کد خبر : 1832785 | 18 تیر 1401 ساعت 21:09 | 30.5K بازدید | 11 دیدگاه

مطمئنم کسی که فایل را منتشر کرد، بازیکن نبود

الهامی: هرگز آن فرد داخل رختکن نساجی را نمی‌بخشم

ساکت الهامی می‌گوید رفتاری که در نساجی با او شد، حقش نبود.

الهامی: هرگز آن فرد داخل رختکن نساجی را نمی‌بخشم

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز تیم هوادار در حالی با حضور خبرنگاران و عکاسان برگزار شد که ساکت الهامی سرمربی جدید هوادار در حاشیه تمرین، گفت‌وگویی نسبتا طولانی را با خبرنگاران انجام و به سوالات آنها پاسخ داد.

* حضور در هوادار؟
پیشاپیش عید سعید قربان را به مسلمان جهان تبریک عرض می‌کنم. در مورد شرایط تیم، باید در مورد خودم صحبت کنم؛ می‌دانم چالش سختی را انتخاب کردم و چیزی است که دوست دارم امسال در این شرایط قرار بگیرم و بگویم که در این شرایط هم می‌شود. تیم ما تیم خوبی است و جا دارد از هیئت مدیره، مالک و مدیرعامل باشگاه تشکر کنم که با بودجه محدود در حد توانشان توانستند بازیکنانمان را حفظ کنند. تیم جوانی دارم و این تجربه متفاوتی نسبت به فصل گذشته برای من خواهد بود. تیم خوبی داریم و تیمی است که اوایل شاید یک مقدار ترس داشتم اما الان بچه‌ها امیدوارم کردند و از چیزی که مدنظرم بود، جلوتریم اما می‌دانم که چقدر کار سختی در این فصل داریم. امسال جنگ، جنگ قدرت است و کاری نمی‌شود کرد و همه جای دنیا همین است.

یک عده ایراد می‌گیرند که چرا این همه سرمایه گذاری می‌کنند و پول دولتی هزینه می‌کنند اما این همه جای دنیا هست. در فوتبال دنیا مرسوم است. شاید اینجا توقع هم کمتر باشد اما آنجا توقع خیلی بیشتر است. امیدوارم نماینده خیلی خوبی برای استان تهران باشیم.

* جدایی محمد حسینی به مقصد استقلال؟
آقای حسینی یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیممان بود و من از نظر فنی شناخت روی او داشتم. از نظر اخلاقی هم باشگاه از او تمجید می‌کرد. خیلی دوست داشتم بماند اما این طبیعت فوتبال است که وقتی نمی‌توانی جایی رقابت کنی، باید با این چالش بسازی.

* هدف در لیگ بیست و دوم؟
فلسفه‌مان در تمام بازیها از ابتدای لیگ، یک فوتبال قابل احترام است. شما در تراکتور و نساجی هم دیدید زمانی که تیم یازدهم جدول بود، دوست داشتم فوتبالی بازی کنیم با تفکرات هجومی بازی کنیم. امسال هم همین رویه را ادامه خواهیم داد و قطعا در آینده از جوانانمان بیشتر خواهید شنید. در مورد رتبه هم باید بگویم تلاش میکنیم جایگاه قابل احترامی باشد. روز به روز جلو خواهیم رفت و امیدوارم این کار سخت را با خدا و همت بچه‌ها کامل کنید.

