کد خبر : 1831236 | 08 تیر 1401 ساعت 11:01 | 8.5K بازدید | 1 دیدگاه

یک دهه بعد از آن قاب تاریخی در المپیک 2012؛

مثلث طلایی لندن به داد وزنه‌برداری می‌رسد؟

حضور همزمان سجاد انوشیروانی، بهداد سلیمی و کوروش باقری در فدراسیون، ناخودآگاه همه را به یاد المپیک 2012 لندن می‌اندازد.

مثلث طلایی لندن به داد وزنه‌برداری می‌رسد؟

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که وزنه‌برداری در المپیک های لندن و ریو با کسب مدال های پرتعداد و خوشرنگ یکی از موفق‌ترین تیم های ایران در این رویداد بزرگ ورزشی بود، در المپیک توکیو با دو سهمیه شرکت کرد و فقط یک مدال نقره به دست آورد. 
در این میان اما المپیک لندن که با یک نتیجه تاریخی برای وزنه برداری همراه شد و بعد از چند سال مدال نقره نواب نصیرشلال و مقام پنجمی سعید محمدپور هم در آن به طلا تبدیل شد، برای جامعه وزنه برداری خاطره انگیزترین المپیک در چند دهه اخیر بود. 
حتما یادمان می آید که در روز پایانی مسابقات المپیک لندن و در رقابت های سنگین وزن، تیم ملی ایران با هدایت کوروش باقری دو نماینده در سنگین وزن داشت. بهداد سلیمی در پایان این مسابقات به مدال طلا دست پیدا کرد و قوی‌ترین مرد المپیک شد و سجاد انوشیروانی نیز در کنار او روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. این قاب که حتی یکی از کاندیداهای صحنه قرن ورزش ایران هم در نظرسنجی های اخیر بود، حالا در فدراسیون وزنه برداری بعد از 10 سال تکرار شده است.
سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد و بلافاصله بهداد سلیمی را به عنوان نایب رییس و کوروش باقری را به عنوان مدیر تیم های ملی منصوب کرد. باید دید این مثلث طلایی بعد از 10 سال بار دیگر می توانند باعث درخشش وزنه برداری در سطح جهان شوند یا اتفاقات دیگری در راه است؟

دیدگاه‌ها