کد خبر : 1831909 | 13 تیر 1401 ساعت 00:00 | 52.3K بازدید | 7 دیدگاه

مبلغ قراردادم اینجا سالیانه 250 هزار دلار است؛

ناظم، مذاکره عراق با کی‌روش و مهدوی‌کیا را تایید کرد

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال عراق، مذاکره مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور با کی‌روش و مهدوی‌کیا را تایید کرد.

ناظم، مذاکره عراق با کی‌روش و مهدوی‌کیا را تایید کرد

به گزارش "ورزش سه"، محمد ناظم‌الشریعه بعد از پایان جام جهانی از جمع ملی‌پوشان فوتسال ایران جدا شد و هدایت تیم ملی عراق را به‌عهده گرفت. او در اولین تورنمنت رسمی خود موفق شد با عراق به مقام دوم رقابت‌های عرب کاپ 2022 دست یابد. این مربی در گفت‌وگو با رادیو تهران در مورد شرایط کلی تیمش گفت: با توجه به برنامه ریزی که از قبل انجام داده بودیم؛ بیشتر دنبال استعدادیابی در این مسابقات بودیم. چون فوتسال عراق خیلی از نظر سخت افزاری و لیگ قوی نیست. مجبور بودیم که در چند اردو، تورنمنت‌های عرب کاپ و غرب آسیا شرکت کرده و بازیکنان را ببینیم. با توجه به این شرایط، بازیکنان فقط یکی دو هفته فرصت برای تمرین داشتند.

او در مورد نایب قهرمانی با عراق در عرب کاپ که با واکنش بسیار مثبت مقامات این کشور از جمله وزیر ورزش همراه بود تاکید کرد: این مسابقات برای کشورهای عربی خیلی مهم و جایزه تیم اول یک میلیون دلار و تیم دوم 750 هزار دلار است. تیم‌های آفریقایی قدرتمند همچون مراکش و مصر هم حضور داشتند. این تیم‌ها همواره جزو فینالیست‌های مسابقات بودند. با تیم‌های مصر، کویت و عربستان بازی کردیم و در فینال نیز مقابل مراکش قرار گرفتیم. به نظرم نتایج خوبی گرفتیم و به همین خاطر هم مورد تقدیر واقع شدیم. وزیر ورزش عراق که خود زمانی کاپیتان تیم ملی این کشور بود این موفقیت را به‌خوبی درک می‌کرد. آنها دعوت نامه‌ای هم به وزیر ورزش ایران ارسال کرده‌اند تا آنجا حضور یابد و جلسه‌ای هم داشته تا تقدیر مناسبی از نظر خودشان صورت بگیرد.

1562107

سرمربی ایران تیم ملی فوتسال عراق در پاسخ به این سوال که آیا کارش را در این تیم ادامه خواهد داد گفت: بله یک اردوی 40 روزه در ایران خواهیم داشت. تیم عراق در شهرکرد و شیراز حضور یافته و اردویی خواهیم داشت. به هر حال هم از نظر زیرساختی بهتر هستیم و هم این کار به نفع هر دو طرف خواهد بود. تا جام ملت‌ها دو اردوی دیگر در اسپانیا و عربستان سعودی خواهیم داشت. یک تورنمنت هم در اندونزی برگزار خواهیم کرد. هدف اصلی ما صعود به جام جهانی خواهد بود.

ناظم الشریعه در پاسخ به این سوال که از نظر مالی شرایط قراردادها در این کشور چگونه است گفت: ماهانه 20 هزار دلار که می‌شود سالیانه 250 هزار دلار مبلغ قرارداد ماست و به نظر شخصیت مربی ایرانی اینجا حفظ می‌شود. امکاناتی که می‌خواهیم در اختیار ما می‌گذارند و چیزهایی که ندارند مثل سالن برای تیم ملی را هم در حال احداث هستند. به‌طور کلی به حرف ما گوش می‌کنند و دلشان می‌خواهد که اتفاقات خوبی رقم بخورد. با توجه به نتایجی که تیم فوتبال کسب کرده، رویکرد نسبت به فوتسال خیلی بهتر شده است و در حال سرمایه گذاری در این رشته هستند. با هزینه‌ای کمتر می‌توانند بهترین نتایج را در آسیا گرفته و جزو چند تیم برتر قاره باشند.

وی در مورد موفقیت‌های تیم ملی بانوان فوتسال عراق با مربی ایرانی یادآور شد: تیم بانوان عراق هم نتایج خوبی کسب کرده و آنها نیز یک جلسه متفاوتی داشتند که مورد تقدیر قرار گرفته بودند. بعد که ما آمدیم جلسه‌ای با وزیر داشتیم و منتظر جلسه بعدی که با حضور وزیر ورزش ایران خواهد بود، هستیم.

سرمربی تیم ملی عراق با خنده به این سوال که آیا بعد از موفقیت اخیر کسی از فدراسیون ایران با شما تماس گرفت گفت: یکی به ما نگفت که اصلا تو برو یا نیا. همه با من رفیق هستند ولی نه به‌عنوان اداری. با این شرایط انتظاری نداشتم که تماسی گرفته شود. توقعی هم نداریم.

خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه مهدوی‌کیا و کارلوس کی‌روش مورد توجه عراق قرار گرفته‌اند، ناظم الشریعه در این خصوص گفت: آنها با کی‌روش و مهدوی‌کیا در تماس هستند و این موضوع را پیگیری می‌کنند. جلسه‌ای که در کمیته فنی داشتم و رفته بودم یکی از اعضای این کمیته در این مورد صحبت می‌کرد ولی از جزئیات آن مطلع نیستم.

دیدگاه‌ها