‌هایش توسط حریف زده شود.

دیدگاه‌ها