کد خبر : 1832226 | 14 تیر 1401 ساعت 21:04 | 17.3K بازدید | 21 دیدگاه

تصمیم گل‌محمدی جای تقدیر دارد؛

حیدری: فوتبال پورعلی‌گجی شبیه سیدجلال است

سپهر حیدری می‌گوید پرسپولیس با وضعیت فعلی‌اش «بوی قهرمانی» می‌دهد.

حیدری: فوتبال پورعلی‌گجی شبیه سیدجلال است

به گزارش "ورزش سه"، سپهر حیدری، مدافع پیشین پرسپولیس در مورد خداحافظی سیدجلال حسینی به خبرنگار ما گفت: بالاخره فکر می‌کنم سیدجلال در یک تایم خوبی خداحافظی کرد. او از لحاظ فوتبالی می‌توانست حداقل یک فصل دیگر برای پرسپولیس به میدان برود اما مهم این است که در اوج خداحافظی کرد. خیلی‌ها هستند که تا لحظه آخر فوتبالشان بازی می‌کنند و بعد پشیمان می‌شوند که چرا در اوج خداحافظی نکردند. خوشحالم سیدجلال در اوج خداحافظی کرد و خوشحالتر از اینکه آقای گل‌محمدی تصمیم خوبی گرفت. حفظ سیدجلال خیلی با ارزش است اما هرکسی کادرفنی خودش را دارد و اینکه در چنین شرایطی آقای گل‌محمدی چنین انعطافی را به خرج داد، واقعا ارزشمند است.

کاپیتان سابق پرسپولیس در مورد انتقاد بابت حضور یک‌باره سیدجلال روی نیمکت اظهار داشت: سیدجلال قطعا در این تایمی که دارد، کلاس‌های مربیگری را خواهد رفت. در وجود او شم رهبری و مربیگری هست و امیدوارم به او کمک شود تا کلاس‌های مربیگری را سپری کند. اگر یادتان باشد، آقای گل‌محمدی سرمربیگری را زمانی آغاز کرد که هنوز کاپیتان صباباطری بود و به نظرم مشکلی هم به‌وجود نیامد.

او در مورد اظهارنظر رحمان رضایی که گفته بود بهترین مدافع تاریخ ایران است و همچنین در پاسخ به این سوال که سیدجلال چه جایگاهی از نظرش دارد، توضیح داد: قطعا سیدجلال جزو بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران است. ما در فوتبالمان مدافع مرکزی خیلی خوب زیاد داشتیم و اینکه بخواهیم یک نفر را بهترین بگوییم دشوار است؛ خود رحمان رضایی عملکرد خیلی خوبی داشت و آقای گل‌محمدی همچنین. آقای خاکپور و آقای نادر محمدخانی در نسل‌های قبلی بودند و جا دارد یادی هم کنیم از حمید جاسمیان که دیگر در بین ما نیستند. هر مدافعی یک خصوصیاتی دارد که او را ممتاز می‌کند و فکر کنم قشنگ نیست که مقایسه کنیم.

حیدری در مورد بهترین زوج دفاعی پرسپولیس گفت: زوج خط دفاعی را آقای گل‌محمدی تشخیص خواهد داد. حتی حنانوف به جز یک بازی آلومینیوم، عملکرد خوبی داشت. هر 6 مدافع پرسپولیس خصوصیاتی دارند که مثلا دو نفر سرعتی هستند، سرمربی برای کنترل مهاجم این مدافعان را بازی می‌دهد. اما فکر کنم این فصل خط دفاعی پرسپولیس کمتر دچار تغییر خواهد شد و به این ثبات فکر می‌کند.

مدافع سابق سرخ‌پوشان با تمجید از خرید جدید این تیم عنوان کرد: مرتضی پورعلی گنجی مدافعی است که روحیه جنگندگی زیادی دارد و یک‌ شبه سیدجلال است. نوع درگیری و شجاعانه بازی کردن او چه در تکل و برخورد، مثل سیدجلال است. مرتضی بازیسازی را هم به‌خوبی بلد است و باتجربه است و چون تجربه بین المللی دارد، می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. حتی گولسیانی و سایر مدافعان علی نعمتی، فرشاد فرجی و وحدت حنانوف، جزو مدافعان خوب هستند. پرسپولیس در سال‌های قهرمانی، خط دفاعی خیلی خوبی داشت و این فصل نیز همین‌طور است.

او در مورد وضعیت نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس در نقل و انتقالات واقعا عملکرد خوبی داشت و اگر مهاجم خوب اضافه شود و همچنین هافبک دفاعی، وضعیت بهتر هم خواهد شد. اگر این پست‌ها هم بازیکن خوب جذب شود، تیم کاملا متوازن خواهد شد. منظورم این است که طوری نباشد که کادرفنی مجبور شود بازیکنان را در پست غیرتخصصی قرار دهد. به نظرم این پرسپولیس بوی قهرمانی می‌دهد و هرکسی می‌تواند این بو را استشمام کند.

دیدگاه‌ها