کد خبر : 1832847 | 19 مرداد 1401 ساعت 00:25 | 346.5K بازدید | 74 دیدگاه

شمارش معکوس برای جام بیست و دوم

لحظه به لحظه با جام جهانی 2022

کمتر از پنج ماه به شروع رقابت‌های جام جهانی قطر باقی مانده است؛ اولین دوره این رقابت‌ها که در پاییز برگزار می‌شود.

لحظه به لحظه با جام جهانی 2022

به گزارش "ورزش سه"، وقتی قطری‌ها در سال 2008 پیشنهادشان برای میزبانی جام جهانی 2022 را ارائه دادند، کمتر کسی شانسی برای این کشور کوچک قائل بود و حتی بعد از اعلام نام آنها به‌عنوان کشور میزبان هم این شایعه وجود داشت که با توجه به شرایط آب و هوایی، ممکن است میزبانی از آنها گرفته شود اما قطری‌ها از همه موانع عبور کردند و حالا کمتر از 5 ماه به برگزاری اولین جام جهانی در خاورمیانه باقی مانده است.
از امروز آخرین اخبار و حواشی مربوط به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید:

 

18 مرداد

فیلیپ لام، اسطوره فوتبال آلمان، که با تیم ملی این کشور فاتح جام جهانی 2014 شد می‌گوید قصد بایکوت جام جهانی قطر را دارد. او زیر پا گذاشتن حقوق بشر توسط قطر را دلیل اصلی تحریم جام جهانی معرفی کرد و گفت وقتی کشوری به‌عنوان میزبان جام جهانی انتخاب می‌‌شود فیفا باید نقش بیشتری برای رعایت حقوق بشر قائل باشد.

1733754

مت رایان، دروازه‌بان استرالیایی، برای اینکه خیالش از بابت پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی این کشور در جام جهانی راحت باشد راهی باشگاه کپنهاگن دانمارک شد. او می‌گوید بازی کردن در اروپا شانس او را برای محافظت از دروازه استرالیا به‌عنوان سنگربان اول بیشتر می‌کند. مت رایان 73 بازی ملی در کارنامه دارد.

1733756

یانیک وسترگارد، بازیکن دانمارکی لستر، به باشگاهش اطلاع داد که قصد جدایی از این تیم را دارد. وسترگارد از نیمکت‌نشینی در این باشگاه انگلیسی ناراضی است و برای راه‌یافتن به ترکیب فیکس دانمارک در جام جهانی به دنبال تیمی جدید می‌گردد که فرصت بازی کردن در اختیارش بگذارد. گفته می‌شود لستر اگر پیشنهادی در حد 12 میلیون یورو دریافت کند او را واگذار خواهد کرد. وسترگارد سه سال پیش از ساوتهمپتون به لستر پیوست.

1733757

رایان سسنینون بعد از درخشش در دیدار اول تاتنهام در فصل جدید لیگ برتر در انگلیس به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. کارشناسان فوتبال انگلیس می‌گویند گرت ساوت‌گیت باید حتما این جوان انگلیسی را به تیم ملی دعوت کرده و در قطر به او به عنوان یکی از مهره‌های فیکس تیم ملی بازی بدهد.

1733755
 

 

15 مرداد

داروین نونیز که امسال تابستان با قراردادی گران‌قیمت از بنفیکا به لیورپول منتقل شد در اولین بازی این تیم در لیگ برتر گلزنی کرد تا نشان بدهد شاهد تولد یکی از ستاره‌های محبوب دنیای فوتبال هستیم. هواداران لیورپول و هموطنان او در اروگوئه بی‌صبرانه منتظر تماشای درخشش داروین با پیراهن اروگوئه در جام جهانی 2022 هستند.
نونیز 23 ساله تا اینجا 11 بازی ملی در کارنامه دارد و دو گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است.

1733097

گرِگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا می‌گوید جان بروکز، مدافع آمریکایی متولد آلمان که در ولفسبورگ بازی می‌کند برای حضور در جام جهانی با پیراهن ملی آمریکا خودش را ثابت کند و نشان بدهد که با سبک بازی او در تیم ملی سازگاری دارد. آمریکا در جام جهانی با تیم ملی کشورمان همگروه است.

1733098

زین‌الدین زیدان، یکی از اسطوره‌های جام جهانی فوتبال. زیزو در سال‌هایی که در جام جهانی با پیراهن فرانسه می‌درخشید شمه‌های مختلفی از شخصیت فوتبالی‌اش را به نمایش گذاشت. شما کدام زیدان را می‌پسندید؟
- زیدان هنرمند
- زیدان باتکنیک
- زیدان معجزه‌گر
- زیدان قهرمان

1733099

 

1733009
لحظه ورود دیگو مارادونا و ملی پوشان آرژانتین به زمین ورزشگاه المپیک یونیورسیداد مکزیک برای بازی مقابل کره جنوبی(3-1 به سود آرژانتین) در جام جهانی 1986.

تیم ملی فوتبال مکزیک در هفت حضور قبلی خود در جام جهانی از دور گروهی صعود کرده اما در مرحله یک هشتم نهایی از گردونه مسابقات کنار رفته است. کشوری که ۲ بار میزبان جام جهانی بوده، هیچ‌وقت نتوانسته از مرحله یک چهارم نهایی پیشروی کند و قرار است برای هفدهمین بار در جام جهانی شرکت کند. در قطر طلسم برای مکزیکی ها خواهد شکست؟


 

1733005
بورا میلوتینوویچ با پنج تیم مختلف در پنج جام جهانی متوالی شرکت کرده و یکی از رکورددارهاست. او در پنج جام جهانی متوالی هدایت پنج تیم مختلف را از سه قاره آمریکا، آفریقا و آسیا به دست گرفت و نتایج خوبی را کسب کرد. بورا مربی مکزیک، کاستاریکا، آمریکا، نیجریه و چین در جام های جهانی بود.

14 مرداد

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، با عصبانیتی بی‌سابقه به برگزاری جام جهانی در میانه فصل اعتراض کرد. او در کنفرانس خبری پیش از اولین بازی تیمش در فصل جدید لیگ برتر صحبت می‌‌کرد. جام جهانی 2022 قطر برای اولین بار در تاریخ 92 ساله این تورنمنت در فصل پاییز، در میانه فصل رقابتهای باشگاهی، برگزار می‌شود. در نتیجه لیگ برتر مثل سایر لیگهای بزرگ به مدت شش هفته تعطیل خواهد بود. یورگن کلوپ در این مصاحبه گفت جام جهانی به دلایلی نادرست در زمانی نادرست برگزار می‌شود. کلوپ اعتراف کرد هر وقت به برگزاری جام جهانی در میانه فصل فکر می‌کند سرشار از خشم می‌شود. او به سکوت همکارانش در این باره هم اعتراضی شدید داشت و آنها را به تلاش برای حفظ موقعیت خودشان و بی‌توجهی به سلامت بازیکنان متهم کرد. سرمربی لیورپول می‌گوید برگزاری جام جهانی مثل تغییرات اقلیمی است؛ اتفاقی تلخ که همه از آن باخبرند ولی کسی آنقدر که باید درباره‌اش صحبت نمی‌کند.

1732755

دستیار سرمربی لیورپول به گرت ساوت‌گیت و کادر فنی تیم ملی انگلیس توصیه کرد در جام جهانی حتما از ترنت الکساندر آرنولد بیشترین استفاده را ببرند چرا که او با مهارتهای فوق‌العاده‌ تهاجمی و نفوذهایش می‌تواند برگ برنده سه‌شیرها باشد. پپ لیندرز معتقد است آرنولد می‌تواند برای انگلیس همان نقشی را بازی کند که زمانی کافو برای برزیل بازی می‌کرد.

1732756

آن دسته از ستاره‌های لیورپول که تیم‌های ملی‌شان به جام جهانی صعود نکرده، از جمله محمد صلاح مصری و لوئیس دیاز کلمبیایی، به دستور یورگن کلوپ در زمان برگزاری جام جهانی به دوبی سفر می‌کنند تا تعطیلات زمستانی را در آرامش سپری کرده و با آمادگی کامل جسمی و ذهنی به تمرینات باشگاه‌شان برگردند.


