کد خبر : 1831372 | 09 تیر 1401 ساعت 09:40 | 6.8K بازدید | 4 دیدگاه

فیروزجا در قعر جدول

سومین شکست فیروزجا در رقابت کاندیداها

علیرضا فیروزجا در دهمین دور از رقابت کاندیداها مقابل حریفش تسلیم شد و ۵ واحد ریتینگ زنده از دست داد.

سومین شکست فیروزجا در رقابت کاندیداها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علیرضا فیروزجا که در رقابت کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است در دور دهم این مسابقات به مصاف ناکامورا نماینده آمریکا رفت و در یک بازی ضعیف نتیجه را به حریف واگذار کرد. فیروزجا با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات دست به مهره شد در حالی که حریف آمریکایی  او با ریتینگ ۲۷۶۰ در این مسابقات حضور دارد. 

فیروزجا با عملکرد ضعیف و شکست در این رقابت ۵ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد. این شطرنج باز با شش تساوی، سه شکست و یک پیروزی چهار امتیازی است و به همراه راپورت و دودا در قعر این مسابقات جای گرفته است.

نپو روسی که با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور دارد، موفق شده است در صدر این رقابت‌ها با ۷ امتیاز قرار بگیرد. با توجه به باقی ماندن تنها ۴ بازی برای فیروزجا به نظر می‌رسد صدرنشینی این بازیکن بسیار مشکل شده است و علیرضا باید تنها تلاش کند که خود را از قعر این مسابقات جدا کند.

فیروزجا در بازی رفت توانسته بود مقابل ناکامورا تساوی بگیرد اما در بازی برگشت این شطرنج باز شکست خورد تا کار برای او سخت شود.

به گزارش ایسنا، این رقابت‌ها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج باز درحال پیگیری است. دین لیرن از چین، فیروزجا با پرچم فرانسه، کاروانا از آمریکا، نپومنیشی از روسیه، راپورت از مجارستان، ناکامورا از آمریکا، رجبوف از آذربایجان و دودا از لهستان هشت شطرنج باز این مسابقات هستند.

نفر اول این مسابقات می‌تواند ۴۸ هزار یورو جایزه بگیرد در حالی که نفر دوم ۳۶ هزار یورو برنده خواهد شد.

دیدگاه‌ها