کد خبر : 1832038 | 13 تیر 1401 ساعت 21:27 | 79.5K بازدید | 7 دیدگاه

حالا حالاها مثل سعید نمی‌آید

پاسخ به یک اتهام جنجالی؛ ما ۴ نفر باند نبودیم!

شهرام محمودی در گفت و‌ گویی جالب درباره مسائل مختلف از جمله دلیل خداحافظی اش از والیبال صحبت کرده است.

پاسخ به یک اتهام جنجالی؛ ما ۴ نفر باند نبودیم!

به گزارش "ورزش سه"، چند هفته پیش بود که شهرام محمودی به شکل رسمی از دنیای حرفه‌ای والیبال خداحافظی کرد. ستاره نسل طلایی والیبال ایران که همیشه با اسپک های هوشمندانه‌اش به یاد آورده می شود. شهرام محمودی چند بار سعی کرد که به والیبال برگردد اما مصدومیت به او این اجازه را نداد تا در نهایت مجبور به خداحافظی شود.

چند روز بعد از خداحافظی شهرام محمودی با والیبال مصاحبه ای را با او ترتیب دادیم که جذاب ترین بخش های آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

* به خاطر مصدومیت و خانواده ام خداحافظی کردم

محمودی در خصوص دلايل این خداحافظی گفت: مشکلی که داشتم به ۱۳-۱۴ سال قبل برمی‌گردد؛ یک آسیب دیدگی قدیمی که در این سال ها خیلی مراعات کردم و با تمریناتی که داشتم توانستم خودم را حفظ کنم اما متاسفانه بعد از مسابقات انتخابی المپیک توکیو دردم تشدید شد و به جایی رسید که با نظر پزشکان و متخصصان مجبور به جراحی شدم. بعد از آن هم از ۳-۴ ماه بعد تمریناتم را شروع کردم ولی بنا به دلایلی صلاح دیدم که بازی نکنم و والیبال را کنار بگذارم.

او با تایید این مسئله که یکی از دلایل خداحافظی خانواده اش بود ادامه داد: صد در صد خانواده هم یکی از دلایل بوده است. سال ۲۰۱۶ بعد از المپیک ریو وقتی از تیم ملی بیرون آمدم فقط و فقط بخاطر این بود که بیشتر کنار خانواده ام باشم و بتوانم با پسرم وقت بگذرانم. سنی هم نداشتم اما تصمیم گرفتم رده ملی را کنار بگذارم و در مسابقات باشگاهی ادامه بدهم که وقت بیشتری داشته باشم. قطعا یکی از دلایل اصلی همین بود و بعد از آن هم دخترم به دنیا آمد و بیشتر سرم شلوغ شد و ترجیح دادم بیشتر کنار خانواده باشم.

1725025

* به عقب برگردم باز هم با مصدومیت بازی می‌کنم

محمودی در مورد بازی با مصدومیت گفت: من عقایدی برای خودم دارم و وقتی می‌دیدم تیم نیاز دارد اصلا نمی‌توانستم تحمل کنم که بازی نکنم. خیلی مواقع با مسکن بازی کردم؛ کسانی که با من کار کردند این قضیه را می‌دانند. وجدانم قبول نمی‌کرد که تیم به من نیاز دارد و من استراحت کنم. شاید ترجیح می‌دادم بازی کنم و دردم بیشتر شود و مصدوميتم تشدید شود ولی بتوانم در آن لحظه به تیم کمک کنم. مطمئنا یکی از دلایلی که مصدومت من تشدید شد همین بود. شاید از نظر خیلی ها اشتباه باشد اما من این را قبول نداشتم. به هیچ وجه پشیمان نیستم و شاید اگر به عقب برگردم بیشتر هم بازی کنم.

* به دلیل شرایط مالی و خانواده لژیونر نشدم

ستاره سابق تیم ملی والیبال در مورد لژیونر نشدنش گفت: ترجیح خودم این بود که ایران بازی کنم. حقیقت امر هم این بود که دستمزدی که ما ایران می‌گرفتیم خیلی بیشتر از آن طرف بود. من حدود ۶-۷ سال، هر سال پیشنهاد خوب خارجی داشتم اما اینجا هم از نظر خانواده و هم شرایط مالی برایم بهتر بود. من خیلی به خانواده وابسته هستم و شرایط مالی‌مان هم بهتر از خارج از ایران بود. آن زمان دلار ارزان بود و قراردادهایی که ما می‌بستیم هم خوب بود. ترجیح دادم اینجا بازی کنم و ملاک ها و معیار هایی که داشتم با اینجا سازگارتر بود.

* باند در تیم ملی؟ از پایه اشتباه است!