رقابت سنتی انگلیس و ولز که با ته‌مایه سیاسی و رقابتهای قومی همراه است باعث شده دیدار تیمهای ملی فوتبال ولز و انگلیس در جام جهانی قطر یکی از پرتنش‌ترین دیدارهای مرحله گروهی باشد. این دو تیم با تیم ملی کشورمان همگروه هستند و تیم ملی جداگانه با آنها دیدار خواهد کرد.

 

 

13 مرداد

فوتبال اولین بار در سال 1863 در انگلیس ابداع شد. به همین خاطر است که هواداران انگلیسی هر بار که تیم ملی کشورشان در جام جهانی حضور دارد از شعار Football is coming home استفاده می‌کنند (فوتبال به خانه برمی‌گردد)؛ چرا که انگلیسی‌ها کشورشان را خانه و زادگاه فوتبال می‌دانند.

1732631
 


تصمیم تیمهای لیگ برتری برای اینکه از فصل آینده به جای همه بازی‌ها تنها در برخی از مسابقات به نشانه حمایت از مبارزه با نژادپرستی زانو بزنند بسیار خبرساز بوده است. عده‌ای این ماجرا را به برگزاری جام جهانی 2022 در قطر مرتبط کرده و می‌گویند با توجه به سابقه بد قطر در رعایت حقوق بشر اینکه چنین تصمیمی در آستانه شروع جام جهانی در این کشور گرفته شده است؛ مدافعان حقوق بشر را عصبانی‌تر می‌کند.


با اینکه فوتبال در آمریکا ورزش اول کشور به حساب نمی‌آید اما تب جام جهانی 2022 در این کشور بیشتر از دوره‌های قبلی بالا گرفته است. یک معلم دبستان در آمریکا عکسی از مدرسه‌اش را منتشر کرده که شاگردان کلاس پنجم دیواری را به جام جهانی اختصاص داده‌اند و قرار است اخبار تورنمنت را لحظه به لحظه دنبال کنند.  

1732632

 

1732554
در بازی های جام جهانی 2022 برای جلوگیری از کاهش اشتباهات کمک داوران در تشخیص آفساید، از تکنولوژی جدیدی استفاده خواهد شد. توپ هوشمند جام جهانی قطر آفساید را تشخیص می دهد و کمک می کند تا موقعیت های آفساید به شکل سریع و دقیق بررسی شود. از این توپ در سوپرکاپ اروپا بین رئال و فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

بر خلاف ادوار گذشته رقابت های جام جهانی که تصاویر یا فرش های دستباف همراه با نماد رقابت های جام جهانی به کشور میزبان رقابت ها ارسال شده و در معرض دید قرار می گرفت، در این دوره از رقابت ها بر اساس اعلام کمیته برگزاری، ورود هرگونه مجسمه، فرش، تابلو، لباس و پوستر که بر روی آن نماد جام جهانی ۲۰۲۲ و یا نماد کارتونی جام جهانی(لعیب) درج شده باشد ممنوع بوده و در مبادی ورود به این کشور توقیف خواهد شد.


 

1703464
آلفونسو دیویس، مدافع چپ تیم ملی کانادا که به دلیل جنگ لیبریا در کمپ پناهجویان در غنا متولد شد و در 5 سالگی به کانادا مهاجرت کرد، اعلام کرد به دلیل اینکه این کشور به او و خانواده اش فرصتی برای زندگی بهتر و توانایی رسیدن به رویاهایش را داده، می خواهد این لطف را جبران کند. به همین دلیل او تمام درآمدش از جام جهانی 2022 را به مؤسسات خیریه کانادا خواهد داد.

 


12 مرداد

چهار کشور اروگوئه، پاراگوئه، آرژانتین و شیلی قصد دارند به‌صورت مشترک برای میزبانی جام جهانی 2030 نامزد شوند. در صورت موفقیت این کشورها در به‌دست آوردن میزبانی، جام جهانی فوتبال در صدمین سال برگزاری اولین دوره‌اش، در مونته‌ویدئو، بار دیگر در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد.

1732436

پل پوگبا به دلیل اینکه امیدهایش برای حضور در جام جهانی قطر با پیراهن فرانسه را از دست ندهد عمل جراحی روی زانوی مصدوم خود را به تعویق انداخت. این ستاره باشگاه یوونتوس امیدوار است بعد از پنج هفته معالجه بتواند از شروع ماه سپتامبر برای بیانکونری به میدان برود.

1732437

آرون رمزی، ملی‌پوش ولز، که امسال تابستان قراردادش با یوونتوس فسخ شد به باشگاه فرانسوی نیس پیوست. رمزی نیست را انتخاب کرده تا بتواند در آستانه جام جهانی دقایق بیشتری بازی کند. او امیدوار است در اولین دوره حضور ولز در جام جهانی، با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان برود. ولز در جام جهانی قطر با تیم ملی کشورمان هم‌گروه است.


تیم ملی انگلیس امیدوار است در قطر به 56 سال دوری خود از جام طلایی‌رنگ پایان دهد و برای دومین بار فاتح بزرگترین تورنمنت فوتبال شود. اما انگلیسی‌ها علاوه بر اینکه در مرحله گروهی با ایران، آمریکا و ولز رقابت خواهند کرد در مراحل حذفی نیز احتمالا با تیمهای قدرتمندی مثل سنگال، فرانسه، بلژیک و در مراحل بالاتر با قدرتهایی مثل آلمان، اسپانیا یا برزیل روبرو خواهند شد.

1732438

هواداران انگلیسی به هزینه بالای سفر به قطر و اقامت در این کشور برای تماشای جام جهانی اعتراض دارند. انگلیسی‌ها می‌گویند حتی اگر بتوان هتل ارزان‌قیمتی در قطر پیدا کرد، بدون حساب هزینه خورد و خوراک در روزهای برگزاری جام جهانی، هر هوادار برای حضور در قطر دست‌کم باید 5هزار پوند هزینه کند. مبلغی که پرداخت آن با توجه به وضع بد اقتصادی ناشی از بحران کرونا برای طبقه متوسط این کشور، چندان هم ساده نیست.

 

11 مرداد

علاوه بر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که بدون شک جام جهانی قطر آخرین جام جهانی‌شان خواهد بود چند ستاره بزرگ دیگر دنیای فوتبال هم ممکن است تا دوره بعدی تورنمنت بازنشسته شده باشند. ستاره‌هایی مثل مودریچ، بنزما و سوارز در کنار مسی و رونالدو از جذابیت‌های مهم این دوره از رقابتها هستند.

1732233 


بازیکنان ملی‌پوش انگلیسی مصمم هستند در جام جهانی قطر هم به نشانه حمایت از مبارزه با نژادپرستی سنت زانو زدن پیش از شروع مسابقات‌شان را ادامه دهند. هنوز مشخص نیست آیا در فصل جدید لیگ برتر انگلیس هم این حرکت پیش از شروع بازی‌ها انجام خواهد شد یا نه. کاپیتانهای تیمهای لیگ برتری اخیرا جلسه‌ای برگزار کردند تا در این باره تبادل نظر کنند. 

1732234

توپ جام جهانی قطر، الرحله، و توپی که مسابقات دو دوره قبل جام جهانی با آن برگزار شد.
به نظر شما زیباترین توپ تاریخ جام‌های جهانی متعلق به کدام دوره از رقابتها است؟
17322281732229


جام جهانی، تنها کاپی که تا کنون از دسترس کریستیانو رونالدو دور مانده است. آیا ستاره بزرگ پرتغالی می‌تواند در قطر این جام طلایی‌رنگ را هم به کلکسیون افتخاراتش بیفزاید؟ پرتغال در گروهی نسبتا آسان قرار دارد و باید در مرحله گروهی با غنا، اروگوئه و کره جنوبی رقابت کند.

1732226

 

1732141
پرگل ترین بازی تاریخ جام جهانی؛ در جام جهانی ۱۹۵۴ تیم فوتبال اتریش موفق شد میزبان جام را با نتیجه پرگل و عجیب 7-5 شکست دهد!

