کد خبر : 1831525 | 10 تیر 1401 ساعت 15:37 | 31.7K بازدید | 21 دیدگاه

مجیدی ثمره اعتماد به جوانان را دید

زواری: با پیشنهاد استقلال همه چیز را کنار گذاشتم

محمدحسین زواری خرید جدید و جوان استقلال می گوید که امیدوار است با درخشش در این تیم، راهی اروپا شود.

زواری: با پیشنهاد استقلال همه چیز را کنار گذاشتم

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین زواری یکی از خریدهای جوان و غیرمنتظره استقلال در بازار نقل و انتقالات تابستانی بود. بازیکنی که قابلیت بازی در چند پست را دارد و حتی درخشش او در صنعت نفت فصل قبل باعث شد تا مهدی مهدوی کیا این بازیکن را به اردوی تیم ملی امید دعوت کند.

زواری می گوید با وجود اینکه از چندین تیم بالای جدول پیشنهاداتی را دریافت کرده بود، اما در نهایت با رسیدن پیشنهاد استقلال به آن جواب مثبت داد و امیدوار است بتواند با درخشش در این تیم، پیشرفت کند.

گفتگوی خبرنگار ورزش سه با خرید جدید آبی ها را در زیر می خوانیم:

* شما یکی از بی سر و صداترین خریدهای استقلال بودید. این انتقال مانند خودتان نیز بی حاشیه بود. درباره آن صحبت می کنید؟
راستش چند وقتی بود که پیشنهادات خوبی از تیم های بالای جدول داشتم. در حال بررسی آنها بودم که پیشنهاد استقلال به دستم رسید. بعد از آن، به چیز دیگری فکر نکردم و تمام پیشنهادات دیگرم را کنار گذاشتم و مذاکرات را سریع پیش بردیم و کلا در یک روز آمدم و قراردادم را امضا کردم.

* خودتان از بچگی استقلالی بودید؟
بله من از آنهایی هستم که از کودکی استقلالی بودم.

* اصالتا برای شهر گرگان هستید؟
بله من اهل روستای یساقی گرگان هستم.

* استقلال از صنعت نفت دو بازیکن خریده است. شما و امید حامدی فر. در این باره چه نظری دارید؟ 
صنعت نفت هم باشگاه بزرگی است و هم جوانان خیلی خوبی دارد. بازیکنان می توانند در این تیم پیشرفت کنند و خودشان را نشان دهند. برای دیده شدن تیم خوبی است. این تیم به بازیکنان جوان بها می دهد.

1724310

* فصل گذشته برایتان چطور رقم خورد؟ هم از لحاظ فردی و هم تیمی؟
نسبت به فصل نخستی که در صنعت نفت داشتم خوب نبود ولی در کل بد هم نبود.

* چرا نسبت به سال ۳بل کمتر بازی کردید؟
به هر شکل این نظر سرمربی است و هر چه باشد به آن احترام می گذاریم.

* شما قابلیت بازی در چه پست هایی را دارید؟
من هم قابلیت بازی در پست هافبک دفاعی را دارم و هم پشت مهاجم. حتی در زمان حضور علی آقا در پست وینگر چپ و راست هم بازی کردم.

* خودتان دوست دارید در استقلال در چه پستی بازی کنید؟
من علاقه دارم در پست هافبک وسط بازی کنم.

* با کدام یک از بازیکنان استقلال دوست هستید؟
با ابوالفضل جلالی، امیرحسین حسین زاده، امیرعلی صادقی، علیرضا رضایی و... ارتباط دارم. با آقای آرمان رمضانی هم دوست هستم. به دلیل دورانی که در سایپا بودم، با این بازیکنان رفاقت دارم.

1724311

* فوتبالت را از سایپا شروع کردی؟
نه من از باشگاه شموشک گلستان فوتبالم را آغاز کردم. از آنجا به تیم های ملی نونهالان و نوجوانان دعوت شدم. سپس راهی سایپا شدم و برای حضور در تیم ملی جوانان دعوت شدم. در ادامه راهی صنعت نفت شدم و اکنون نیز در خدمت تیم ملی امید و باشگاه استقلال هستم.

* پیشرفت خیلی خوبی داشتید. سن و سال چندانی هم ندارید و می توانید در آینده پیشرفت کنید.
همه هدف من همین است که بتوانم در سطح یک اروپا بازی کنم.

* درباره تیم ملی امید و کار با آقای مهدوی کیا صحبت می کنید؟
من نظرم را درباره آقای مهدوی کیا گفته بودم. ایشان یک مربی خوب و باشخصیت است که دانش زیادی دارد. ایشان سبک جدیدی را به تیم ملی امید تزریق کرده است. آقای مهدوی کیا با توجه به کادرفنی خارجی که دارد می تواند به ما کمک کند. ایشان باعث پیشرفت ما شده و اگر از تیم و آقای مهدوی کیا حمایت شود، می توانیم به المپیک صعود کنیم.

* معمولا در تیم های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس کمتر از بازیکنان جوان استفاده می شود ولی فرهاد مجیدی فصل قبل سنت شکنی کرد و به جوانان زیادی بازی داد. مانند حسین زاده، رضایی، جلالی و... این به شما انگیزه می دهد که خودتان را به عنوان یک بازیکن جوان در استقلال ثابت کنید؟
بله قطعا. من نیز تمام تلاشم را می کنم و با انگیزه زیادی راهی تمرینات می شوم و امیدوارم بتوانم خودم را ثابت کنم. کسی که به بازیکنان جوان اعتماد می کند، نتیجه اش را می گیرد. ما بازیکنان جوان خوبی در ایران داریم و اگر کمی بیشتر به آنها اعتماد شود، قطعا می توانند خودشان را ثابت کنند. به قول خودتان آقای مجیدی فصل قبل سنت شکنی کرد و به جوانان اعتماد کرد و نتیجه اش را نیز گرفت.

* بارزترین ویژگی فوتبالی شما چیست؟
پست من هافبک وسط است و وظیفه ام این است توپ را به مهاجمان برسانم و فرصت گلزنی ایجاد کنم. البته خودمم نیز سعی می کنم بیشتر در موقعیت گلزنی قرار بگیرم.

1724312

* در این چند روز جو هواداری در فضای مجازی و شهر خودتان چگونه بوده است؟
واقعا جو فوق العاده و عجیب و غریبی بود. زمانیکه می بینید این همه هواداران به شما لطف دارند، باعث خوشحالی می شود. واقعا حس خیلی خوبی بود و امیدوارم که ادامه داشته باشد و هواداران نیز بیشتر حمایت کنند تا به موفقیت دست پیدا کنیم.


* حرف پایانی؟
مردم خوب آبادان، مدیریت و عوامل باشگاه، مربیان خوبی که داشتم از جمله آقایان پورموسوی و منصوریان که به من لطف داشتند و اعتماد کردند. کاری کردند من دیده شوم و خیلی از آنها تشکر می کنم. امیدوارم که هواداران آبادانی همیشه از صمیم دلشان خوشحال باشند.

گفتگو: سارا طاووسی

دیدگاه‌ها