کد خبر : 1832231 | 14 تیر 1401 ساعت 21:33 | 76.5K بازدید | 14 دیدگاه

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با ورزش سه؛

‌درخواست ویژه از پرسپولیس در پرونده جذب کاسیانو!

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید این تیم در فصل نقل و انتقالات ستاره‌ای جذب نکرده است.

‌درخواست ویژه از پرسپولیس در پرونده جذب کاسیانو!

به گزارش ورزش سه، امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری می‌گویند پرسپولیس ستاره‌ها را جذب کرده است؛ اگر شما خروجی لیگی را که با آن گردش مالی به پایان رسید بررسی کنید می‌بینید حتی یک بازیکن هم از لیگ ترانسفر نشده و یک بازیکن هم در یازده نفر اصلی تیم ملی ندارد. پس لیگ ما ستاره‌ای ندارد که از جذب ستاره صحبت کنیم. بازیکنانی که در لیگ هستند همه متوسط رو به بالا هستند و نمی‌توانیم روی بازیکنانی که جذب می‌شوند اسم ستاره گذاشت.

او ادامه داد: در‌ هر صورت نسبت به خریدهای سال گذشته که با وجود عملکرد خوب در تیم‌های سابق‌شان، نتوانستند در پازل تاکتیکی یحیی گل‌محمدی قرار بگیرند و با پرسپولیس جفت و جور بشوند اما امسال شرایط بهتر است؛ ما در عقب زمین ضعف‌هایی داشتیم که نسبتا ترمیم شده‌اند. البته باید در نظر بگیریم که آقای بیرانوند یک فصل ذخیره و پورعلی‌گنجی هم یک فصل مصدوم بوده است. ما باید ببینیم الان در چه شرایطی هستند.

اصلانیان با تاکید بر لزوم جذب مهاجم خارجی گفت: ما هنوز نتوانستیم در‌ خط حمله بازیکنی جذب کنیم. تیم‌هایی که می‌خواهند در بین سه تیم اول باشند حتما به یک تمام کننده تمام عیار نیاز دارند. متاسفانه من در لیگ داخلی فورواردی نمی‌بینم که بخواهد پرسپولیس را به دندان بکشد. باید یک مهره خارجی درجه یک جذب شود؛ نه بازیکنان خارجی که فصل قبل جذب شدند و حتی در حد لیگ خودمان هم نیستند. باید ببینیم عملکرد مدیریت در خط حمله چطور خواهد بود؛ تا اینجا عملکرد خوب بوده و باید ببینیم تیم در بحث تاکتیکی در‌ زمین چطور عمل خواهد کرد.

مهاجم اسبق پرسپولیس در واکنش به اینکه پرسپولیس به دنبال جذب کاسیانو است عنوان کرد: من از کسانی که می‌خواهند این بازیکن را جذب کنند خواهش می‌کنم چهار بازی آخر بازیکن را نگاه کنند و ببینند کیفیت بازی او چطور است و سن و سالش را در نظر بگیرند. اگر تیمی در ایران می‌خواهد فوروارد خارجی بگیرد، باید فورواردی بگیرد که واقعا یک سر و گردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشد. من نمی‌توانم درباره کاسیانو نظر بدهم اما حتما کادرفنی تحقیقاتش را انجام می‌دهد و شرایط را می‌سنجد تا اگر قرار است قراردادی بسته شود، بازیکن هم در شرایط ایده‌آل باشد.

1725075

اصلانیان در مورد شرایط مهدی عبدی و عملکرد این بازیکن گفت: جوان‌ها نیاز دارند که در کنار بازیکنان درجه یک و در یک تیم خوب بازی و پیشرفت کنند. اینکه بار پرسپولیس را روی دوش بازیکنان جوانی مثل عبدی بیندازیم درست نیست و در این شرایط اگر نتوانند در دو بازی جواب بدهند سوخت می‌دهیم. به همین دلیل انتظار ما از مدیران و کادرفنی این است که مهره‌ها را در کنار خرید‌های خوب، حفظ کنند تا بتوانند پیشرفت کنند در غیر این‌صورت اینها نمی‌توانند پرسپولیس را به دندان بکشند.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از بازیکنان در فصل گذشته افزود: اگر کرونا نبود قطعا ۴-۵ بازیکن پرسپولیس در نیم فصل از تیم کنار گذاشته می‌شدند و شانس زیادی آوردند که هواداران در استادیوم نبودند و فشاری نبود. ما به‌خاطر خط دروازه امتیازات زیادی از دست دادیم، در دفاع وسط هایمان حفره بزرگی داشتیم و بالاخره به آقای حسینی هم در سن ۴۰ سالگی فشار وارد می‌شد و باید یک بازیکن جوان جایگزین ایشان می‌شد، در خط هافبک دفاعی، اسدی با آن عدد و ارقام نتوانست چیزی که کادرفنی می‌خواهد اجرا کند، در‌ خریدهای خارجی هم سه بازیکن ما خیلی بد عمل کردند و متاسفانه امتیازات زیادی از پرسپولیس گرفتند.

او تصریح کرد: من در حال حاضر هم شنیده‌ام این بازیکنان خارجی حاضر به جدایی نیستند؛ آیا درست است جای سه بازیکن را به این شکل بگیرند؟ از طرفی ما در سال‌های اخیر تمام پروند‌ها را هم می‌بازیم و پول بیت‌المال را هم به همین شکل می‌برند. اگر قرار است دو بازیکن روی نیمکت بگذاریم و بازی ندهیم بهتر است از پایه‌ها بیاوریم که برای بچه‌های جوان هم جای رشد باشد. در ۲۰ سال گذشته بیشتر از دو یا سه بازیکن از رده‌های پایه به پرسپولیس نیامده‌اند.
اصلانیان همچنین در خصوص ضعف پرسپولیس در وسط زمین در فصل گذشته گفت: من به‌صورت کلی به این سوال جواب می‌دهم؛ متاسفانه در سال‌های اخیر و از زمانی که اواخر فوتبال آقای نکونام بود نه در داخل نه در خارج، در خط وسط بازیکن درجه یکی مثل علی کریمی، مجتبی جباری و محرم نویدکیا نداشتیم. اینها بازیکنان بازیساز و خلاقی بودند که می‌توانستند یک در مقابل یک را رد بشوند و مهاجم‌ها را در موقعیت گل قرار بدهند. البته احمد نوراللهی هم قبل از ترانسفر شدن در شرایط خوبی بود و حتی می‌توانست گل هم بزند ولی وقتی جدا شد ما نتوانستیم آن حفره را پر کنیم و مهره‌هایی هم که در شرایط علی کریمی یا جواد نکونام باشند نداشتیم. در‌ حال حاضر مهره‌های متوسط رو به بالایی داریم و باید ببینیم مربی از بازیکن در‌ کدام نقطه چه می‌خواهد.

او افزود: پرسپولیس در حال حاضر در خط هافبک دفاعی هم افت کرده است که البته این مشکل را تیم ملی هم دارد. در واقع ما در آن خط هم مهره نساختیم. مهم‌ترین نقطه در شرایط فعلی این است که مهره‌های جدید بتوانند در کنار مهره‌های قدیمی بالانس ایجاد کنند و از لحاظ بدنی هم آماده باشند.

اصلانیان در پایان گفت: ما باید بتوانیم در بازی‌های اول امتیازات خوبی را کسب کنیم؛ مثل کاری که سال گذشته استقلال کرد. پرسپولیس باید فلش بکی به سال قبل بزند؛ قطعا نقاط ضعف را پر کرده و هوادار به کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهد.

دیدگاه‌ها