 

1732140
لوسیل که آخرین استادیوم آماده بهره‌برداری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، با برگزاری سوپرکاپ میان قهرمانان لیگ عربستان سعودی و لیگ مصر در روز جمعه، ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) افتتاح می‌شود.الهلال، قهرمان لیگ عربستان است و قهرمان لیگ مصر هم پس از اتمام این فصل از رقابت‌های لیگ فوتبال این کشور مشخص خواهد شد تا دو تیم سعودی و مصری دیدار سوپر کاپ لوسیل را برگزار کنند.استادیوم ۸۰ هزار نفری لوسیل، میزبان ۱۰ مسابقه جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله دیدار فینال این مسابقات است. نخستین دیدار رسمی جام جهانی در این استادیوم، سه‌شنبه، ۲۲ نوامبر (یک آذر) میان دو تیم عربستان سعودی و آرژانتين برگزار خواهد شد.

 

 

10 مرداد

بسیاری از هواداران لیونل مسی معتقدند دنیای فوتبال یک جام جهانی به این ابرستاره آرژانتینی بدهکار است. آیا بالای سر بردن جام جهانی جایگاه مسی را به عنوان بزرگترین فوتبالیست تمام ادوار تثبیت خواهد کرد؟

1731892

برزیلی‌های باشگاه آرسنال عزم‌شان را برای درخشش در قطر با پیراهن سلسائو جزم کرده‌اند. سه گابریلِ آرسنال باید از هفته آینده عملکردی درخشان در ترکیب این تیم داشته باشند تا تیته را برای فیکس شدن در ترکیب تیم ملی قانع کنند.

1731891

فدراسیون فوتبال آفریقا تاریخ آغاز رقابتهای انتخابی جام ملتهای آفریقای 2023 را از ماه سپتامبر به ماه مارس منتقل کرد تا پنج نماینده آفریقا در جام جهانی قطر بتوانند با فراغ بال مراحل آماده‌سازی‌شان را پیش ببرند. 

1731890

رسانه‌های قطری امروز تایید کردند که گروه موسیقی مشهور کره‌ای BTS در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 اجرای زنده خواهد داشت. 


هلندی‌ها تا کنون سه بار به فینال جام جهانی صعود کرده ولی هرگز قادر به فتح جام نشده‌اند. هلندی‌ها را می‌توان بدشانس‌ترین تیم تاریخ این تورنمنت دانست. آیا بداقبالی این بار هم با نارنجی‌‌پوشان همراه خواهد بود یا بالاخره شانس روی خوشش را به فوتبال هلند نشان خواهد داد؟

1731888
1731889

یوشیمی ماشیتا که یکی از داوران زن جام جهانی 2022 قطر خواهد بود اولین داور حرفه‌ای فوتبال ژاپن شد. یاماشیتا یکی از سه داور زنی است که در جام جهانی قطر قضاوت می‌کنند. او به همراه فراپارت و سلیمه موکاسانگا، داور اهل رواندا، در قطر سوت می‌زند. جام جهانی 2022 برای اولین بار در تاریخ این تورنمنت شاهد حضور داوران زن خواهد بود.

1731887

 


 

1731768
طبق قراردادی میان لیگ ستارگان قطر و فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا در بخش‌های مختلف به پویایی فوتبال باشگاهی قطر کمک خواهد کرد.این قرارداد بخش‌ها و سطوح مختلفی دارد که به ارتقای سطح فوتبال باشگاهی قطر از بعد فنی و مدیریتی کمک خواهد کرد.همچنین در چارچوب‌ این قرارداد، قرار است در فصل جدید فوتبال باشگاهی قطر، از توپ‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر استفاده شود.

پیش‌بینی سفر نزدیک به یک و نیم میلیون مسافر جام جهانی، در حالی است که طبق آمارهای ثبت شده، در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی پیش‌بینی حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر خارجی در این کشور شده بود که ۳۵۰ هزار تماشاگر خارجی به آفریقای جنوبی سفر کردند.

همچنین در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۸۵۰ هزار آیدی کارت برای تماشاگران خارجی صادر شد. در جام جهانی ۲۰۱۸ چینی‌ها سهم بیشتری از تماشاگران خارجی روسیه داشتند، چراکه روسیه در تابستان مقصد نخست گردشگران چینی است، اما برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بلیتی از سوی چینی‌ها خریداری نشده است.


مصدومیت پل پوگبا در جریان تمرینات یوونتوس ممکن است به قیمت از دست رفتن جام جهانی برای او تمام شود. لوپاریزین امروز نوشت که او احتمالا مورد جراحی قرار خواهد گرفت و در این صورت شانس حضورش در فهرست نهایی فرانسه برای جام جهانی کاهش خواهد یافت.


9مرداد

 

1731473
قرارداد لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، در پایان جام جهانی 2022 به پایان می‌رسد ولی عملکرد عالیِ او باعث شده تا فدراسیون فوتبال آرژانتین به وی پیشنهاد تمدید دو ساله ارائه کند. فدراسیون منتظر پاسخ نهایی اسکالونی است.

میزبانی جام جهانی تضمینی برای موفقیت نیست. جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ با قهرمانی اولین کشور میزبان یعنی اروگوئه آغاز شد. در دوره بعدی که در سال ۱۹۳۴ برگزار شد، این روند ادامه داشت و ایتالیا به‌عنوان میزبان قهرمان شد.

پس از یک وقفه به دلیل جنگ جهانی دوم، هیچ کشور میزبانی نتوانست قهرمان مسابقات شود تا این که انگلیس در سال ۱۹۶۶ به‌عنوان سومین کشور میزبان قهرمان شد. دهه 70 میلادی پربارترین دهه برای میزبانان جام جهانی بود. تنها مکزیک نتوانست به‌عنوان میزبان قهرمان شود. آلمان ۱۹۷۴ و آرژانتین با ماریو کمپس در سال ۱۹۷۸ به‌عنوان میزبان قهرمان شدند.

آخرین باری که یک کشورِ میزبان جام جهانی، قهرمان شد به سال ۱۹۹۸ بر می‌گردد که فرانسه توانست ۳ بر صفر برزیل را شکست دهد و عنوان قهرمانی را در خانه به‌دست بیاورد.


6 مرداد

پیراهن اول تیم ملی ژاپن برای جام جهانی 2022 از یکی از مانگاهای(رمان گرافیکی) تولید شده با موضوع فوتبال در این کشور الهام گرفته شده است. 

1730851
1730852

فیفا که انتظار دارد هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس، یکی از ستاره‌های بزرگ جام جهانی 2022 باشد امروز با این تصویر تولد این مهاجم انگلیسی را تبریک گفت.

1730853

این ستاره‌های جوان آینده‌دارترین جوانهای دنیای فوتبال محسوب می‌شوند. به نظر شما کدامیک از این پدیده‌ها می‌توانند در دهه آینده از بزرگترین ستاره‌های فوتبال باشند؟

1730854

تیم ملی قطر بر خلاف تمامی تیمهای حاضر در جام جهانی 2022 در حالی جام جهانی را آغاز می‌کند که پیش از آن دوره‌ای شش ماهه را در اردو سپری کرده است.

1730855
 

5 مرداد

فیفا اعلام کرد کسانی که بلیت‌های مسابقات جام جهانی را خریداری کرده‌ اما به هر دلیلی قادر به سفر به قطر نیستند می‌توانند از طریق پلتفرم ویژه فیفا برای بازفروش بلیت‌ها، اقدام به فروش رسمی بلیت‌های خود کنند. در غیر این‌صورت، کسانی که برای فروش بلیت‌ از هر طریق دیگری اقدام کنند با جریمه سنگین مواجه خواهند شد؛ جریمه‌ای معادل 250هزار ریال قطر یا 70هزار دلار آمریکا.

1730675

مسوت اوزیل، ستاره آلمانی ترک‌تباری که امسال جایش در جام جهانی خالی است. اوزیل یک بار فتح جام جهانی را با پیراهن مانشافت تجربه کرده است.

