کد خبر : 1831081 | 07 تیر 1401 ساعت 10:26 | 23.3K بازدید | 9 دیدگاه

مهلت درخواست میزبانی جام ملت‌ها تمدید شد

عربستان و قطر رقیب ایران باقی ماندند

کشورهای آسیایی می توانند تا 24 تیر برای میزبانی از مسابقات جام ملت ها در سال 2023 آمادگی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند.

عربستان و قطر رقیب ایران باقی ماندند

به گزارش "ورزش سه"، پیش‌تر این مهلت تا 9 تیر تعیین شده بود اما امروز به طور رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تمدید شد. چین قرار بود برگزار کننده بازی های جام ملت ها در سال 2023 باشد اما با توصیه دولت و فدراسیون فوتبال این کشور به خاطر کرونا از میزبانی انصراف داد. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا در تلاش برای تعیین میزبان جدید برای این رقابت ها است.

استرالیا، کره جنوبی و ژاپن سه کشوری هستند که برای برگزاری این مسابقات در سال 2023 اعلام آمادگی کرده اند. این طبق گزارشی است که رسانه های معتبر در قاره منتشر کرده اند اما افزایش مهلت درخواست میزبانی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بدین معنی است که هنوز AFC شرایط را برای تعیین میزبان جام ملت‌ها در سال 2023 مناسب نمی بیند و به دنبال درخواست میزبانی از سوی کشورهای بیشتری است.

پیش تر عنوان شده بود کشورهای عربستان و قطر هم برای میزبانی جام ملت ها در سال 2023 درخواست خواهند داد اما فعلا اتفاقی در این زمینه رخ نداده است و این دو کشور در کنار هند هم چنان رقبای ایران برای برگزاری میزبانی جام ملت ها در سال 2027 هستند. شاید برای قطری که در سال 2022 جام جهانی را در دوحه برگزار می کند یک سال بعد میزبانی جام ملت ها جذابیتی نداشته باشد و شاید هم عربستان در این برهه از زمان برای برگزاری جام ملت ها شرایط ایده آل را نداشته باشد. به هر صورت ایران در سال 2027 برای برگزاری جام ملت ها دو رقیب جدی خواهد داشت. قطر و عربستان و البته در این بین هندی ها هم مصرانه برای تصاحب امتیاز میزبانی در سال 2027 تلاش می‌کنند.

دیدگاه‌ها