کد خبر : 1832228 | 14 تیر 1401 ساعت 21:29 | 77.5K بازدید | 8 دیدگاه

برزیل و آرژانتین و ایران سولدآوت؛

بلیت ‌بازی‌های تیم ملی غارت شد!

در مرحله چهارم بلیت فروشی جام جهانی، با صفی چند ساعته و شانسی اندک برای خرید بلیت‌های مورد نظر خود مواجه هستید.

بلیت ‌بازی‌های تیم ملی غارت شد!

به گزارش "ورزش سه"، برگزاری جام جهانی 2022 برای اولین‌بار در پاییز باعث شده تا در مقطعی که معمولا از تیم قهرمان و آمار و ارقام جام صحبت می‌کردیم، شاهد برگزاری آخرین دور از بلیت فروشی مسابقات باشیم؛ پروسه‌ای که برای حضور در قطر و اقامت در این کشور در طول جام جهانی الزامی است. در سه مرحله قبلی بخش قابل توجهی از بلیت‌ها فروخته شدند اما خیلی‌ها بودند که برای خرید بلیت، امیدوار به صف طولانی مرحله چهار بودند؛ از بین این افراد، بودند کسانی که به هدف خود رسیدند ولی هواداران تیم‌هایی چون ایران، برزیل و آرژانتین با پیام SOLD OUT مواجه شدند.

برای اینکه از آمار بلیت‌های موجود، قیمت‌ها و هر اطلاعات دیگری در این زمینه مطلع شویم، در مرحله چهار بایستی پشت یک صف مجازی طولانی‌مدت قرار بگیریم؛ صفی که بسته به زمان ورود شما از چند دقیقه تا چندین ساعت می‌تواند طول بکشد. طی صحبت‌هایی که با چند متقاضی بلیت در چند کشور مختلف داشتیم که امروز برای این کار تلاش کرده بودند، گزارش صف انتظارهای 4،5 ساعته را دریافت کردیم و حتی نفراتی هم بودند که بدشانس‌تر از بقیه، همچنان در صف قرار داشتند! با یکی از این خریداران که بعد از انتظاری حدود 4 ساعته، از صف عبور و وارد سامانه بلیت فروشی شده بود، گپ مفصلی زدیم؛ حاصل صحبت‌های ما با پیمان، مطالبی است که می‌تواند خیلی به دردتان بخورد. در این گفت‌و‌گو از ترفندهایی برای دور زدن قانون پرداخت هزینه بلیت توسط فرد ثبت نام کننده که مشکل اکثر کاربران ایرانی است هم صحبت کرده‌ایم!

1725275
برای ورود به صف باید ابتدا انتخاب کنید که ملیت قطری دارید یا هوادار سایر کشورها هستید.

فروش یک میلیون و هشتصد هزار بلیت در سه مرحله
فیفا پیش از این سه دور بلیت فروشی انجام داده بود. دور اول به‌صورت ثبت نام و قرعه کشی بود، دور دوم به‌صورت صف مجازی بود که پس از عبور از صف می‌توانی بلافاصله خرید را انجام داده و بلیت را دریافت کنی. سومی دوباره به‌صورت ثبت نام و قرعه کشی بود و مرحله چهارم که از امروز شروع شد به‌صورت صف مجازی است. در این مرحله شما باید راس ساعت حضور پیدا کنید و چندین ساعت هم طول می‌کشد تا بتوانید وارد سیستم شده و خرید انجام دهید، با این احتمال که با توجه به فروش بخش قابل توجهی از بلیت‌ها در مراحل قبل (یک میلیون و هشتصد هزار بلیت قبل از این مرحله به فروش رسیده بود)، با پیام SOLD OUT برای بازی‌های مورد نظر مواجه شوید.

صف‌های طولانی و شانس پایین خرید بلیت!
مرحله چهارم از امروز شروع شده و تا روز 25 مرداد ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه امروز، روز اول بود؛ صف شلوغ و انتظارهای چندین ساعته را شاهد بودیم. انتظار می‌رود که به مرور از میزان صف کاسته شود. البته همزمان با این اتفاق، از تعداد بلیت‌های در دسترس هم کم خواهد شد، پس تحمل صف‌های طولانی روزهای اول کاملا منطقی است. البته در چنین شرایطی روز 16 آگوست (25 مرداد) به‌عنوان روز آخر این مرحله معنی خود را از دست داده چون خیلی از بازی‌ها از همین امروز SOLD OUT شده‌اند.

1725277
در بدو ورود به صف با این پیام مواجه می شوید: تقاضای بلیط در حال حاضر بسیار زیاد است. در نتیجه، لطفاً برای زمان‌های طولانی‌تر از حد معمول آماده باشید. در روز اول گزارش صف های 4 الی 6 ساعته را شاهد بودیم. عده ای هم هنوز موفق به عبور از صف و ورود به سامانه خرید نشده اند.