1730676

نانسی عجرم، خواننده مشهور موسیقی پاپ لبنان در جام جهانی قطر حضور خواهد داشت و برنامه اجرا خواهد کرد. او احتمالا یکی از خوانندگان مراسم افتتاحیه تورنمنت خواهد بود.


غیررسمی: کیت اول و دوم تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2022

1730677

1185122
بحث انتقال نیمار به بارسلونا همچنان تحت بررسی دادستانی اسپانیا قرار دارد و باعث دردسر او شده است. 
امروز روزنامه ال پایس خبر داد که این بازیکن باید در فاصله یک ماه تا آغاز جام جهانی 2022 قطر به بارسلونا برود و در یک جلسه دادگاه که با شکایتی از سوی وزارت خزانه‌داری اسپانیا برگزار خواهد شد؛ شرکت کند. برای او دو سال زندان درخواست شده است.

فیفا برای دوستداران فوتبال در ۳ مرحله بلیت فروشی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را انجام داد و تمام بلیت‌ها به‌صورت اینترنتی فروخته شد. در همین رابطه وزارت دادگستری قطر با انتشار بیانیه‌ای به متخلفان بلیت فروشی در بازار سیاه در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ خط و نشان کشید: هر فردی در خارج از چارچوب فیفا بخواهد در بازار سیاه اقدام به بلیت فروشی کند جریمه ۲۵۰ هزار ریالی قطر(حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی) جریمه نقدی خواهد شد.


فیفا از اصلاحات قطر برای محافظت از کارگران قدردانی کرد. فیفا اطمینان داده است که جام جهانی 2022 تسریع بخش اصلاحات پایدار در حمایت از کارگران در قطر خواهد بود و بر تلاش‌ها برای پیشبرد حقوق بشر در این کشور تاکید کرد.


4 مرداد

کدام تیم ملی از تیمهای حاضر در جام جهانی قطر، گران‌ترین بازیکنان را دارد؟ در فهرست منتشر شده از سوی ترانسفرمارکت مشخص است که عنوان گران‌ترین تیم ملی به انگلیس تعلق می‌گیرد که مجموع ارزش بازیکنانش به 1.3 میلیارد یورو بالغ می‌شود. فرانسه و برزیل و آلمان، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

1730430

فوتبال اسپانیا، اسطوره‌های زیادی به دنیای فوتبال معرفی کرده است. فوتبالیست محبوب اسپانیایی شما کیست؟

1730431

جام جهانی قطر، فشرده‌ترین جام جهانی تاریخ از نظر جغرافیایی خواهد بود. در دوران برگزاری رقابتها، 24 تیم از تیمهای حاضر در تورنمنت در دایره‌ای به شعاع کمتر از 10 کیلومتر اردو خواهند زد. این حد از فشردگی مکانی در تاریخ جامهای جهانی سابقه نداشته است.

1730432

قطر که برای برگزاری جام جهانی، متحمل هزینه‌های سرسام‌آور شده است این روزها برای اشاره به فعالیت‌های عمرانی این کشور، هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد.

1730433

فابیو کاروالیو، ستاره جوان پرتغالی که اخیرا به باشگاه لیورپول پیوست، می‌گوید بزرگترین رویایش بازی در جام جهانی قطر با پیراهن تیم ملی این کشور است. کاروالیو به شبکه اسکای گفت:" از بچگی به خودم می‌گفتم هدف اول و اصلی‌‌ام بازی کردن در جام جهانی با پیراهن پرتغال است".

1730434

 

1730354
تصویری از مسی و دیگو که در قطر خواهد بود.
هنرمند لو سدوا اثری طراحی کرده که در آن دو فوق ستاره آرژانتینی حضور دارند. ایده این است که این طرح در طول جام جهانی به نمایش گذاشته شود.

 

1730352
از فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر 6 مرداد در سالن خاوران تبریز رونمایی خواهد شد.
 

فدراسیون بین المللی فوتبال محل اسکان تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مشخص کرد. فیفا همچنین کمپ محل تمرین هر یک از آنها را مشخص کرد تا بهترین هتل‌های ممکن در اختیار ۳۲ تیم شرکت کننده در این مسابقات قرار بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه B مقدماتی با انگلیس، آمریکا و ولز بازی خواهد کرد در هتل الریان (Doha curio collection by Hilton) حضور خواهد داشت. ملی‌پوشان فوتبال ایران در یکی از بهترین هتل‌های دوحه که فاصله بسیار کمی با محل تمرین تیم دارد حضور خواهند داشت که برای استقرار دو هفته‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین در صورت صعود تیم ملی به مرحله حذفی، همین هتل برای ادامه کار رزرو خواهد شد.

تیم ملی ایران در منطقه‌ای از دوحه حضور خواهد داشت که هیچ یک از تیم‌های همگروه در آن ناحیه نیستند. تیم ملی آمریکا در بخشی کاملا ساحلی مستقر خواهد شد اما تمرینات خود را در ورزشگاه الغرافه برگزار می‌کند. همچنین تیم ملی انگلیس ضمن اسکان در هتل الوکره در کمپ تمرینی نزدیک به محل اقامت خود که مربوط به باشگاه الوکره است فعالیت خواهد داشت. کاروان تیم ملی ولز نیز در دلتا هتل قطر سکونت خواهد داشت و تمرینات خود را در باشگاه السد پیگیری خواهد کرد.


3 مرداد

لحظه‌ای که در تاریخ جام جهانی ماندگار شد. هند لوئیس سوارز در مقابل غنا. این دو تیم در جام جهانی 2022 بار دیگر مقابل هم قرار می‌گیرند.

1730229

پیراهن تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی 90 ایتالیا چیز دیگری بود. کیت محبوب شما در جام 90 به کدام تیم تعلق داشت؟

1730226
1730227
1730228

نیمار با این چهره، اولین بار بازی در جام جهانی را تجربه کرد. جام جهانی 2014 اولین دوره حضور او در این تورنمنت بود. نیمار در قطر سومین حضورش در جام جهانی را با پیراهن سلسائو تجربه خواهد کرد.

1730225

قطر برای معلولین تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است تا این دسته از هواداران فوتبال بتوانند با حضور در استادیوم‌ها تجربه جدیدی از تماشای مسابقات جام جهانی داشته باشند.

1730224

فیفا اعلام کرد که صرافی ارز دیجیتال کریپتو، حامی رسمی برای جام جهانی فوتبال قطر 2022 خواهد بود که قرار است در نوامبر آغاز شود.


 

1730123
قطر به هواداران بدون رزرو صندلی یا هتل اجازه ورود نخواهد داد. هر هواداری که بخواهد سفر کند باید با دریافت کارت دیجیتال حیا مجوز ورود بگیرد.

تیم ملی فوتبال عربستان رکورددار دریافت گل در تاریخ 5 دوره اخیر جام جهانی شد.در جدیدترین آمار از تاریخ جام جهانی رکوردداران دریافت گل در 5 دوره اخیر جام جهانی معرفی شدند که تیم ملی فوتبال عربستان با دریافت 12 گل در جام جهانی 2002 رکوددار شد.

*تیم‌های رکورددار دریافت گل در 5 دوره گذشته جام جهانی به‌ترتیب زیر است:

1-عربستان سعودی (12 گل) جام جهانی 2002

2-کره شمالی (12 گل) جام جهانی 2010

3-پاناما ( 11 گل) جام جهانی 2018

4-صربستان (10 گل) جام جهانی 2006

5-کامرون (9 گل) جام جهانی 2014


2 مرداد

تصویری تماشایی از هشت استادیوم قطر برای میزبانی جام جهانی 2022. می‌توان گفت قطری‌ها زیباترین استادیوم‌های تاریخ جام‌های جهانی را ساخته‌اند.

1729911

اولتراهای فوتبال آلمان، در یکی از معدود برنامه‌های مشترک خود، حضور در قطر برای تماشای جام جهانی را بایکوت کرده و از همه فوتبالدوستان خواستند قطر را بایکوت کنند. اولتراهای باشگاه‌های مختلف فوتبال آلمان می‌گویند به دلیل استفاده قطری‌ها از کارگران خارجی به‌عنوان برده در ساخت استادیوم‌ها و مرگ 6500 نفر از این کارگران، قطر نباید میزبان جام جهانی باشد.

