کد خبر : 1831510 | 10 تیر 1401 ساعت 13:23 | 23.4K بازدید | 9 دیدگاه

راهکار جدید فیفا؛ تکنولوژی خط آفساید برای جام جهانی

فیفا تصمیم دارد تکنولوژی جدیدی را برای بهبود کیفیت داوری در جام جهانی 2022 قطر به کار بگیرد.

راهکار جدید فیفا؛ تکنولوژی خط آفساید برای جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فیفا اعلام کرده که تکنولوژی آفساید نیمه اتوماتیک در جریان جام جهانی 2022 قطر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
این تکنولوژی قرار است ابزاری کمکی برای داوران حاضر در اتاق کمک داور ویدیویی و همچنین داوران حاضر در زمین باشد تا به آنها کمک کند که سریع‌تر، دقیق‌تر و درست‌تر درباره موقعیت‌های آفساید تصمیم بگیرند. 
پس از استفاده موفقیت‌آمیز از تکنولوژی کمک داور ویدیویی در جام جهانی 2018 روسیه، حالا جانی اینفانتینو تصمیم گرفته که استفاده از تکنولوژی در فوتبال را افزایش دهد و کمک بیشتری به بهبود شرایط داوری کند. 
گفته می‌شود که فیفا در سه سال گذشته در تلاش بوده که با همکاری آدیداس و گروه Innovation Excellence و سایر شرکت‌های تامین کننده بسترهای تکنولوژی، در تلاش برای بهبود سیستم کمک داور ویدیویی بوده و این تکنولوژی جدید نیز بخشی از همین تلاش‌ها است. 

1724269
این تکنولوژی جدید از 12 دوربین خاص استفاده می‌کند که هم سطح با چمن حرکت کرده و توپ را دنبال می‌کند و اطلاعات مشخصی را در هر دقیقه از بازیکن صاحب توپ ارائه می‌کند. 
توپ فوتبال مخصوص آدیداس برای جام جهانی نیز از ابزار لازم برای بهبود عملکرد این تکنولوژی برخوردار است و می‌تواند در ارسال و تحلیل داده موثر باشد. 

فیفا تصمیم دارد روند تصمیم‌گیری درباره صحنه‌های داخل زمین را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد و همین باعث شده که روی به استفاده از این تکنولوژی جدید بیاورد تا کمک بیشتری به کاهش زمان توقف بازی و ارائه تصمیم دقیق و منصفانه کند. 
به نظر می‌رسد که این روند در پیش گرفته شده از سوی فیفا در واقع تلاشی جدی است تا اشتباهات فردی از سوی داورها را به صفر برساند و شرایط را برای دو تیم منصفانه‌تر از قبل کند.

دیدگاه‌ها