کد خبر : 1832732 | 18 تیر 1401 ساعت 13:59 | 6.1K بازدید | 13 دیدگاه

نظر نهایی در مورد سرمربی تیم‌ملی را هیئت رئیسه می‌دهد؛

اصولی: وفاق تیم ملی را قربانی نکنید

سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که هیئت رئیسه این فدراسیون تا کنون تصمیمی در مورد تغییر سرمربی اتخاد نکرده است.

اصولی: وفاق تیم ملی را قربانی نکنید

به گزارش "ورزش سه"، بحث تغییر سرمربی تیم ملی به دستور ارگان هایی خارج از فدراسیون، به سوژه جالب این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است. در شرایطی که فدراسیون فوتبال حمایت خود را از اسکوچیچ اعلام کرده، طی هفته ای که پشت سر گذاشتیم، بحث پایان همکاری با او دوباره مطرح و حتی جانشینانی نیز برای سرمربی تیم ملی معرفی شدند. سخنگوی فدراسیون فوتبال اما امروز اعلام کرد که هیئت رئیسه فدراسیون به عنوان تنها مرجع رسمی تصمیم گیری در این مورد، هیچ اقدامی انجام نداده است.

احساس اصولی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هیئت رئیسه فدراسیون تا کنون تصمیمی در مورد تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نداشته گفت: برخی از دوستان با پست هایی که در صفحات مجازی گذاشتند، این گونه تلقین کردند که تغییراتی در حال رخ دادن است ولی این گونه نیست و تصمیمی در هیئت رئیسه گرفته نشده است. مرجع تصمیم گیری در خصوص سرمربی های تیم های ملی از جمله تیم بزرگسالان، فقط و فقط هیئت رئیسه فدراسیون است. هیئت رئیسه هم تا این لحظه هیچ تصمیمی دال بر تغییر نداشته و ندارد.

او در مورد شایعاتی که در مورد دخالت دولت در موضوع یاد شده مطرح شده گفت: البته شنونده دیدگاه ها و نظرات اهالی فن هستیم و آنها را می شنویم تا داده های خود را به‌روز کنیم. در حال حاضر هیئت رئیسه فدراسیون ساز و کارهای لازم جهت تصمیم گیری در این حوزه را طراحی کرده است. مهمترین ساز و کار هیئت رئیسه برای تصمیم گیری و جمع آوری اطلاعات، کمیته فنی است. البته در هیئت رئیسه هم تقسیم کار داشتیم. خود آقای ماجدی با توجه به سابقه و تسلط به مسائل فنی شخصا پیگیر مسائل فنی هستند و در هیئت رئیسه آنها را مطرح می کند. دیگر اعضا هم گزارش های خود را در جلسات مطرح می کنند. بر اساس گزارش ها و بررسی های فنی که اتفاق می افتد چهار مولفه تهدیدها، فرصت ها، مزایا و معایب مطرح می شوند و تصمیم گیری بر مبنا این داده ها است که ارائه می شوند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال بدون اشاره به اینکه موضع وزارت چه بوده، تقریبا این موضوع را تایید کرد که نظراتی در این مورد از سوی دولت دریافت شده است. او اما همچنان به این موضوع تاکید کرد که فدراسیون تصمیم نهایی را می گیرد: در دولت وزارت خانه تخصصی موضوع ورزش، وزارت ورزش و جوانان است. آنها هم در جمع خود تیم های تخصصی و فنی دارند که قطعا باید نظرات آن هم شنیده شود. موفقیت تیم ملی در عرصه های مختلف مهمترین هدف همه ماست. برای تحقق این هدف بعضا خیلی دیدگاه های متفاوتی دارند که باید شنیده شود. این فرصت را در هیئت رئیسه و فدراسیون از خود نمی گیریم. همه نظرات را می شنویم ولی در نهایت همان گونه که گفتم تصمیم نهایی در هیئت رئیسه فدراسیون گرفته می شود. سخنگوی محترم دولت هم در این مورد صحبت کردند و گفتند که تصمیم گیری نهایی توسط هیئت رئیسه فدراسیون صورت می گیرد. من پستی از معاون اول رئیس جمهور دیدم که این نکته را تایید کردند. دوستان در وزارت ورزش هم این موضوع را تایید می کنند.