1729910

از چهار دوره قبلی حضور رونالدو در جام جهانی، او سه دوره با بازوبند کاپیتانی در این تورنمنت به میدان رفته است. جام جهانی 2022 شاهد پنجمین حضور رونالدو در این رقابت‌ها و چهارمین دوره کاپیتانی او در جام جهانی با پیراهن ملی پرتغال خواهیم بود.

1729909

انتقاد از قطر ادامه دارد. بعد از انتقادها درباره نقض حقوق بشر در این کشور و بدرفتاری و تبعیض علیه کارکنان پروژه‌های جام جهانی، روزنامه انگلیسی گاردین می‌گوید در جریان آماده شدن این کشور جنوب خلیج فارس برای برگزاری تورنمنت، قطری‌‌ها 29 سگ را با شلیک گلوله کشته‌اند. این خبر باعث خشم هواداران حیوانات شده است.

1729908

در هر یک از هشت استادیوم میزبان جام جهانی 2022، دستگاه‌های تهویه عظیمی کار گذالشته شده است که هوای خنک و مطبوع را در بخش زمین چمن و همچنین روی سکوها به گردش درمی‌آورد. با اینکه جام جهانی در ماه‌های پاییزی برگزار می‌شود اما قطری‌ها می‌گویند این فناوری بهترین هوای ممکن را برای فوتبالیست‌ها و تماشاچیان فراهم خواهد کرد.

1729907

 

1700935
جورجینیو ستاره ایتالیایی چلسی بابت حضور نداشتن تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2022 قطر بسیار ناراحت است و به انتقاد از سران فیفا و یوفا پرداخت:«اینکه نمی‌توانید پس از قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، به‌صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنید، مسخره و مزخرف است. محض رضای خدا از فیفا و یوفا یک توضیح بخواهید. شاید من به خاطر صعود نکردن ایتالیا به جام جهانی عصبانی باشم، اما اینکه شما پس از قهرمانی در یک تورنمنت سخت و همچنین معتبر، نمی‌توانید به‌صورت مستقیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کنید، خیلی مسخره است»

 

1729847
قطر از پهپادها برای کمک به محافظت از استادیوم‌های فوتبال در برابر حملات احتمالی در طول جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده خواهد کرد. شرکت فورتم تکنولوژی پس از توافق با وزارت کشور قطر برای جلوگیری از حملات احتمالی در اماکن فوتبال، پهپادهای به اصطلاح رهگیر ارائه خواهد کرد. پهپادهای فورتم دیگر پهپادها را در نزدیکی استادیوم‌ها که می‌توانند تهدیدی امنیتی باشند، سرنگون و جابه‌جا خواهند کرد.

قهرمان جام جهانی 50 میلیون دلار جایزه نقدی دریافت می کند. آنها در مجموع 62 میلیون دلار به‌عنوان جایزه خالص کسب خواهند کرد.


تاکنون فیفا 1.8 میلیون بلیت برای جام جهانی فروخته است.


1 مرداد

کریستیانو رونالدو یکی از بزرگترین ستاره‌های حاضر در جام جهانی قطر خواهد بود. او احتمالا آخرین دوره حضورش در جام‌های جهانی را تجربه خواهد کرد. 
رونالدو در سال‌های درخشش در دنیای فوتبال، چهره‌های مختلفی از خود به نمایش گذاشت. شما کدام کریستیانو را می‌پسندید؟

1. رونالدو، سلطان تکنیک
2. رونالدو، استاد بی‌‌بدیل ضربات آزاد
3. رونالدو، سرمربی آینده
4. رونالدو، شعبده‌باز هت‌تریک

1729611

انتظار می‌رود سادیو مانه یکی از ستاره‌های بزرگ جام جهانی قطر باشد. آیا بهترین بازیکن سال آفریقا می‌تواند تیمش سنگال را به شگفتی‌ساز امسال جام جهانی تبدیل کند؟
سال 2022 برای سادیو مانه تا این لحظه:
* بهترین بازیکن سال آفریقا
* انتقال به بایرن مونیخ به‌عنوان یکی از بزرگترین انتقال‌های تابستانی
* فتح دو جام قهرمانی با لیورپول
* صعود به جام جهانی با تیم ملی سنگال
* قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا با تیم ملی سنگال

1729610

نوزده سال پیش در چنین روزهایی، رونالدینیو، به باشگاه بارسلونا پیوست. این آغاز دوران درخشش یکی از دوست‌داشتنی‌ترین اسطوره‌های فوتبال بود. جای رونالدینیو در قطر با پیراهن طلایی‌رنگ برزیلی خالی است.

1729609

وقتی باشگاه سانتوس برزیل، نیمار را درحالیکه هنوز ده ساله نشده بود کشف کرد و تشخیص داد که یکی از بزرگترین ستاره‌های آینده فوتبال را شناسایی کرده است، این باشگاه برزیلی تیم زیر 10 سال نداشت. مدیران سانتوس، که شم بالایی در شکار استعدادهای ناب فوتبال این کشور دارند، بلافاصله دست به تشکیل تیم زیر 10 سال باشگاه زدند؛ ایجاد یک تیم تنها برای فوتبالیستی 10ساله!

1729608

 


در تاریخ جام‌ جهانی، دو تیم بوده‌اند که موفق شدند در ۱۸ بازی متوالی دروازه رقبا را بگشایند. این دو تیم هم از پرافتخارترین تیم‌های جام هستند: برزیل و آلمان.


تونی میولا با بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی آمریکا در جام‌ جهانی ۱۹۹۰ مقابل چکسلواکی، با ۲۱ سال و ۱۰۹ روز سن جوان‌ترین کاپیتان تاریخ جام‌های جهانی لقب گرفت.


 

1729515
رودریگو دی پائول، هافبک تیم ملی آرژانتین و اتلتیکو مادرید، ممکن است جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دلیل دعوای حقوقی با همسر سابقش از دست بدهد. این زوج اخیرا پس از ۱۱ سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.دی پائول که در حال حاضر درگیر یک کشمکش قانونی بر سر تقسیم دارایی‌ها به فرزندانش است، ممکن است جام جهانی را از دست بدهد.

تیم ملی اسپانیا قبل از شروع رقابت ها به دنبال انجام یک بازی دوستانه با تیم ملی اردن است. بازی در دوحه، امان یا کشوری ثالث برگزار خواهد شد.


31 تیر

 

1729315
اسپانیا از پیراهن اول و دوم خود در جام جهانی قطر رونمایی کرد و این کار را به شکلی بی سابقه و غیرمنتظره انجام داد.دو استریمر اسپانیایی به نام های دی جی ماریو و "TheGrefg" بودند که با به تن کردن کیت ها در پخش زنده خود ظاهر شدند. TheGrefg با کیت اول و دی جی ماریو با کیت دوم. 

 

30 تیر

جدول کامل مسابقات جام جهانی 2022 را در این تصویر ببینید. می‌توانید این عکس را چاپ کنید و برای روزهای برگزاری جام جهانی در دست داشته باشید.

1729098

آرژانتینی‌ها برای شروع جام جهانی لحظه‌شماری می‌کنند. آیا مسی می‌تواند در آخرین جام جهانی‌اش، سومین جام طلایی را برای آلبی‌سلسته فتح کند؟

1729099

موج اعتراضات نهادهای حقوق بشری به نحوه برخورد قطری‌ها با کارگران شاغل در پروژه‌های ساخت و ساز جام جهانی ادامه دارد. امروز ادعا شد که قطر، کشوری سرشار از منابع نفت و گاز که بیشترین درآمد سرانه در دنیا را دارد، برای کارگران ساده شاغل در پروژه‌های ساختمانی، به طور میانگین در هر ساعت 82 سنت پرداخت کرده است.

