کد خبر : 1831187 | 07 تیر 1401 ساعت 20:33 | 28.6K بازدید | 5 دیدگاه

تغییر بزرگ در ایتالیا؛ تعیین فاتح اسکودتو با فینال؟

قانون تعیین قهرمان در لیگ ایتالیا عوض شده و ممکن است شاهد فینال‌های حساس در لیگ این کشور باشیم.

تغییر بزرگ در ایتالیا؛ تعیین فاتح اسکودتو با فینال؟

به گزارش "ورزش سه"، گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور مدتی بود که برای انجام تغییراتی در تعیین تیم قهرمان در لیگ ایتالیا تلاش می‌کرد و این مورد امروز در جلسه شورای فدرال رسمیت یافت. در واقع اگر دو تیم از نظر امتیازی در بالای جدول مساوی شوند، دیداری پلی‌آف به‌عنوان فینال فصل برگزار شده و نام تیم قهرمان مشخص می‌شود. این مسابقه وقت اضافه نخواهد داشت و بنابراین اگر مسابقه بعد از 90 دقیقه مساوی شوند، مستقیما به ضربات پنالتی می‌رود. 

1723852

البته این قانون جدید فقط در مورد نبرد برای کسب عنوان قهرمانی سری آ صدق می‌کند و در حقیقت اگر امتیاز دو تیم هنگام کسب سهمیه یا نبرد برای عدم سقوط به دسته پایین‌تر مساوی باشد، باز هم بازی مستقیم و در ادامه تفاضل گل ملاک برتری خواهد بود. 

البته این سیستمی است که تا چند سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت و در ادامه عملکرد در بازی رودررو به عامل تعیین کننده تبدیل شد. سرنوشت اسکودتو تنها یک بار در مرحله پلی‌آف تعیین شد، آنهم زمانی که بولونیا در ژوئن 1964 اینتر را با نتیجه 2-0 شکست داده و به‌عنوان قهرمانی دست یافت. گراوینا معتقد است با قرار دادن قانون برگزاری مسابقات پلی‌آف در آینده، شرایط لیگ ایتالیا هیجان انگیزتر خواهد شد.

دیدگاه‌ها