* سمینار فیفا و اردوی ترکیه؟
این کنگره فیفا بود و از بچه‌های باشگاه تشکر می‌کنم و همچنین آقای ماجدی که این را پیگیری کردند. الان هم بلیت و هتل آماده است، خیلی اصرار کردند برویم اما شرایط تیم طوری است که خیلی سخت است برویم. چهار روزه است و ۹ روز مانده به مسابقات آغاز می‌شود و خیلی کار سختی است بروم. همه بهترین‌های دنیا هستند، به جز من البته! واقعا وقتی این دعوتنامه به دستم رسید و گفتند از ای اف سی دادند، من اصلا در جریان نبودم. یک آقای به اسم هاشم خدادادی هم به عنوان بدنساز حضور دارد.  نمیدانم چرا من را انتخاب کردند و احتمالا رزومه را چک کردند. آقای مرزبان هم آنجا حضور دارند و من با او تماس گرفتم و خودش هم آنجا حضور خواهد داشت. اگر من بروم مجبوریم اردوی ترکیه را لغو کنیم و به همین خاطر تا الان جوابم منفی است. امیدوارم باشگاه اجازه دهد که بروم.

* جدایی از نساجی؟
امیدوارم سوپرجام را بگیرند؛ نساجی تیم بااصالتی است و مثل خانواده مردم شهر است. خوشحالم یک سال و نیمی که بودیم، بهترین نتیجه تاریخ نساجی رقم خورد. خوشحالم آن مردم یک هفته جشن و سرور گرفتند. در مورد رختکن باید بگویم که این اتفاقات همه جای دنیا رخ می‌دهد و صحبت‌هایی رد و بدل می‌شود که به مزاج خیلی‌ها خوش نمی‌آید. من فقط میخواستم باشگاه بعد از بازی آلومینیوم از من حمایت کند و وقتی هم که آنطور شد، من خودم خداحافظی کردم. بحث اخراج نبود. این وسط یک مقدار... یک صدا هم ضبط کردند و نمی‌دانم چه کسی این کار را کرد. بازیکنان این کار را نکردند. با آبروی من بازی شد و آنها را به خدا واگذار میکنم. اما از مالک و مدیرعامل و اعضای تیم تشکر می‌کنم و در آخر از هواداران این تیم که در قهرمانی جام حذفی بیشترین نقش را داشتند. ولی کسی که این کار را کرد و به دروغ این حرف را زد و به دروغ آن شایعه را منتشر کرد؛ به خدا واگذار می‌کنم و تا آخر عمر نمی‌گذرم. چون خودم یک ماه از خانه بیرون نیامدم و پسرم از دانشگاه انصراف داد. حقم نبود بعد از یک سال و نیم اینطور با من رفتار شود اما با تمام این تفاسیر برای نساجی آرزوی موفقیت دارم و از خدا می‌خواهم از دریچه رحمتش نگاه کند و دل مردم و خانواده‌ها را شاد کند.

* محرومیت و فصل پیش رو؟
من تبرئه شدم و دو جلسه محرومیت و سه جلسه تعلیقی بود. من اصلا دفاع نکرده بودم اما تبرئه شدم. به هر حال فوتبال است و انسان رفته رفته باتجربه می‌شود و امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتد و خدا کمک کند و آستانه تحملم را بالا ببرم. دیگر بحث خودم نیست و بحث خانواده ام است.

*در مورد سقف قراردادها و نقل و انتقالات؟
در این مورد اعتقادم بر این است که فوتبال جای رقابت است. هر کسی بیشتر دارد بیشتر هم خرید می‌کند ولی در فوتبال ما دولت در همه تیم‌ها نقش دارد و نمی‌شود یک تیم کمتر و تیمی بیشتر استفاده کند. اگر بودجه‌ای تعیین کنند بهتر از سقف قرارداد است. سقف قرارداد الان معنی ندارد چرا که همه تیم‌ها نفرات‌شان را گرفته‌اند و تیم‌هایی مثل ما مانده‌اند که منتظریم کار تیم‌های دیگر تمام شود. ما شاکله تیم‌مان را حفظ کردیم و خیلی هم خوشحالیم. امسال این سقف هزینه سرسام‌آوری به تیم‌ها وارد کرده اما تیم‌های خصوصی قدرت رقابت با تیم‌ها را ندارند.