محمودی درباره ارتباطی که بین او، معروف، مهدوی و موسوی وجود داشت گفت: در اکثر تیم ها مطمئنا دو سه نفر با هم مچ هستند و رفاقت بیشتری دارند. جدا از اینکه ما هر روز در تمرین و مسابقه با هم بودیم، بیرون از زمین والیبال هم با هم رفت و آمد خانوادگی داریم. چیز غیرعادی نبود. شاید در تایم استراحت می‌خواستیم بیرون برویم و این کار را می‌کردیم. این رفاقت بیرون از زمین والیبال هم بود ولی در کارمان تاثیر نمی‌گذاشت و وقتی وارد زمین می‌شدیم همه چیز را بیرون می‌گذاشتیم و سپس برای تمرین و مسابقه وارد زمین می‌شدیم. از نظر من در نتیجه ها تاثیرگذار نبود.

وی در خصوص حواشی که پیرامون این گروه چهار نفر و باندبازی آنها وجود داشت بیان کرد: این مسائل درست نیست. من نمی‌دانم در ورزش های دیگر شرایط چطور است ولی واقعا در والیبال چنین چیزی نداشتیم. سعید کاپیتان تیم بود و همه به او احترام می‌گذاشتند و مطمئنا کاپیتان یک لول بالاتر از بقیه بازیکنان است چون پلی بین بازیکنان و سرمربی است. همیشه سعی می‌کرد بالانس را برقرار کند و واقعا از نظر روانی و فنی به بچه ها کمک زیادی می‌کرد. صحبت هایی که درباره باند می‌شود را قبول ندارم چون وقتی کسی واقعا توانایی انجام کاری را نداشته باشد خودش را خراب نمی‌کند؛ مخصوصا سرمربی خارجی به کسی باج نمی‌دهد. این از نظر من کاملا رد است و از پایه اشتباه است.

1725026
* حالاحالاها مثل سعید معروف پیدا کنیم

محمودی با تمجید از سعید معروف عنوان کرد: سعید فوق‌العاده است‌. بعید می‌دانم حالاحالاها بتوانیم چنین پاسوری پیدا کنیم. بچه های جوان هستند ولی سعید چیز دیگری بود؛ هم از نظر روانی و هم تکنیکی فوق‌العاده بود و یکی از ستاره های بزرگ والیبال دنیا بود.

وی افزود: نسلی که ما داشتیم با احترام به نسل های گذشته خیلی متفاوت بود. من از بچگی ‌کنار والیبالیست ها بزرگ شدم و با برادرم به سالن می‌رفتم به همین دلیل خیلی از مسائل را بیشتر می‌‌دیدم. در نسلی که ما بودیم وقتی بازیکن جوان می‌آمد همه به او کمک می‌کردند و تا جایی که می‌شد حمایت و راهنمایی می‌کردند تا بازیکن رشد کند. خیلی ها در کنار سعید و سید و بچه های دیگر رشد کردند و حمایت شدند اما واقعا در گذشته اینطور نبود که بازیکنان بزرگ یا مربیان بزرگ خیلی حمایت کنند. خدا را شکر این جا افتاد و بچه ها به رشد بازیکنان جوان کمک زیادی کردند تا بتوانند به والیبال کمک کنند. به نظر من سخت می‌شود امثال سعید و سید را در والیبال پیدا کرد.

* شهرام محمودی دهکده ورزشی می‌سازد

او در مورد ساخت دهکده ورزشی در کرج توضیح داد: دهکده جمع و جوری است که انشاالله در روز های آینده کار آن را شروع می‌کنیم تا فضای خوبی را برای کسانی که می‌خواهند استفاده کنند درست کنیم. سرانه ورزشی در‌ کرج خیلی کم است و نسبت به جمعیت سالن ها و زمین های کمی داریم. چون مرتبط با رشته کاری خودم بود دوست داشتم بتوانم مجموعه خوبی درست کنم که مردم استفاده کنند.

* من و‌ امیر غفور خیلی به هم کمک کردیم

محمودی درباره رقیبش در تیم ملی گفت: با امیر در کنار رفاقتی که داشتیم، رقابت داشتیم. این شرایط خیلی خوب است. اگر در هر پستی دو سه بازیکن خوب باشند به یکدیگر کمک می‌کنند و همدیگر را هل می‌دهند تا جلو بزنند؛ در این شرایط باعث پیشرفت هم می‌شوند. واقعا امیر به من کمک کرد و من هم به او کمک کردم؛ این قضیه به واليبال‌مان هم خیلی کمک کرد چون پست پشت خط زن پست حساسی است چون پاس های زیادی می‌آید و امتیاز های زیادی باید بگیرد. بازیکن باید خیلی آماده باشد تا بتواند کمک کند.

 

گفت و گو: مهدی اسدی

دیدگاه‌ها