1729100

رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین اعلام کرد رودریگو دی‌پاول، ملی‌پوش این کشور که در اتلتیکو مادرید بازی می‌کند، ممکن است جام جهانی قطر را از دست بدهد. چرا که بر اساس قوانین فیفا، بازیکنی که سوپیشینه داشته باشد یا در انتظار صدور حکم دادگاه علیه خود باشد نمی‌تواند در جام جهانی به میدان برود. دی‌پاول به دلیل دعوای حقوقی با همسر سابقش از سوی دادگاه به پرداخت خسارتی سنگین متهم شده و ممکن است این طبق قوانین فیفا برای او سو پیشینه محسوب شود.

1729101

 

29 تیر

توپ رسمی جام جهانی قطر، که الرحله نام دارد، در کشور پاکستان تولید شده است.

1728871

شرکت کره‌ای هیوندای یکی از حامیان مالی اصلی جام جهانی 2022 است و گفته می‌شود گروه موسیقی مشهور این کشور، BTS، در دوران برگزاری تورنمنت در قطر اجراهایی خواهد داشت. بر اساس شایعات، ممکن است این گروه کره‌ای در مراسم افتتاحیه جام جهانی روی صحنه برود.


توپ رسمی جام جهانی، و جام طلایی در کنار نماد معماری کشور قطر. همه چیز برای شروع تورنمنت آماده است. صد و بیست و پنج روز تا سوت آغاز جام جهانی فوتبال.

1728870

یورگن کلوپ از مخالفان سرسخت برگزاری جام جهانی در فصل پاییز بود. اما همه شکایت‌ها و انتقادهای سرمربی لیورپول به جایی نرسید تا جام جهانی قطر در ماه‌های پاییزی برگزار شود. کلوپ می‌گوید در صورتی‌که تیم‌های بزرگی مثل لیورپول چندین بازیکن‌شان را در تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی ببینند، آنها را بسیار دیر در اختیار خواهند داشت و در ادامه فصل کارشان به مراتب دشوارتر می‌شود.

1728869

 


تا پیش از جام‌ جهانی ۲۰۰۶ دیدار افتتاحیه جام‌ جهانی را مدافع عنوان قهرمانی برگزار می‌کرد اما در چهار دوره گذشته بازی اول را تیم میزبان در گروه نخست برگزار کرده است. امسال هم این رویه حفظ می‌شود؛ هرچند روز ۳۰ آبان ابتدا سنگال و هلند با هم مصاف می‌دهند و سپس قطر رودرروی اکوادور قرار می‌گیرد.


صفر شاید در ریاضی به‌تنهایی معنی ندهد اما در تاریخ جام‌های جهانی حاوی این نکته است که در عرصه ملی، مربیان خارجی هر قدر هم که سرشناس بوده‌اند نتوانسته‌اند جام را برای کشوری بیگانه به‌دست بیاورند. در حقیقت هیچ کشوری تاکنون نتوانسته با مربی خارجی قهرمان جام‌ جهانی شود.


در تاریخ جام‌های جهانی فقط تیم‌های ایران، اسپانیا و ژاپن، کمتر از دو ماه تا شروع بازی‌ها سرمربی خود را برکنار کرده‌اند؛ تومیسلاو ایویچ(ایران)، جولن لوپتگی(اسپانیا) و هلیل هودزیچ(ژاپن).


 

1728806
ورزشگاه فینال جام جهانی قطر با دیدار الریان و العربی در لیگ ستارگان افتتاح می‌شود. فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرد اولین بازی رسمی در ورزشگاه لوسیل که قرار است میزبان فینال جام جهانی امسال باشد، ماه آینده برگزار خواهد شد. الریان و العربی در تاریخ پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری در لیگ ستارگان قطر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار اولین دیدار رسمی است که در ورزشگاه محل برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

28 تیر

تصاویری که نشان می‌دهد چرا از جام جهانی قطر به عنوان پرخرج‌ترین تورنمنت تاریخ جام جهانی یاد می‌شود.

1728581
1728582

تیته، سرمربی برزیل به دنی آلوس، ستاره کهنه‌کار این کشور، اعلام کرده اگر به تیم مکزیکی پوماز بپیوندد به همراه سلسائو به قطر خواهد رفت.

1720665

 


برزیلی‌ها با حسرتی بیست ساله به جام جهانی نگاه می‌کنند. آیا پس از دو دهه، انتظار پرافتخارترین تیم تورنمنت در قطر پایان می‌یابد؟

1728578
 


تیم ملی قطر، میزبان جام جهانی، که این روزها در اردویی در کشور اتریش به سر می‌‌برد با باشگاه اسپانیایی مایورکا دیدار کرد. دیداری که با تساوی 0-0 به پایان رسید.

1728577

ماتئو کواچیچ امیدوار است با تیم ملی کشورش، کرواسی، دست به شگفتی‌سازی بزند. کروات‌ها از تیم‌هایی هستند که در دوره‌های اخیر جام جهانی، اگر نه یکی از مدعیان اصلی، ولی از تیم‌های مهمی بودند که حتی بزرگان سنتی دنیای فوتبال از مصاف با آنها می‌ترسیدند. او بازیکن چلسی است و سابقه بازی در اینتر و رئال مادرید را دارد.

1728576

 


فن آوری "دکتر کولد" اجازه می دهد تا در قطر همیشه در دمای 24 درجه بازی کنید. خنک کننده هدفمند، فضای داخل ورزشگاه‌ها را مطلوب نگاه می دارد و مهم نیست که شرایط و دمای بیرون چقدر سخت و زیاد باشد.


1728446
بدون واکسن، بدون جام جهانی. گرت ساوت‌گیت ممکن است بازیکنانی را که علیه کووید-19 واکسینه نشده‌اند، از تیم انگلیس کنار بگذارد.

جام جهانی موثرترین پلتفرم بازاریابی بین‌المللی است که میلیون‌ها نفر را در بیش از 200 کشور در سرتاسر جهان تحت پوشش قرار می‌دهد. ارتباط با بزرگترین رویداد ورزشی جهان سودآور است و برندهای معتبر بین المللی را جذب می کند. حامیان مالی جام جهانی 2022 قطر:
آدیداس
کوکاکولا
واندا
هیوندای کیا موتور
هواپیمایی قطر
ویزا
بادوایزر
هایسنس
مک دونالد
Vivo
گروه منگنیو
GWC
UPL
اوردو



انتظار می رود هتل های دبی در ماه های پایانی سال به ظرفیت کامل نزدیک شوند زیرا ده ها هزار هوادار فوتبال قصد دارند از کشور همسایه(امارات) به عنوان پایگاهی برای جام جهانی 2022 قطر استفاده کنند. گروه‌های هوادار به طور انبوه در حال رزرو هتل در امارات هستند.


27 تیر

پیش‌بینی‌های جسورانه تیم کیهیل درباره جام جهانی:
آقای گل: کیلیان امباپه (شاید هری کین)
فینالیست‌ها: فرانسه – انگلیس
توپ طلا: مسی یا رونالدو (شاید امباپه)
بهترین بازیکن جوان: فیل فودن
سورپرایز جام جهانی: اکرم عفیف از قطر – آیدن هروستیچ از استرالیا

1728228

قطر برای مهمانان خود در دوران برگزاری جام جهانی، سامانه‌ای رسمی تدارک دید تا اتاق هتل‌های خود را از طریق آن رزرو کنند. به این ترتیب، کسانی که موفق به تهیه بلیت مسابقات شده‌اند به جای مراجعه به تورهای مسافرتی می‌توانند هتل خود را از طریق سامانه رسمی قطری‌ها رزرو کنند.

1728230


قطر قوانین سخت‌گیرانه‌ خود برای دوران جام جهانی را رسما منتشر کرد. قطری‌ها ضمن ارائه این قانون تهدید کردند کسانی که از مواد آن تخلف کنند اخراج شده و قادر به تماشای ادامه تورنمنت نخواهند بود.


محل اردوی تیم ملی بلژیک در قطر، یکی از لوکس‌ترین محل‌های اقامت تیمهای حاضر در این رقابتها خواهد بود. امروز تصاویری از مقر تیم ملی بلژیک در قطر منتشر شد که شگفت‌‌انگیز بود.