بازی‌های ایران، برزیل و آرژانتین؛ SOLD OUT
پیمان از لحظات نخست شروع مرحله چهار، کار خود را شروع کرده و بعد از انتظار 4 ساعت و 30 دقیقه‌ای وارد سیستم بلیت فروشی شد. هدف او خرید بلیت‌های بازی ایران در مرحله گروهی بود ولی متاسفانه همه بلیت‌ها به فروش رفته بود و هیچ‌یک از سه بازی ایران ظرفیت خالی نداشت. البته طرفداران دو تیم دیگر هم امروز با پیام مشابهی مواجه شدند. برزیل و آرژانتین در کنار ایران، سه کشوری هستند که بلیت همه بازی‌های آنها در دور گروهی به فروش رفته است. 
بازی با کامرون آخرین امید دوست‌داران سلسائو بود که بلیت‌های این بازی هم نیم ساعت بعد از شروع مرحله چهارم به پایان رسید. در حال حاضر برای بازی‌های ایران فقط امکان خرید بلیت معلولین وجود دارد. با وجود تمام شدن بلیت‌های سه بازی ایران، طرفداران دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 هنوز امکان خرید بلیت تیم خود را دارند. جالب اینجاست که بازی‌های مهم دیگری چون آمریکا – انگلیس هنوز SOLD OUT نشده‌اند.

1725274
!SOLD OUT
این پیامی است که در مرحله بعدی دریافت می‌کنیم و ظرفیت محدود هم به معلولین اختصاص دارد. بازی‌های دو تیم برزیل و آرژانتین هم چنین شرایطی دارند.

ایران-انگلیس موجود است اگر اهل این کشور باشید!
مطابق ادوار گذشته سیستم بلیت فروشی برای هواداران کشور میزبان متفاوت است. آنها سامانه متفاوت با سهمیه و قیمتی متفاوت نسبت به هواداران دیگر کشورها دارند. شما اگر ملیت قطری داشته باشید، وارد یک سامانه دیگر برای خرید بلیت خواهید شد. در این سامانه شما هم بلیت ارزان‌تر دریافت خواهید کرد هم به‌عنوان هواداران کشور میزبان از 25 درصد سهمیه اختصاصی برخوردار خواهید بود که امکان خرید بلیت هر دیداری را دارید. مثلا اگر شما در همین مرحله ملیت قطری داشته باشید، سهمیه بلیت بازی‌های ایران برای شما موجود است و امکان خرید بلیت‌های این سه دیدار را دارد.

ترفندی برای حل مشکل پرداخت هزینه بلیت
مشکل IP ایران برای ثبت نام و ورود به سامانه که توسط برخی از کاربران گزارش شده بود در این مرحله وجود نداشت و تنها مورد همان مشکل قبلی بود. این مشکل هم به دلیل قانونی است که طبق آن پرداخت هزینه بلیت بایستی از کارت فردی صورت بگیرد که با بلیت‌ها با حساب کاربری او خریداری می‌شود. بسیاری از هواداران ایرانی که با حساب کاربری خود اقدام به خرید بلیت کرده بودند به‌دلیل نداشتن کارت بانکی بین المللی به مشکل خورده و امکان پرداخت با کارت فرد دیگری که در خارج از ایران بود نیز وجود نداشت. (ضمن اینکه فرآیند پرداخت به غیر از VISA CARD بسیار سخت و پیچیده است. این حتی در مورد مستر کارت هم صدق م‌کند.)
در ابتدای گزارش از ترفندی برای این کار صحبت کرده بودیم که می‌خواهیم به شرح آن بپردازیم. یک نفر می‌تواند برای چندین نفر بلیت خریداری کند به شرط اینکه خودش هم جزو آنها باشد؛ با علم به این موضوع، پیمان با حساب کاربری یکی از دوستان خود که در کشور دیگری زندگی می‌کند و ویزا کارت دارد، وارد سیستم شد تا از این طریق مشکل پرداخت را حل کند. شما هم می‌توانید از این تکنیک برای خرید و پرداخت بدون مشکل استفاده کند؛ البته اگر بلیت مورد نظر هنوز باقی مانده باشد!

1725276
بعد از عبور از سد صف چند ساعته مجازی، وارد سامانه بلیت فروشی می‌شویم. مقابل سه بازی ایران ظرفیت محدود نوشته شده و این امیدوار کننده است. یک مرحله بیشتر که وارد می‌شویم اما با پیام ناامید کننده‌ای مواجه خواهیم شد.

اگر می‌خواهید به قطر بروید؛ این توصیه را جدی بگیرید
ویزای مخصوص جام جهانی، مورد مهم دیگری است که بعد از خرید بلیت برای آن اقدام خواهید کرد. خرید بلیت، لازمه ورود به پروسه این کار است. یک نکته مهم برای افرادی که موفق به تهیه بلیت نشده‌اند این است که آنها می‌توانند برای عقب نیفتادن از کار، بلیت یکی از بازی‌هایی را که هنوز ظرفیت دارند؛ خریداری کنند تا از این طریق بتوانند کارهای مربوط به ویزا و رزرو هتل را انجام دهند؛ با توجه به زمانبر بودن این پروسه و پر شدن ظرفیت اکثر هتل‌ها، این نکته می‌تواند خیلی به درد بخورد. پیمان برای شروع این پروسه از ترفند یاد شده استفاده و بلیت درجه سه یکی از بازی‌های ظرفیت دار (ارزان‌ترین بلیت) را خریداری کرد تا بتواند اقدامات لازم را برای دریافت ویزا شروع کند. همزمان با این کار، او تلاش خواهد کرد تا از طریق دیگری شانس خود را برای خرید بلیت بازی‌های ایران امتحان کند.

گزارش از سعید عبدی

دیدگاه‌ها