*وضعیت الان تیم ملی و مقصر این وضعیت؟
اینکه تیم ملی به جام جهانی رفته و مربی‌مان نتیجه خوبی گرفته خیلی خوب است. من فکر می‌کنم در این شرایط ثبات فدراسیون مهم‌ترین چیزی است که به ما لطمه زده. باید زودتر تکلیف فدراسیون را روشن می‌کردند؛ من تا به حال فدراسیون را اینطوری ندیده بودم چون نه قدرت تصمیم‌گیری، نه اجرایی و نه قدرت بازخورد دارد. بازیکنان تیم ملی استوری گذاشتند؛ در صورتی که بازیکن اصلا حق ندارد در مورد مربی صحبت کند. بازیکن تیم ملی هستند ولی آنها سربازهای این وطن هستند و در جایگاهی نیستند که صحبت کنند. هر مربی‌ای بگذارند همه باید حمایت کنیم. کسی که یک بار امتحانش را پس داده و حتی به خوبی رفته، دوباره بخواهند برگردانند؛ به نظرم کار خوبی نیست و برگشت به عقب است. کی‌روش در فوتبال ما زحمت کشیده ولی او دیگر رفته و اگر به فکر او باشیم باید دوباره به چهار سال قبل برگردیم. آقای کی‌روش کلمبیا و مصر بوده و نتایجش مشخص است. الان ما با اسکوچیچ هم همان نتایج کی‌روش را گرفته‌ایم ولی داریم بر سر این بنده خدا می‌زنیم چرا که او یقه رئیس فدراسیون را نمی‌گیرد.

*برخی بازیکنان بدون بازی ملی صحبت کردند!
احسان حاج‌صفی الان کاپیتان تیم ملی است ولی کاش احسان و مسعود با هم بودند. احسان الان تنها است و هیچوقت تیم ملی این بلبشو را نداشته؛ نباید دو دستگی ایجاد کنیم؛ کاش می‌گذاشتند بچه‌های بزرگتر صحبت کنند نه اینکه بازیکن دو بازی ملی ندارد و صحبت کند. هر تیمی بازیکن در آن تصمیم بگیرد، آن تیم هیچی نمی‌شود. نمونه‌اش انگلیس، هلند و..؛ باید ثبات به فدراسیون برگردد.

*شاید بازیکنان دلگرمی لازم را به اسکوچیچ ندارند.
در شرایط حال حاضر، کی‌روش که نه، فرگوسن و گواردیولا هم می‌آمدند آنقدر کلاف فوتبال ما سرش گم شده که هیچکس نتیجه نمی‌گرفت. مربی بهترین رفیق و حامی‌اش رزومه‌اش است. ما خودمان با آقای کی‌روش با چه تیم‌هایی بازی کردیم؟ مگر آقای کی‌روش همان نیست که خداحافظی کرد و مملکت مارا به سخره گرفت؟ شما از کجا می‌دانید با اسکوچیچ در جام جهانی نتیجه نمی‌گیریم؟ چرا نتایج اسکو را انکار می‌کنیم؟ به نظرم اگر اسکوچیچ را برمی‌دارند یک مربی ایرانی بگذارند.

*کادر شما تغییر کرده و فقط شاهرخ بیانی مانده.
با آقای رحیم‌پور در پدیده و سایپا بودیم. با آقای صداقت هم صحبت کردیم و امکان دارد به جمع ما اضافه شود.

* هوادار هم قهرمان حذفی می‌شود؟
حذفی یا همه چیز است یا هیچ چیز. از روز اول با هرکس بازی می‌کنیم برای‌مان قابل احترام است اما می‌خواهیم وادار کنیم به ما احترام بگذارند. نتیجه دست خدا است‌. در نساجی هم تیم‌های بزرگی را حذف کردیم. چالش سختی داریم ولی باید با آن ساخت و امیدوارم سربلند باشم. این سومین تیم خصوصی است که برعهده گرفتم.

دیدگاه‌ها