کد خبر : 1832685 | 18 تیر 1401 ساعت 11:08 | 61K بازدید | 10 دیدگاه

جانشین این ستاره از شهر دوشنبه می‌آید؛

سومین تاجیک فوتبال ایران: احسان پنشنبه!

هافبک جوان و ملی‌پوش تیم ملی تاجیکستان در آستانه انتقال از نوبهار به لیگ برتر ایران قرار دارد.

سومین تاجیک فوتبال ایران: احسان پنشنبه!

به گزارش "ورزش سه"، کادرفنی ذوب آهن بعد از جدایی محمد خدابنده لو هافبک وسط توانمند این تیم و رفتن این بازیکن به گل گهر برای جانشینی او اقدام کرده اند. با نظر مهدی تارتار ذوبی ها با چند گزینه داخلی به مذاکره پرداختند اما موفق به توافق با آنها نشدند تا کادرفنی تیم اصفهانی به سراغ گزینه های خارجی برود.

بر این اساس مسئولان ذوب آهن با یک هافبک جوان و ملی پوش تاجیکستانی به توافق رسیده اند و این بازیکن به زودی راهی ایران می شود.

احسان پنشنبه هافبک وسط تاجیکستانی که 34 بازی ملی در کارنامه خود دارد، با مدیران ذوب آهن طی روزهای گذشته مذاکره کرده و به توافق رسیده است.

1726089

او در پست هافبک مرکزی بازی می‌کند و کاپیتان تیم امید تاجیکستان محسوب می‌شود. پنشنبه همچنین یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تاجیکستان در راه صعود به جام ملتهای آسیا نیز بود.

این بازیکن عضو تیم نوبهار ازبکستان است و بعد از تحقیقات کادرفنی ذوب آهن روی او، قرار شد پنشنبه به طور رسمی به تیم اصفهانی بپیوندد. حضور بازیکنان تاجیکستانی از فصل گذشته با حضور دو بازیکن در پرسپولیس شروع شده و حالا ذوبی ها برای تقویت خط هافبک خود تصمیم به جذب یک هافبک تاجیک دیگر گرفته اند.

1726090

نکته جالب اسم اوست که از سوی بسیاری به اشتباه پنجشنبه خوانده می‌شود در حالی که نام وی حرف ج ندارد و فامیلی‌اش پنشنبه است که نامی کهن در فارسی محسوب می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد از نظر کیفی، پنشنبه تفاوت جدی با دو مدافع تاجیک پرسپولیس داشته باشد و در سطح بهتری است. وی فصل گذشته به عنوان موفق‌ترین لژیونر فوتبال تاجیکستان مطرح شد و همچنین سومین بازیکن ارزشمند لیگ ازبکستان بود.

دیدگاه‌ها