اصولی در پاسخ به این سوال که آیا در مقطع فعلی فدراسیون از اسکوچیچ حمایت می کند تاکید کرد:  شنیدن دیدگاه ها و نظرات به هیچ عنوان اول به معنای پذیرش قطعی و مطلق نیست و دو به معنای اعمال نظر نیست. همه این نظرات می آیند و خودمان را مکلف می دانیم که برای گرفتن یک تصمیم درست در مورد تیم ملی که متعلق به یک نفر نیست آگاهانه رفتار کنیم و گوش شنوایی داشته و بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم. الان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ است. آخرین تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون ماندن ایشان و ادامه دادن است. اما این به‌روز شدن ها و گوش دادن ها به معنای اثبات و نفی قطعی نیست.

در ادامه بخش های دیگری از سوال و جواب میان خبرنگاران و اصولی را می توانید به صورت کامل بخوانید:

* شنیدن نظرات دیگران نقطه قوت فدراسیون است
اینکه ما دچار خودکامگی در تصمیم گیری نمی شویم و آماده شنیدن دیدگاه ها و نظرات هستیم، نقطه ضعمان نیست. این را به عنوان یک نقطه قوت می دانیم. اما قاطعانه تصمیم می گیریم و روی تصمیممان می مانیم. اینکه از لفظ اکنون استفاده می کنیم این است که کسب نتیجه برای فدراسیون اهمیت دارد و این فارغ از اشخاص و اسامی است. ما باید بتوانیم نتایج درخشانی را بدست بیاوریم. بر همین مبنا وقتی به یک جمع بندی رسیدیم، نمی توانیم آن را تمام شده بدانیم. البته این منوط به زمان است. ما نیز در برآوردها و محاسباتمان یک نقطه پایانی برای این موضوع گذاشته ایم. این بدان معنا نیست که تا روز شروع بازی ها باز باشد. اما یک نقطه پایان و حد توقفی برای این موضوع خواهیم دید.

* روز دوشنبه آخرین پردازش ها را درباره سرمربی اعلام می کنیم
باید هر چه زودتر به نتیجه برسیم و می رسیم. روز دوشنبه نشست هم اندیشی جدی خواهیم داشت. تمام داده ها را جمع آوری کرده ایم و در این مقطعی که اکنون وارد شده ایم، این آخرین پردازش داده ها خواهد بود. نهایتا ما تصمیم نهاییمان را بعد از دیدن همه جوانب اعلام خواهیم کرد. من روز آن را تعیین نمی کنم.

* وزنه عدم تغییر اسکوچیچ، در این لحظه سنگین تر است
خیلی از دوستان در جامعه فوتبال نقطه نظراتی دارند که آنها را شنیده ایم. دستگاه های تخصصی در دولت، مجلس و جاهای مختلف دیدگاه ها و دغدغه هایی داشته اند که آنها را شنیده ایم. تمام موضوعات مختلف علمی، دانشگاهی و آکادمیک را دریافت کرده ایم، همه اینها را پردازش خواهیم کرد و به زودی تصمیم قطعی و نهایی را اعلام می کنیم. ولی براساس برآورد خودم و آن چیزی که می بینم، وزنه عدم تغییر را تا این لحظه سنگین تر می بینم.

1709905

* هیچ اختلافی بین اعضای هیئت رئیسه وجود ندارد
به هیچ وجه بین اعضای هیئت رئیسه اختلاف نظری وجود ندارد و تا این لحظه تصمیم بر عدم تغییر سرمربی تیم ملی است و اختلافی وجود ندارد. ما براساس حس و علاقه شخصی نمی توانیم تصمیم بگیریم. باید یک سری داده هایی بیاید، یک سری امتیازبندی و بارم بندی ها اتفاق افتاده و بر مبنای آن می بینیم که در این وضعیت، با این ترکیب و با این شکل بهترین امتیاز و وضعیت را دارد.

