کد خبر : 1831532 | 10 تیر 1401 ساعت 16:34 | 50K بازدید | 25 دیدگاه

حقایقی درباره خرید جدید آبی‌ها؛

چرا میرزایی استقلال را به سپاهان ترجیح داد؟

رضا میرزایی پس از چند بار اعلام نارضایتی از شرایطش در سپاهان سرانجام تصمیم به جدایی گرفت و البته این جدایی در روزهای آخر با تلخی گزنده‌‍‌ای نیز برای این بازیکن و هواداران همراه شد.

چرا میرزایی استقلال را به سپاهان ترجیح داد؟

به گزارش "ورزش سه"، خرید جدید استقلال بهترین بازیکن سپاهان نبود اما به جرات می‌توان گفت محبوب‌ترین سپاهانی میان هواداران این تیم بود که همواره به پشتوانه همین موضوع یکی از بازیکنان منحصر به فرد اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی به شمار می‌رفت.
میرزایی از بازیکنان بومی اصفهان به شمار می‌رود که از آکادمی سپاهان رشد کرده و یک سال پس از آخرین قهرمانی این تیم که در لیگ چهاردهم با حسین فرکی بود از رده‌های پایه به ترکیب تیم بزرگسالان اضافه شد. او در لیگ پانزدهم زیر نظر فرکی و در ادامه استیماچ 437 دقیقه ( 3 حضور ثابت و 14 حضور تعویضی با یک گل زده) برای سپاهان بازی کرد. در لیگ شانزدهم با حضور عبدالله ویسی تنها 16 حضور تعویضی و 195 دقیقه بازی به او رسید که دو گل نیز به همراه داشت و با اینکه این بازیکن در لیگ هفدهم زیر نظر کرانچار و در ادامه منصور ابراهیم‌زاده بیشتر فرصت بازی پیدا کرد و 690 دقیقه ( 7 بار به عنوان بازیکن ثابت و 10 مرتبه هم به عنوان بازیکن تعویضی) برای تیم محبوبش به میدان رفت، سرانجام تصمیم به جدایی گرفت و با قراردادی قرضی به فولاد خوزستان پیوست تا بیشتر فرصت بازی پیدا کند.

1724326
میرزایی در لیگ هجدهم زیر نظر افشین قطبی در فولاد خوزستان عملکرد قابل توجهی داشت و اگرچه در ابتدا مانند دوران حضور در سپاهان بیشتر در پست وینگر راست به عنوان مهره تهاجمی قرمزپوشان اهوازی به میدان می‌رفت ولی در ادامه سرمربی سابق تیم ملی او را به پست دفاع راست برد. او در این فصل سنت شکنی کرد و در 28 دیدار ( 25 حضور ثابت و سه مرتبه هم به عنوان بازیکن ثابت) برای فولاد خوزستان به میدان رفت و یکبار هم موفق به گلزنی شد تا تعداد دقایق حضور او در مسابقات لیگ برتر به عدد قابل توجه 2187 دقیقه برسد.
این بازیکن اما در پایان فصل هجدهم با درخواست امیرقلعه‌نویی به اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی بازگشت ولی باز هم طی سه فصل اخیر زیر نظر این مربی و در ادامه محرم نویدکیا نتوانست به هدفی که دلخواهش بود، دست پیدا کند. او در لیگ نوزدهم 690 دقیقه، در لیگ بیستم 195 دقیقه و درنهایت در لیگ بیست و یکم که امیدوار بود بیشتر در ترکیب سپاهان قرار بگیرد تنها 437 دقیقه فرصت پیدا کرد تا سرانجام تصمیمی بگیرد که برخلاف میل باطنی‌اش بود و سپاهان را ترک کرد.
میرزایی 25 ساله پیش از اینکه لیگ بیست و یکم آغاز شود با انتشار پستی اینستاگرامی از شرایطش در سپاهان گلایه کرده بود و با پایان مسابقات همین فصل که ناکامی بزرگی نیز برای طلایی‌پوشان اصفهانی در دومین سال همکاری با نویدکیا رقم خورد این اعتراض را به شکل تندتری در مصاحبه‌هایش مطرح ساخت و تاکید کرد که اگر شرایط تغییر نکند، تصمیم به جدایی خواهد گرفت.

1724327
در واقع میرزایی برای ماندن در سپاهان دو خواسته داشت که یکی تضمین حضور در ترکیب اصلی بود و دیگری افزایش مبلغ قراردادش که البته این دو خواسته با موافقت کادر فنی و مدیران باشگاه سپاهان مواجه نشد تا این بازیکن دو روز پس از حضور در لایو جنجالی با امید نورافکن و تکرار درخواست‌هایش به عضویت استقلال دربیاید؛ لایوی که در بخشی از آن آهنگ قهرمانی استقلال پخش شد تا هواداران سپاهان حسابی از دست محبوب‌ترین بازیکنان تیم‌‍شان ناراحت بشوند و میرزایی به همین دلیل در فضای مجازی به  شدت تحت فشار قرار گرفت و مجبور شد با انتشارپستی به حواشی پیرامون این لایو واکنش نشان بدهد و از هواداران حلالیت بطلبد.
حضور  در این لایو خبرساز را می‌توان آخرین تلاش‌ رضا میرزایی برای ماندن در سپاهان دانست؛ بازیکنی سرعتی و راست پا که معتقد است طی سال‌های گذشته در اصفهان به حقش نرسیده و به پشتوانه یک سال حضور موفق در فولاد خوزستان و آمار قابل توجهی  که در دقایق کم حضورش در سپاهان ثبت کرده، استقلال که سال گذشته نیز از آنها پیشنهاد داشت را برای ادامه مسیر فوتبالی برگزیده است.

میرزایی حالا با کوهی از انگیزه راهی استقلال شده ومی‌خواهد در تهران رسیدن به هدف بزرگی را محقق کند که در اصفهان به آن نرسید. او اگرچه یکی از سرعتی‌ترین بازیکنان فوتبال ایران به شمار می‌رود و قدرت حمل توپ و ضربات آخر خوبی دارد، اما در استقلال به مراتب نسبت به سپاهان که جامعه هواداری ویژه‌ای نیز پشت خود نمی‌بیند  با چالش دشوارتری مواجه است. او می‌خواهد در استقلال برخلاف سپاهان به ترکیب اصلی برسد و به  عنوان یکی  از بازیکنان کلیدی آبی‌پوشان پایتخت مطرح  شود تا علاوه بر بهبود شرایط حرفه‌ای خود، توانایی‌هایش را به مدیران و کادر فنی سپاهان نیز نشان بدهد. البته او که هنوز معلوم نیست زیر نظر ساپینتوی پرتغالی در چه پستی ( مدافع یا وینگر راست یا مهاجم) بازی خواهد کرد، اصلا ماموریت آسانی در پیش ندارد و احتمالا روزهای دشواری برای تحقق رویایش در استقلال پیش روی او قرار دارند.

دیدگاه‌ها