کد خبر : 1832403 | 15 تیر 1401 ساعت 20:16 | 49.6K بازدید | 15 دیدگاه

شماره یک آماده تیم ملی می‌شود

علیرضا بیرانوند در اردوگاه جنگی ولسلی ننکا

مربی دروازه‌بانان جدید پرسپولیس با قوانین و تمرینات خاصی علیرضا بیرانوند و احمد گوهری را آماده فصل بیست و دوم می‌کند.

علیرضا بیرانوند در اردوگاه جنگی ولسلی ننکا

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پایان همکاری با داوود فنایی که در دوران حضور در پرسپولیس به مدت دو فصل و نیم در کنار یحیی گل محمدی، حامد لک، بوژیدار رادوشوویچ و همچنین احمد گوهری را تمرین می‌داد، این باشگاه در این فصل به سراغ ولسلی ننکا رفت تا او به کادرفنی این تیم اضافه شود.

ولسلی آنتونیو سیمپلیسیو که سابقه کار با مربیانی چون نیکولاس کوردوا، لوران بلان، لادروپ و خورخه فوساتی را در کارنامه خود دارد؛ اکنون قرار است در این فصل تمرینات علیرضا بیرانوند و احمد گوهری را زیر نظر گرفته و آنها را برای فصل بیست و دوم آماده کند.

1725566

مربی برزیلی تازه‌وارد پرسپولیس که از سال 2003 وارد خلیج فارس شده و در تیم‌های قطری کار را دنبال کرده، دوره آموزشی مربیگری دروازه‌بانی را در باشگاه‌های پورتو، بنفیکا و پاری‌سن‌ژرمن پشت سر گذاشته است.

اما این روزها شاهد برنامه ویژه او برای گلر ملی‌پوش پرسپولیس (علیرضا بیرانوند) و همچنین احمد گوهری هستیم. قوانینی سفت و سخت و البته برنامه ریزی شده که امیدواری را برای فصل درخشانی دیگر از سوی گلرهای پرسپولیس در مسیر هدفی که دنبال می‌کنند؛ شکل داده است.

در شرایطی که آخرین تمرین پرسپولیس با حضور اصحاب رسانه، ولسلی ننکا نشان از جدیت او داشت و حتی در بخشی از تمرینات شخصا بعد از اشتباهی که داشت، اقدام به شنا تنبیهی کرد، اکنون بخشی از قوانین او را مرور می‌کنیم.

1725567

تمرینات هماهنگ شده
مربی دروازه‌بانان پرسپولیس، گلرهای تیم را در گروهی عضو کرده و با استفاده از لینکی که ساعاتی پیش از تمرین در اختیار آنها قرار می‌دهد، تمریناتی که قرار است آن روز مرور کنند؛ مشاهده می‌کنند. بر این اساس همه دروازه‌بانان این تیم با آگاهی کامل نسبت به نوع و نحوه تمرینات باید در محل تمرین حاضر شوند. برنامه بدنسازی مشخص شده نیز بخشی از شرایطی است که ننکا برای گلرهای تیمش در نظر گرفته است.

1725568

همه چیز در دست ننکا
ولسلی ننکا اپلیکیشنی در اختیار گلرهای تیمش قرار داده است که آنها تمامی اتفاقات روزمره خود را باید در آن درج کنند. ساعات خواب، استراحت، تفریحات و غذا و هر چیزی که فکرش را بکنید و بازیکنان (گلرهای تیم) در طول روز و در اوقات غیر از تمرین، پشت سر می‌گذارند؛ باید در این اپ بارگزاری شده و به اطلاع مربی گلرهای تیم برسد تا او با آگاهی کامل نسبت به شرایط بازیکنانش، تمرینات را دنبال کند.

1725569

مشکل زبان
یکی از مشکلاتی که البته در روزهای ابتدایی تمرینات دروازه‌بانان پرسپولیس و ولسلی ننکا با آن مواجه هستند، مشکل ارتباط و زبان است. علیرضا بیرانوند علی‌رغم حضور در فوتبال اروپا طی سالیان اخیر، همواره نشان داده که علاقه زیادی به یادگیری زبان ندارد و شاید یکی از دلایل کوچ زودهنگام و نیمکت نشینی‌هایش علی‌رغم توانایی فنی و تکنیکی بالایی که برخوردار است، همین موضوع بوده است. بیرانوند حتی به شوخی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که معلم زبانش بعد از چند جلسه لری را یاد گرفته بود اما او نتوانست زبان را آنطور که انتظار داشته یاد بگیرد.

موضوعی که اکنون به چالش کوچکی تبدیل شده است. با این حال تنوع تمرینی و آگاهی دروازه‌بانان پیش از شروع تمرینات با توجه به در اختیار داشتن برنامه تمرینی و ویدئوهای مربوط به آن، باعث شده تا این موضوع نیز چندان پررنگ نباشد و انتظار این موضوع را داشت که خیلی زود و با حضور بیشتر این مربی در ایران، طرفین به زبان مشترکی با یکدیگر برسند. خصوصا اینکه ننکا همانند دیگر مربیان، پیش از انجام هر تمرین نیز خودش آن را برای دروازه‌بانان تیمش مرور می‌کند و انجام می‌دهد تا آنها مشکل کمتری داشته باشند.

1725565

باید دید در شرایطی که بیرانوند با هدف بازگشت به ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی، به پرسپولیس بازگشته و خاطرات شیرینی نیز از دوران حضورش چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی از خود به جا گذاشته، زیر نظر ولسلی ننکا چه شرایطی را دنبال خواهد کرد و آیا بار دیگر قادر خواهد بود به گلری غیر قابل دسترس و در قامت شماره یک در فصل جاری برای پرسپولیس و البته تیم ملی در قطر، ظاهر شود یا خیر.

دیدگاه‌ها