کد خبر : 1831718 | 11 تیر 1401 ساعت 21:50 | 11.5K بازدید | 5 دیدگاه

٣٢ تيم حاضر در جام جهانى رقباى خود را شناختند

قرعه نسبتا ايده آل به نام تيم ملى هندبال ايران

مراسم قرعه کشی رقابت‌های سال 2023 هندبال قهرمانی مردان جهان امروز شنبه و در شهر کاتوویتس لهستان انجام پذیرفت.

قرعه نسبتا ايده آل به نام تيم ملى هندبال ايران

به گزارش ورزش سه، بیست و هشتمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان که از 21 دی تا 9 بهمن ماه امسال و به میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار خواهد شد، امروز شنبه و در شهر کاتوویتس لهستان قرعه کشی شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.
در حالی‌که تا کنون 27 تیم حاضر در این رقابت‌ها که برای دومین‌بار با حضور 32 تیم برگزار خواهد شد، مشخص شده‌اند، تکلیف 5 نماینده قاره آفریقا نیز طی دو هفته آینده و پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی این قاره معلوم خواهد شد. این مسابقات در 8 گروه 4 تیمی برگزار خواهد شد و از هر گروه نیز 3 تیم برتر، راهی مرحله بعد خواهند شد. براساس قوانین مسابقات و تصمیمات دو کشور میزبان، پیش از برگزاری مراسم قرعه کشی، قرعه 8 تیم تعیین شده بود و تیم‌های اسپانیا، لهستان، سوئد، ایسلند، آلمان، نروژ، کرواسی و دانمارک به‌ترتیب در گروه‌های اِی تا اِچ قرار گرفته بودند و پس از انجام این مراسم نیز سایر تیم‌ها در جدول مسابقات قرار گرفتند. 
سرگروه نخستین گروه این مسابقات که بازی‌های آن در شهر کراکوف لهستان برگزار خواهد شد و چندان سخت نیز به نظر نمی رسد، تیم سوم دوره گذشته و قهرمان سال‌های 2005 و 2013 این رقابت‌ها یعنی اسپانیا است. دومین تیم این گروه مونته نگرو است که پیش از این فقط یک‌بار و در سال 2013 در این مسابقات شرکت کرده و به عنوانی بهتر از بیست و دومی نرسیده است. دیگر تیم حاضر در این گروه، شیلی است که با کسب عنوان سوم آمریکای جنوبی، برای هفتمین بار متوالی جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده که بهترین عملکردش نیز در سال 2019 و با کسب عنوان شانزدهمی رقم خورده است. تیم ملی کشورمان نیز آخرین تیم حاضر در این گروه است که پس از حضوری‌ نه‌چندان موفق در سال 2015، این فرصت را دارد که در دومین تجربه خود و با صعود از این گروه، اتفاقی تاریخی را رقم بزند.

1724606

در گروه B رقابت‌ها که سه تیم برتر آن در مرحله بعدی با سه تیم برتر گروه A همگروه خواهند شد، علاوه‌بر لهستان میزبان، قهرمان المپیک توکیو یعنی فرانسه نیز حضور دارد. تیم سوم آسیا یعنی عربستان سعودی و اسلوونی که از طریق وایلد کارت سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورده، دیگر تیم‌های حاضر در این گروه هستند.
دیگر میزبان رقابت‌ها یعنی سوئد، به‌عنوان سرگروه در گروه C قرار گرفته و با تیم‌های برزیل، اروگوئه و نایب قهرمان قاره آفریقا هم‌گروه شده است.
در گروه D نیز که به نظر می‌رسد یکی از گروه‌های سخت و نزدیک مرحله مقدماتی باشد، تیم‌های ایسلند، پرتغال، مجارستان و کره جنوبی قرار گرفته‌اند.
قدرت سابق هندبال جهان یعنی آلمان که آخرین بار در سال 2007 به‌عنوان قهرمانی رسید، به‌عنوان سرگروه در گروه E قرار گرفته و با قهرمان آسیا یعنی قطر، صربستان و تیم پنجم قاره آفریقا همگروه شده است.
نایب قهرمان سال‌های 2017 و 2019 جهان و یکی از سه میزبان دوره آینده مسابقات یعنی نروژ که در دوره گذشته به مقام ششم رسید، به‌همراه تیم‌های مقدونیه شمالی، آرژانتین و هلند، گروه F این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.
دیگر میزبان دوره آینده رقابت‌ها یعنی کرواسی نیز به‌همراه ایالات متحده آمریکا و تیم‌های قهرمان و سوم قاره آفریقا در گروه G قرار گرفته‌اند.
در آخرین گروه رقابت‌ها نیز مدافع عنوان قهرمانی دو دوره اخیر و میزبان دوره آینده یعنی دانمارک حضور دارد و به همراه تیم تازه وارد بلژیک، نماینده قاره آسیا در المپیک توکیو یعنی بحرین و تیم چهارم قاره آفریقا، گروه نه‌چندان دشوار H را تشکیل داده‌اند.

1724607

دیدگاه‌ها