کد خبر : 1831872 | 12 تیر 1401 ساعت 19:55 | 21K بازدید | 13 دیدگاه

با حسرت حضور در رئال و آن سوپر گل!

هوگو آلمیدا؛ از فوتوالی تا سپاهان

قهرمان UCL و گزینه مورینیو برای رئال روی نیمکت سپاهان به‌عنوان دستیار مورایس خواهد نشست.

هوگو آلمیدا؛ از فوتوالی تا سپاهان

به گزارش ورزش سه، ژوزه مورایس نام جذابی روی نیمکت سپاهان در لیگ بیست و دوم خواهد بود. این مربی پرتغالی با خود دستیاران سرشناسی هم به اصفهان آورده که خبر توافق آنها ساعتی پیش به‌صورت رسمی اعلام شد؛ یکی از این نفرات هوگو آلمیدا است؛ نام هوگو آلمیدا در بسیاری از صفحات پرخاطره باشگاهی و ملی فوتبال پرتغال حک شده است. او 57 بار پیراهن تیم ملی پرتغال را به تن کرده و موفق به زدن 19 گل شد. مهاجم پرتغالی‌ها در 5 کشور مختلف، 9 عنوان قهرمانی در سطح باشگاهی کسب کرده و طی سال‌های اخیر او را در والیبال با پای ساحلی هم دیده‌ایم؛ رشته‌ای که به گفته خودش، از دوران کودکی به آن علاقه داشته است.

1724822

مربی جدید سپاهانی‌ها برای اهالی فوتبال کاملا شناخته شده است؛ شاید یکی از به یادماندنی‌ترین صحنه‌های خلق شده توسط او، ضربه آزادی باشد که وارد دروازه اینترمیلان کرد. در فصل 06-2005 بود که مهاجم چپ پای پرتغالی‌ها از فاصله‌ای حدود 35 متری، شلیکی وحشتناک به سمت دروازه میزبان در ورزشگاه سن سیرو کرد و توپ، دور از دستان دروازه‌بان، به یکی از زیباترین گل‌های UCL تبدیل شد.

1724821

او که در تمامی رده‌های سنی برای تیم ملی پرتغال به میدان رفته، سابقه حضور در دو جام جهانی را دارد و یک بار در سال 2012 همراه با تیم ملی کشورش، به مقام سوم جام ملت‌های اروپا رسیده است. او در عرصه باشگاهی دو بار با پورتو قهرمان پرتغال شده اما قطعا شیرین‌ترین خاطره‌اش، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 04-2003 است. او عضوی از تیم رویایی مورینیو بود که فاتح UCL آن فصل شد. مورینیو چند سال بعد (ژانویه 2011) قصد داشت در دورانی که هیگواین مصدوم شده بود، هوگو را به مادرید بیاورد ولی در نهایت این انتقال بزرگ صورت نگرفت.

آلمیدا در اولین گفت‌و‌گوی خود پس از خداحافظی از فوتبال از اتفاق فوق پرده برداشته و گفته بود: من در دوران پایانی قراردادم با وردربرمن قرار داشتم که فرصت بازی در رئال مادرید پیش آمد؛ ژوزه مورینیو می‌خواست که آن جا باشم. من در تمام دوران باشگاهی خود تلاش کرده بودم که در چنین تیمی بازی کنم، علاوه‌بر این دوستانی هم آن جا داشتم. این اتفاق در نهایت رخ نداد و سپس با پیشنهاد بشیکتاش روبه‌رو شدم و آن را پذیرفتم.

1724820

علاوه‌بر پورتو، آلمیدا در تیم‌های باشگاهی سرشناس دیگری چون وردربرمن و بشیکتاش نیز بازی کرده و آکادمیکای پرتغال آخرین تیمی بود که او پیش از آویختن کفش‌هایش پیراهن آن را به تن کرد. او طی سال‌های 2007 تا 2010 بهترین دوران باشگاهی خود را تجربه کرد؛ زمانی که در 86 بازی 36 گل برای وردربرمن زد و سپس راهی بشیکتاش شده و همین تعداد گل را در 85 بازی برای این تیم ترکیه‌ای به ثمر رساند.

1724818

دیدگاه‌ها