کد خبر : 1832939 | 19 تیر 1401 ساعت 22:44 | 10.3K بازدید | 13 دیدگاه

هیچ فشاری از دولت برای تغییر اسکوچیچ نیست؛

بهرام رضاییان: مذاکره با کی‌روش دروغ است

بهرام رضاییان توضیحاتی را در خصوص جلسه فردای کمیته فنی و فشار روی فدراسیون برای تغییر روی نیمکت تیم ملی ارائه داد.

بهرام رضاییان: مذاکره با کی‌روش دروغ است

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که قرار است فردا جلسه کمیته فنی برای برای تصمیم‌گیری در مورد ادامه یا قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ برگزار شود، دقایقی قبل بهرام رضاییان در گفت‌وگویی با برنامه شب‌های فوتبالی در این‌باره صحبت کرد.
عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد هیچ فشاری از نهادهای بالادستی به فدراسیون وارد نشده و تصمیم نهایی با کمیته فنی خواهد بود. او همچنین اعلام کرد کارلوس کی‌روش گزینه فدراسیون برای حضور روی نیمکت تیم ملی جام جهانی نبوده و نخواهد بود.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

* کمیته فنی تصمیم می‌گیرد و ابلاغ می‌کند
مجموعه مشکلاتی است که فوتبال ما دست به گریبان آن است؛ هر کاری که بخواهید انجام بدهید باید مسیر واقعی‌اش پیش برود. در حال حاضر در چند روز اخیر چنان فشاری وارد کردند و گفتند دولت و وزیر ورزش قرار است ورود کند. همه‌جور صحبت در فضای مجازی بود. در‌ حالی‌که سخنگوی محترم دولت و وزیر ورزش اعلام کردند ما قصدی برای ورود به تغییرات فوتبال نداریم و واقعا هم حمایت می‌کنند. اگر قرار است در ترکیب کادرفنی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران اتفاقی رخ بدهد و تغییری صورت بگیرد، تصمیم‌گیر و کارشناس این حوزه کمیته فنی فدراسیون فوتبال است. دوستان بررسی می‌کنند و کمیته فنی هم برای همه رده‌ها تشکیل شده است؛ آنجا تصمیم می‌گیرند و به هیئت‌رئیسه ابلاغ می‌کند.

* هیچ فشاری روی فدراسیون نیست
در فضای مجازی طوری القا می‌کنند که دولت یا وزیر محترم به فدراسیون فشار می‌آورد که تغییرات انجام شود؛ در حالی‌که این‌طور نیست. صادقانه می‌گویم نه کسی در این زمینه با من صحبت کرده نه کسی گفته این اتفاقات انجام شود‌. این فضای مجازی و روحیه‌ای که در فوتبال ما است باعث شد تا سخنگوی محترم دولت موضع خودش را اعلام کند و بگوید هیچ دخالتی در فدراسیون فوتبال نمی‌کنیم و پشتیبانی و حمایت مالی می‌کنیم؛ وزیر‌ محترم هم دقیقا این صحبت را داشتند.

* کمیته فنی مستقل عمل می‌کند
من و هر شخص دیگری بدون نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال نمی‌توانیم اظهارنظر کنم. من یکی از اعضای هیئت‌رئیسه هستم اما کمیته فنی فدراسیون فوتبال تا الان چیزی مبنی به تغییر، به ما اعلام نکرده است. کمیته فنی فدراسیون در همه زمینه‌ها مستقل عمل می‌کند؛ کمااینکه دیدیم کادر تیم ملی نوجوانان و ... را گذاشت. شاید من هم نظر‌ مخالفی داشتم اما چون نظر فنی بود اظهار نظر نکردم.

* اتفاقاتی رخ داد که بازخورد خوبی نداشت
من نمی‌خواهم نمره قبولی به خودمان بدهم. الان چهار ماه و فیفادی و مشهد و... را ردیف می‌کنید؛ اینها بازخورد خوبی در جامعه نداشته‌اند و وقتی به‌عنوان سوال طرح می‌شود مردم انعکاس منفی دارند؛ چون در مشهد اتفاق خوبی نبود، ما فیفادی را از دست دادیم و این هم اتفاق خوبی نبود ولی ما باید مواردی را که اتفاق افتاد و منجر به این تصمیمات شد ببینیم.

