کد خبر : 1831895 | 12 تیر 1401 ساعت 21:20 | 3.9K بازدید | 5 دیدگاه

مالکیت مس رفسنجان و مس کرمان متفاوت است

مدیرعامل مس: تعیین سقف قرارداد موجب فساد می‌شود

مدیرعامل مس رفسنجان مدعی است برای رعایت سقف قرارداد، باید مدیران باشگاه‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

مدیرعامل مس: تعیین سقف قرارداد موجب فساد می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، مجید زین الدینی مدیرعامل مس رفسنجان در حاشیه تمرین این تیم گفت: شرکت ملی صنایع مس به‌عنوان حامی مس رفسنجان، این تیم را در پنج سال گذشته حمایت کرده و با برنامه پیش آمده‌اند. امسال هم با توجه به صحبت‌هایی که با هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس داشتیم، هم در بحث جذب بازیکن و هم اردویی، از تیم حمایت کردند.

او ادامه داد: آنها با امکاناتی که برای باشگاه فراهم کردند، فکر می‌کنم بتوانیم مانند سال‌های گذشته خوش بدرخشیم. امیدوارم تیمی محترم، به دور از حواشی و بدون شکایت بازیکنان بابت عدم دریافت مطالباتشان باشیم.

وی درباره قانون سقف قرارداد بازیکنان نیز گفت: باید قراردادهایی که بازیکنان ثبت می‌کنند کنترل شود چون برای ماندگاری باشگاه‌ها بهتر است. متأسفانه ارقامی که در بازار وجود دارد، قطعا در انتهای فصل بسیاری از باشگاه‌ها را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: تعیین سقف قرارداد یک‌سری حواشی و فسادهای خاص دیگر را به‌وجود می‌آورد. این باعث می‌شود خیلی‌ها قانون را دور بزنند و پشت پرده، روی مواردی که در قرارداد نیست؛ توافق کنند. هم مدیرعامل خود باشگاه و هم اعضای هیئت‌مدیره که رکن قانون باشگاه هستند، دچار مشکل خواهند شد چون هر پرداختی باید اسنادی داشته باشد. اگر پرداختی درون قرارداد نباشد، ممکن است در آینده مشکل ساز شود. مطمئن باشید باشگاه در آینده با فساد خیلی زیادی مواجه خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا مخالف تعیین سقف قرارداد است، گفت: باید کنترل شود ولی نه با این سبک. خود مدیران عامل باشگاه‌ها باید مقید به رعایت این قانون باشند. ضمن اینکه جلساتی را برگزار کنند تا یک‌سری اتفاقات خوب رخ دهد. هم باشگاه‌های صنعتی که دوستان برای تخریب روی آن مانور می‌دهند و هم سایر باشگاه‌ها، یک سقف بودجه‌ای دارند.

زین الدینی در ادامه گفت: همه تیم‌ها یک مجمع عمومی دارند که تصمیم گیری می‌کنند و برای باشگاه سقفی را تعیین می‌کنند و همه باشگاه‌ها موظف به رعایت سقف هستند. باشگاه مس نیز خارج از این نیست. همه مدیران عامل و مالکان باشگاه این نکته را رعایت کنند و هم اندیشی کنند تا راهکار بهتری به‌وجود بیاید. فکر نمی‌کنم این جواب بدهد.

مدیرعامل مس رفسنجان در پاسخ به این سوال که مالکیت این تیم و مس کرمان چگونه است، گفت: مالکیت دو باشگاه متفاوت است و دو باشگاه هیئت‌مدیره جدا دارند و مشکلی از این لحاظ ایجاد نمی‌شود. آنها زیر مجموعه شرکت‌های مختلف، زیرمجموعه صندوق بازنشستگی و شرکت صنایع مس هستند.  شرکت ملی مس به‌عنوان هماهنگ کننده بالای سر همه است اما مستقیم به‌عنوان عضو هیئت مدیره یا سهامدار فعالیت نمی‌کند.

زین الدینی در مورد اینکه آیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای اقدامی کرده‌اند، گفت: اقدام کرده‌ایم و هر مدارکی که خواسته‌اند، فرستاده‌ایم. منتظر جواب هستیم. همه دوستان آمده و ورزشگاه ما را دیده‌اند حتی بخشی از AFC که مسائل مجوز حرفه‌ای را هماهنگ می‌کند به رفسنجان آمده و ورزشگاه ما را از لحاظ اتاق داوران، رختکن و ... بررسی کرده است و تمام موارد را طبق نظر او پیش می‌بریم و امیدوارم تا شهریور که ورزشگاه ما آماده می‌شود مجوز حرفه‌ای را نیز کسب کنیم.

دیدگاه‌ها