1728231

ملاقات همگروهی‌های ایران در جام جهانی در لیگ MLS؛ گرت بیل از ولز و واکر زیمرمن از آمریکا (گرت بیل: در قطر می‌بینمت!)

1728232


جام جهانی 2026 ایالات متحده، کانادا و مکزیک، اولین رویداد در تاریخ جام جهانی است که با حضور 48 تیم برگزار می‌شود. در واقع مسابقات 2022 قطر، هفتمین و آخرین جام جهانی با 32 تیم خواهد بود.


قطر بیش از 200 میلیارد دلار برای زیرساخت‌ها، از جمله ساخت استادیوم، هزینه کرده است. در مقایسه با جام جهانی 2018، این مهم بین 10 تا 15 میلیارد دلار برای روسیه هزینه داشت تا قطر به گران‌ترین جام جهانی تا به امروز تبدیل شود.


 

1728152
انگلیسی‌ها که در دوره قبلی جام جهانی به مرحله نیمه نهایی رسیدند، قصد دارند با بهترین سطح آمادگی وارد جام جهانی 2022 شوند. آنها به همین‌منظور هتل «الوکره» در 16 کیلومتری جنوب شهر دوحه را به‌ عنوان محل استقرار خود انتخاب کردند.

طبق ادعای منابع عربستانی، فدراسیون فوتبال مراکش تصمیم گرفته است مدارک خود را برای میزبانی از جام جهانی 2030 به فیفا ارائه کند. پیش از این اسپانیا و پرتغال مشترکا خواهان نامزدی شده‌اند.


 

1728176
پس از 92 سال، برای اولین بار سه زن داوری مسابقات جام جهانی را بر عهده خواهند داشت: اشتفانی فراپارت فرانسوی، یوشیما از ژاپن و سلیمه موکانسانگا از رواندا.

26 تیر

اولین جام جهانی که در خاور میانه برگزار می‌شود، برای قطری‌ها فرصت ایده‌آلی است تا داشته‌های خود را در عرصه جهانی مقابل نگاه میلیاردها نفر به‌نمایش بگذارند.

1728032

تیری آنری و آنخل دی‌ماریا؛ دو مهاجم بزرگی که با تکنیک ناب، سرعت و مهارت‌های باشکوه خود خاطرات زیبایی برای هواداران فوتبال و جام جهانی خلق کردند. 
حالا که 127 روز تا شروع جام جهانی قطر باقی مانده، به نظر شما مهاجم اول این دوره از رقابتها که همه نگاه‌ها را در قطر به خود معطوف می‌کند، چه کسی خواهد بود؟

1728031


تا کنون به ندرت اتفاق افتاده که یک تیم در یک دوره از جام جهانی، دو بار با یک حریف روبه‌رو شود. از تیمهای قهرمان جام جهانی تنها سه تیم با چنین بازی‌هایی مواجه بودند:
آلمان ( جام جهانی 1954 با مجارستان)
برزیل ( جامهای جهانی 1962، 1994، 2002 به ترتیب با چکسلواکی، سوئد، ترکیه)
ایتالیا (جام جهانی 1982 با لهستان)


مرگ و میر کارگران مشغول در پروژه‌های ساختمانی جام جهانی قطر بسیار بیشتر از حد استاندارد بوده است. در این نمودار می‌توان مقایسه کارگرانی که پیش از شروع رقابتهای بزرگ ورزشی در سالهای اخیر کشته شده‌اند را با آمار مرگ و میر کشور قطر مقایسه کنید. 
1728030


 

1727958

پاکستان با همکاری چین در حال ساخت توپ های فوتبالی است که در زمستان امسال برای جام جهانی فوتبال 2022 در دوحه قطر استفاده می شود.

مسی و رونالدو برای اولین بار در میان 15 بازیکن گران‌قیمت جام جهانی حضور ندارند. امباپه با 160، وینیسیوس با 100 و فیل فودن با 90 میلیون یورو، با ارزش ترین بازیکنان حاضر در جام خواهند بود.


 

1727956
طرح احتمالی پیراهن تیم ملی آلمان در جام جهانی 2022

25 تیر:

قطری‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا در جام جهانی تصویری فرهنگی-تاریخی از کشورشان به نمایش بگذارند. برگزارکنندگان جام جهانی با دعوت از باستان‌شناسان و متخصصین خارجی کمپینی برای معرفی تاریخ قطر آغاز کرده‌اند. یکی از معدود آثار قدیمی این کشور کوچک، قلعه‌ای است به نام قلعه الزباره که به عنوان یکی از نمادهای جام جهانی قطر معرفی خواهد شد.

1727823

استادیوم البیت قطر که میزبان مسابقه افتتاحیه جام جهانی خواهد بود. تیم ملی قطر در این استادیوم به مصاف اکوادور می‌رود تا آغازگر تورنمنت باشد.

1727824

کسانی که موفق شده‌اند بلیت‌های مسابقات جام جهانی را خریداری کنند باید پیش از سفر به قطر، کارت هوشمندی به نام هیا کارت را هم دریافت کنند. ثبت‌‌نام برای هیا کارت از هم‌اکنون به‌صورت اینترنتی آغاز شده است.
مزایای هیا کارت به گفته قطری‌ها از این قرار است:
برای ورود به استادیوم علاوه‌بر بلیت باید هیا کارت داشته باشید
هواداران خارجی برای ورود به خاک قطر به این کارت نیاز دارند
در روزهای برگزاری مسابقات با ارائه هیا کارت، استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای شما رایگان خواهد بود.

1727825



یکی از اقدامات قطری‌ها برای اسکان تعداد زیادی هوادار در روزهای جام جهانی، علاوه‌بر ساخت هتل‌های بزرگ کلاسیک، انواع هتل‌های موقت است. هتل‌های روی کشتی از جمله نوآوری‌های قطری‌ها است. کسانی که بلیت جام جهانی را تهیه کرده‌اند از هم‌اینک می‌توانند به جای هتل‌های روی خشکی، هتل‌های شناور روی کشتی را رزرو کنند.

1727826

روند بلیت‌فروشی مسابقات جام جهانی دقیقا 30 روز دیگر به پایان می‌رسد و از روز 25 مرداد ماه دیگر بلیتی برای تهیه وجود نخواهد داشت.

1727827

دولت قطر اعلام کرد که به دلیل میزبانی جام جهانی 2022، درهای خود را به روی هر عضو سیاسی خارجی باز خواهند کرد.


سه تیم آفریقایی، غنا، سنگال و کامرون، کمترین میزان فروش بلیت در جام جهانی فوتبال قطر 2022 را دارند.


دمای هوا در جام جهانی 2022 قطر چگونه خواهد بود؟ درجه حرارت هوا در ماه نوامبر بین دمای 29 درجه سانتیگراد در روز تا متوسط حداقل 19 درجه سانتیگراد در شب متغیر خواهد بود.


24 تیر


1727613
پس از رد شکایت شیلی برای اخراج اکوادور از جام جهانی، حالا پرو از اکوادور به فیفا شکایت کرده و خواهان اخراج این کشور شده است. پرو نیز همچون شیلی معتقد است مدارک بایرون کاستیو، ستاره اکوادور جعلی بوده است. پرو در پلی آف صعود به جام جهانی با شکست از استرالیا نتوانست به دور نهایی راه یابد.

گرت بیل پس از کسب سهمیه جام جهانی 2022 با تیم ملی ولز، حالا امیدوار است که بتواند در جام جهانی 2026 نیز حضور پیدا کند و دومین جام جهانی متوالی را که در تاریخ تیم ملی کشورش بی‌سابقه بوده است تجربه کند. 


دولت قطر در نظر دارد با راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و موزه‌های هنری، برنامه‌های فرهنگی را نیز برای گردشگرانی که به واسطه جام جهانی به این کشور سفر خواهند کرد در نظر بگیرد.


لیورپول پست‌های جدیدی را در کادر مربیگری و بدنسازی این تیم تعریف کرده است تا بتواند با خستگی ناشی از تقویم فشرده مسابقات این فصل و خصوصا خستگی ناشی از حضور بازیکنانش در جام جهانی 2022 مقابله کند.