* هیچ فشاری از خارج فدراسیون باعث تغییر سرمربی نمی شود
اگر تغییری صورت گیرد براساس فشارهای خارج از فدراسیون است؟ به هیچ عنوان. یک وقت می بینید داده ای به دستمان می رسد یا متغیری اضافه می شود که محاسبات ما را تغییر می دهد. ما براساس اطلاعاتی که در اختیارمان قرار گرفته به این نتایج رسیده ایم. اگر داده و متغیری اضافه شود که محاسبات ما را به سمتی تغییر دهد، هیئت رئیسه اقدام خواهد کرد. اما توجه داشته باشید که تصمیم را هیئت رئیسه می گیرد. صریح می گویم که تصمیم را هیئت رئیسه فدراسیون می گیرد. به هر شکل ممکن است از جایی اطلاعاتی به دست ما برسد، شرایطی برایمان مهیا شود، اقداماتی شکل بگیرد که در بخش های تأمین مالی و تدارکاتی یا اتفاقاتی از این دست رخ دهد که در محاسباتمان تغییر ایجاد کند. تردید نکنید که هیئت رئیسه در این خصوص تصمیم می گیرد.

* نباید اشخاص در فدراسیون از نقشی که دارند خارج شوند
بیانیه اسکوچیچ و استفاده از واژه لجن پراکنی؟ من به همان صحبت های اولم برمی‌گردم. بنده و اعضای هیئت رئیسه توصیه می کنیم که هیچ فردی از ارکان فدراسیون نباید از نقشی که دارد خارج شود و در موضوعاتی که به او ارتباط ندارد نباید ورود کند. این شامل خود من و بالاترین فرد فدراسیون می شود. ورود به حوزه ای که با فرد ارتباطی ندارد و پرداختن به مسائل حاشیه ای، باعث ضربه زدن به تیم ملی می شود. لذا ما به همه توصیه کرده ایم که وارد این فضا نشوند و در همین جا قطع شود که قطع نیز شده است. ولی ورودهای تعریف نشده و پرداختن به موضوعاتی که در شرح وظایف افراد مختلف نیست، غیرقابل پذیرش است و قاطعانه توصیه می کنیم که هر کسی در نقش خودش قرار بگیرد و نقش خودش را در قالب سربازان فوتبال ایران به درستی به انجام برساند.

* تصمیم امروز هیئت رئیسه، پس از انتخابات هم باقی می ماند
احتمال تغییر سرمربی پس از انتخابات 8 شهریور فدراسیون؟ این انتخابات میان دوره ای است و انتخاباتی نیست که قاطبه هیئت رئیسه تغییر کند. آن چیزی که در هیئت رئیسه به تصمیم می رسید یعنی اکثریت. بی تردید بعد از 8 شهریور ماه نیز اکثریت همین ترکیبی خواهد بود که اکنون در خدمتشان هستیم. لذا این نگرانی و دغدغه وجود ندارد و آن چیزی که تصمیم گرفته شود، براساس تصمیم اکثریت هیئت رئیسه در همان تاریخ نیز جاری خواهد بود فارغ از اینکه چه کسی به ریاست فدراسیون برسد. هر بزرگواری که باشد باید مصوبه هیئت رئیسه را بگیرد. یعنی نظر رئیس فدراسیون مبنی بر تعیین سرمربی نیست. بایستی طبق اساسنامه این موضوع با پیشنهاد رئیس فدراسیون به تصویب هیئت رئیسه برسد. اکثریت کنونی هیئت رئیسه پس از برگزاری انتخابات فدراسیون نیز حفظ می شود و همین اکثریت را خواهیم داشت و هر تصمیمی که الآن گرفته شود، بی تردید در 8 شهریور نیز تصمیم اکثریت خواهد بود.

دیدگاه‌ها