کد خبر : 1831307 | 08 تیر 1401 ساعت 17:15 | 1.4K بازدید | 1 دیدگاه

تیم ملی تکواندو بانوان به ایران بازگشت

تیم ملی تکواندو بانوان ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی آسیا با استقبال مسئولان ورزش کشور وارد کشور شد.

تیم ملی تکواندو بانوان به ایران بازگشت

به گزارش ورزش سه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مراسم استقبال از افتخار آفرینان تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا با حضور مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، مسعود لشگری سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو، عشرت شاه محمدی نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو، محمد جمشیدی و علی نوری رؤسای هیأت تکواندو استان قم و گلستان، سید حسین عباسی رئیس کمیته امور استان‌ها و مجامع فدراسیون تکواندو، مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان البر، جمشید سهرابی از پیشکسوتان تکواندو، احمد لاریجانی رئیس کمیته امور قضائی و علی تاجیک رئیس سازمان تیم‌های ملی به همراه جمعی از مربیان، پیشکسوتان و خانواده قهرمانان در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

افتخارآفرینان کشورمان امروز چهارشنبه هشتم تیر ماه از سئول به تهران پرواز کردند و ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح از طریق دبی وارد تهران شدند.

مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، در جمع اعضای تیم ملی ضمن تبریک به مناسبت درخشش ملی‌پوشان تکواندو ایران ابراز امیدواری کرد این درخشش برای کلیه رشته‌های ورزشی در بخش بانوان به ویژه تکواندو ادامه دار باشد.

وی افزود: اولین اتفاق بزرگ ورزش بانوان در قالب تیمی، توسط تیم ۶ نفره تکواندوی بانوان ایران اتفاق افتاد که یکی از اصلی ترین هدف گذاری ما در توسعه ورزش بانوان در سطح قهرمانی است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: تکواندو یکی از رشته‌های پیشرو ورزش کشور در ورزش بانوان به حساب می‌آید و امید ما درخشش این رشته پرامید در المپیک‌های آینده است.

کاظمی پور ادامه داد: برنامه‌هایی که هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در پیش دارد روی مسیر درستی پیش می‌رود و البته باعث خوشحالی است که پیشرفت ورزش بانوان در صدر برنامه‌هایش است. در پایان امیدوارم در کسب مدال در المپیک پاریس بانوان تکواندوکار حضور پررنگی داشته باشند.

در پایان بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا تیم بانوان ایران با ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز عنوان قهرمانی برای نخستین بار کسب کرد. کره جنوبی و چین نیز دوم و سوم شدند. برای تیم ملی بانوان کشورمان در این دوره از مسابقات، ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده ۳ طلا، مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده دو مدال نقره، زهرا شیدایی نیز یک مدال برنز کسب کرده‌اند.

دیدگاه‌ها