کد خبر : 1832411 | 15 تیر 1401 ساعت 21:05 | 12.3K بازدید | 6 دیدگاه

هوادار نیوکاسل، روی صندلی صدارت در انگلیس

بوریسن جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، از تیمی حمایت می‌کند که تونی بلر، نخست‌وزیر سابق این کشور هم هوادار آن بود: نیوکاسل.

هوادار نیوکاسل، روی صندلی صدارت در انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، هوادار فوتبال است. او با اینکه بارها در مصاحبه‌ها در پاسخ به سوال خبرنگاران، برای حفظ بی‌طرفی که از یک مقام ارشد سیاسی انتظار می‌رود گفته بود از تیم خاصی حمایت نمی‌کند، اما به‌صورت ضمنی اعلام کرده که هوادار باشگاه نیوکاسل است.

بوریس جانسون البته هوادار پر و پا قرص ورزش راگبی است اما بارها اعلام کرده که بعد از راگبی تنها به یک ورزش دیگر علاقه دارد: فوتبال.

1725578

زمانی که جانسون در سال 2015 به‌عنوان شهردار لندن انتخاب شد در یک مصاحبه با سوال‌های متعدد خبرنگاران مواجه شد که می‌خواستند شهردار جدید بگوید هوادار کدام تیم فوتبال است. او البته به شیوه دیپلماتیک از پاسخ دادن سر باز زد و در نهایت گفت از همه تیم‌های شهر لندن حمایت می‌‌کند.

جانسون اما در دوران نخست‌وزیری‌اش هم با سوالات مشابهی مواجه شد و با اینکه بار دیگر بر حمایت خود از همه تیم‌ها تاکید کرد اما در نهایت گفت که فرزندانش هوادار نیوکاسل هستند. هواداران نیوکاسل این اظهارنظر نخست‌وزیر را به‌عنوان حمایت او از این باشگاه تفسیر می‌کنند.

جانسون در گذشته بارها مسابقات تیم ملی انگلیس را از نزدیک تماشا کرده و چندین بار هم با لباس فوتبال و دستکش دروازه‌بانی در زمین‌های تمرینی شهر لندن حضور یافته تا علاقه خود به فوتبال را نشان بدهد.

1725580

در میان نخست‌وزیرهای سابق انگلیس تونی بلر تنها نخست‌وزیری بود که به‌خاطر هواداری‌اش از نیوکاسل مشهور بود. تیم‌هایی که نخست‌وزیرهای سابق انگلیس طرفدار آنها بوده‌اند از این قرار است:
مارگارت تاچر: عدم علاقه به فوتبال
جان میجر: چلسی
تونی بلر: نیوکاسل
گوردن براون: ریث روورز
دیوید کامرون: استون ویلا
بوریس جانسون: نیوکاسل

دیدگاه‌ها