* جلسه کمیته فنی برگزار می‌شود نه هیئت‌رئیسه 
تا الان ما نه قرار است جلسه رسمی داشته باشیم نه دور هم بنشینیم و نتیجه‌گیری کنیم. ما هر روز در فدراسیون هستیم و صحبت می‌کنیم اما اینکه دوستان به این شدت می‌گویند فردا ۱۰ صبح قرار است درباره سرمربی تیم ملی ایران صحبت شود درست نیست. اعضای محترم کمیته فنی قرار است جلسه بگیرند؛ اعضای هیئت‌رئیسه که قرار نیست جلسه بگیرند. در مورد آقای اسکوچیچ هم من با آقای کامرانی‌فر صحبت کردم و گفتند قرار است به ایران بیایند.

* اسکوچیچ می‌آید که اخراجش کنیم؟
ما باید چطور از آقای اسکوچیچ حمایت کنیم؟ اگر آقای اسکوچیچ از زاگرب به استانبول می‌آید و از استانبول به ایران، به نظر شما می‌آید که اخراجش کنیم؟ چرا هزینه کنیم؟ همانجا خداحافظی و اخراج می‌کنیم. شاید آقای اسکوچیچ می‌خواهد در جلسه فردای کمیته فنی از خودش و عملکردش دفاع کند ولی دلیلی برای اخراج نیست.

* هیچکس از فدراسیون با کی‌روش صحبت نکرده‌ است
شما با انصاف در مورد عملکرد آقای اسکوچیچ صحبت می‌کنید؛ در مورد آقای کی‌روش هم در هشت سال دیدیم که ایشان کاملا با تعصب برای فوتبال کشور ما می‌جنگید و شکی نیست اما اینکه اسم کی‌روش در فضای مجازی مطرح شد درست نیست. هیچ احدالناسی از مجموعه فدراسیون فوتبال با آقای کی‌روش صحبت نکرده و نخواهد کرد. من صادقانه صحبت می‌کنم و نمی‌خواهم با الفاظ بازی کنم؛ من با آقای ماجدی و اعضای هیئت‌رئیسه و دبیرکل صحبت کردم و پرسیدم آیا شخصی از مجموعه فدراسیون فوتبال با آقای کی‌روش صحبتی کرده و فرآیندی انجام شده که خدایی نکرده حرف من دو تا نشود. خدا شاهد است همه گفتند نه صحبت کردیم و نه بنایی برای صحبت داریم. کی‌روش گزینه تیم ملی برای جام جهانی نخواهد بود.

* شاید بازیکنان دوست داشتند یک مقام اجرایی را ببینند
عملکرد هیئت‌رئیسه سیاست گذاری کلان است؛ ما با دوستان در کنار هم کمک و مشورت می‌دهیم اما اجرای فدراسیون فوتبال با آقای دکتر ماجدی است و ما نمی‌خواهیم دخالت کنیم. هیئت‌رئیسه به فرآيندهای جزئی ورود نمی‌کند. شاید بازیکنان تیم ملی دوست داشتند یک مقام اجرایی را ببینند؛ شاید کار شخصی یا هر چیزی بوده اما فدراسیون فوتبال و مجموعه آن نباید تحت تاثیر القائات از بیرون قرار بگیرند. سایت دولت محترم اعلام کردند ما قصد ورود به فدراسیون فوتبال را نداریم و واقعا هم ندارند. تا این لحظه کسی صحبت نکرده و وزیر‌ محترم هم هیچ ورودی به تغییرات فدراسیون فوتبال نداشته است. اگر قرار باشد رضاییان در مورد تغییرات فوتبال تصمیمی بگیرد بدون اظهار نظر کمیته فنی نخواهد بود.

* بازیکنان در جلسه با وزیر درباره مشکلات صحبت کردند 
مجموعه فدراسیون فوتبال، رسانه و ... برای دلخوشی مردم تلاش می‌کنند. ما نمی‌خواهیم برای خودمان تصمیم بگیریم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم که در‌ جام جهانی تیم ملی فوتبال فارغ از هر‌ نتیجه‌ای خیلی خوب و با همه انرژی بازی کند و باعث خوشحالی مردم شود. در مورد جلسه‌ای که در قطر برگزار شد من هم خدمت وزیر محترم و چندین نفر از بازیکنان بزرگ فوتبال بودم؛ در آن جلسه وزیر به بازیکنان گفت چه کمکی می‌توانم به شما بکنم؟ بازیکنان تیم ملی از جمله آقای جهانبخش، آقای طارمی، آقای ابراهیمی، آقای علی بیرانوند، آقای احسان حاج‌صفی و سردار آزمون، در‌ حضور من و آقای استیلی، مشکلات فوتبال ایران در بخش پشتیبانی را گفتند و وزیر هم شنید و قول کمک داد؛ کمااینکه تمام پاداش‌ها را هم تا روز شنبه پیش از بازی با الجزایر پرداخت کرد.

دیدگاه‌ها