لیونل مسی از مدیران پاری سن ژرمن خواسته که مذاکره درباره تمدید قراردادش را به پس از جام جهانی 2022 قطر موکول کنند. گفته می‌شود نتایج تیم ملی آرژانتین در تصمیم این بازیکن برای آینده فوتبال اهمیت بسیاری دارد. 


23 تیر

از امروز تا روز شروع رسمی مسابقات جام جهانی قطر 130 روز باقی مانده است. با شمارش معکوس روزانه تا سوت آغاز بازی‌ها همراه باشید.

1727455

پوستر رسمی جام جهانی 2022 واکنش‌های مثبت زیادی به دنبال داشته است. پوستر جام جهانی 2022 این روزها در یک نمایش ویژه، در محل موزه طراحی لندن، به نمایش گذاشته شده و مورد استقبال طراحان قرار گرفته است.

1727456

میسون ماونت، ملی‌پوش انگلیسی در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس، می‌گوید بعد از دیدار با تیم ملی آمریکا در جام جهانی قطر، پیراهنش را با کریستین پولیشیچ، کاپیتان آمریکا عوض می‌کند. ماونت و پولیشیچ در تیم چلسی همبازی هستند.

1727457

گری لینه‌کر در انگلیس برنامه‌های تبلیغاتی زیادی برای حمایت از محیط‌زیست اجرا کرده است. اما منتقدین لینه‌کر می‌گویند او در زمان برگزاری جام جهانی مجری اصلی پخش تلویزیونی رقابت‌ها در انگلستان خواهد بود و این در حالی است که قطر در سراسر دنیا بیشترین نرخ تولید سرانه گازهای گلخانه‌ای دارد.


سفیر ترکیه در قطر، می‌گوید این کشور ثروتمند جنوب خلیج فارس، با میزبانی جام جهانی می‌تواند نامش را در نقشه ورزش دنیا ثبت کرده و از این به بعد در عرصه ورزش یکی از کشورهای شناخته‌شده باشد. ترکیه نتوانست از اروپا به جام جهانی 2022 صعود کند.


- بعد از مسابقات سال 2002 در کره جنوبی و ژاپن، این دوره دومین جام جهانی تاریخ است در آسیا؛ و البته اولین جام جهانی همه ادوار در خاورمیانه است. در میان قاره‌ها، اروپا با 11 جام جهانی بیشترین میزبانی در تاریخ را داشته است. آمریکای جنوبی با پنج، آمریکای شمالی با سه و آفریقا با یک میزبانی در رده‌های بعدی قرار دارند.

1727341

- نشریه دیلی میل در گزارشی مدعی شد قطر بیش از 200 میلیارد دلار برای زیرساخت‌ها، از جمله ساخت استادیوم، برای جام جهانی 2022 هزینه کرده است. جام جهانی 2018 بین 10 تا 15 میلیارد دلار برای روسیه هزینه داشته و این جام قطر به گران‌ترین جام جهانی تا به امروز تبدیل شده است.

- این دوره شاهد برگزاری آخرین جام جهانی با 32 تیم خواهیم بود. دور بعد در در ایالات متحده، کانادا و مکزیک، اولین دوره در تاریخ جام جهانی است که با حضور 48 تیم برگزار می‌شود. پس رقابت‌های 2022 قطر هفتمین و آخرین جام جهانی با 32 تیم خواهد بود.
 

22 تیر

هشت سال پیش در چنین روزی، ماریو گوتزه در فینال جام جهانی 2014، با این ضربه استثنایی، گل پیروزی‌بخش آلمان را وارد دروازه آرژانتین کرد تا ژرمن‌ها چهارمین قهرمانی‌شان در تاریخ جام جهانی را جشن بگیرند و دست لیونل مسی از رسیدن به جام کوتاه شود. 

1727265

پرتغال در قطر هشتمین دوره حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. این پنجمین جام جهانی‌ای است که ابرستاره فوتبال این کشور در آن حضور خواهد داشت.

1727263

ایتالیا چهل سال پیش در روزهای پایانی تیرماه فاتح جام جهانی 1982 شد. لاجوردی‌ها ده دوره بعد، در جام جهانی 2022 قطر حضور نخواهند داشت.

1727262

فرانسه بیست و چهار سال پیش در چنین روزی، فاتح جام جهانی 1998 شد. شما شاهد اولین قهرمانی تاریخ فرانسه در جام جهانی بودید؟

1727259

127 گل در یک سال
25 گل ملی برای برزیل قبل از رسیدن به 20 سالگی
مشهورترین فرد دنیا، اسطوره ورزش فوتبال، پله

1727258

 

1727116
تاتا مارتینو، سرمربی مکزیک پس از جام جهانی از سمت خود کنار خواهد رفت.

پس از ورود به قطر برای جام جهانی امسال، بازیکنان واکسینه نشده برابر کرونا مجبور به قرنطینه می‌شوند. برگزارکنندگان مسابقات روز سه‌شنبه تأیید کردند که شرایط ورود به قطر قرنطینه کردن به مدت پنج روز در هتل است.


21 تیر

 

لیونل مسی در سال 2014- لیونل مسی در سال 2022؛ پخته‌تر و خوش‌تیپ‌تر، آماده برای درخشش در قطر

1726929

دوازده سال پیش در چنین روزی، آندرس اینیستا، گل پیروزی‌بخش تیم ملی اسپانیا در مقابل هلند را در فینال جام جهانی به ثمر رساند تا کشورش برای اولین بار فاتح جام طلایی بشود. شما در آن لحظه کجا بودید؟

1726925

غیررسمی؛ پیراهن دوم تیم ملی برزیل در جام جهانی 2022

1726924

غیررسمی؛ پیراهن اول تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2022

1726923

پزشک تیم ملی غنا، از برگزاری یک کارگاه تئوری-عملی برای پزشکان تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی قطر خبر داد. این کارگاه در کشور قطر برگزار شد. پزشک تیم ملی کشورمان هم قاعدتا در این کارگاه شرکت داشته است.

1726922

هواداران تیم ملی پرتغال از جمله پرشورترین هوادارانی هستند که جام جهانی قطر منتظر ورودشان به این کشور است. پرتغالی‌ها که این دوره شاهد آخرین حضور کریستیانو رونالدو در ترکیب تیم ملی کشورشان در یک جام جهانی هستند امیدوارند کریستیانو در پنجمین دوره حضورش در جام جهانی بتواند بزرگترین اتفاق در تاریخ فوتبال این کشور را رقم بزند؛ قهرمانی در جام جهانی

1726921

سرخیو آگوئرو ویدیویی از خود در هنگام دویدن و تمرین منتشر کرد و خطاب به لیونل اسکالونی، مربی تیم ملی آرژانتین به شوخی گفت که مهیای جام جهانی خواهد شد. آگوئرو سال گذشته به دلیل مشکل قلبی بازنشسته شد ولی گفته می شود به عنوان عضوی از کادر فنی همراه با آلبی سلسته در جام جهانی حضور خواهد داشت.


 

1726838

در جام جهانی امسال، فقط 8 ورزشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت که کمترین از زمان مسابقات 16 تیمی در جام جهانی 1978 آرژانتین است. هر ورزشگاه در شعاع 21 مایلی مرکز دوحه واقع شده است و سیستم مترو و تراموا، همه آنها را به هم متصل می کند. در عمل، این به آن معناست که هواداران می توانند در یک روز به چندین ورزشگاه بروند.


1719194
انگلیس تحت هدایت گرت ساوت‌گیت قصد پایان دادن به طلسم 56 سال ناکامی در قهرمانی جام جهانی را دارد. سه شیرها در جام جهانی 2018 روسیه به نیمه‌نهایی رسیدند، در حالی که در مسابقات یورو 2020 از ایتالیا در فینال و در ضربات پنالتی شکست خوردند.

1726835
در نشست اخیر دوحه مقرر شد که فهرست 55 نفری ابتدایی تیم های حاضر در جام جهانی علنی نشود. این فهرست در اختیار فیفا خواهد بود و رسانه ای نخواهد شد. دو هفته قبل از شروع رقابت ها فهرست 26 نفره نهایی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

 

دیدگاه‌ها