کد خبر : 1833075 | 20 تیر 1401 ساعت 17:27 | 13K بازدید | 12 دیدگاه

اجازه نمی‎دادیم بازیکنان درباره سرمربی حرف بزنند

تاج: فضای فعلی تیم ملی مورد پسند من نیست

مهدی تاج با حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال، به موضوع دلیل این تصمیم و البته برنامه‌هایی که برای پیش برد فوتبال خصوصا در جام جهانی دارد؛ پرداخت.

تاج: فضای فعلی تیم ملی مورد پسند من نیست

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج که پیش از این نیز سابقه ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشته یکی از نفراتی بود که دقایقی پیش با حضور در ساختمان فدراسیون، آمادگی خود را برای نشستن روی صندلی مدیریت این فدراسیون اعلام کرد.

وی درباره حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت:آمدیم تا یک حرکت مثبتی را انشاالله در حوزه فوتبال رقم بزنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره احتمالا مخالفت با حضورش به عنوان کاندیداتور انتخاباتی به دلیل اینکه تجربه سه حضور در این پست را داشته گفت: قانون عطف به ماسبق نمی‌شود چون اساسنامه یک سال پیش تصویب شده. اما من مطیع قانون هستم و اگر قانونی نشود شرکت کرد؛ اصرار نمی کنم که شرکت کنم.

مهدی تاج درباره نواب خود در فدراسیون گفت: از آقایان نبی و همچنین قنبرزاده که خواهش کردیم با توجه به تجربیات بالایی که دارند؛ حضور داشته باشند. آقای نبی حدود چهار دوره در فدراسیون بودند و در این 15 سال و اندی تمام سیستم فوتبال به خصوص بین الملل را آگاهی دارند. دوره خوبی را در کنار هم در فدراسیون بودیم و هر دو دوره تیم ملی به جام جهانی رفت و بازی های خوبی هم انجام داد. امیدوارم بتوانیم اگر کمک کنیم حاضر شویم.

وی درباره اینکه چه شد که بار دیگر تصمیم به حضور در این چالش را گرفته گفت: یک بحث هایی شد که نمی‌شود هر چیزی را الان توضیح داد اما توصیه آنها این بود که به دلایلی، هر رییس فدراسیونی که الان بیاید سه موضوع مهم پیش روی او قرار دارد. اولی مساله اساسنامه، دومی ورود بانوان به استادیوم. من خودم نائب رییس کنفدراسیون هستم و می دانم که تاکنون دو نامه آقایان اینفانتینو و شیخ سلمان ارسال کردند و هر دوی آن بی جواب مانده است. احساس این بود که اگر این نامه ها را همینطور بی جواب بگذاریم امکان دارد که یک سری دردسر در آینده برای ما ایجاد کنند.

تاج در ادامه صحبت هایش گفت: من نمی خواهم لغت تعلیق را استفاده کنم اما به هر صورت درخواست فیفا و ای اف سی است. ما اگر می خواهیم در مجامع بین المللی حضور یابیم و با قوانین فیفا و ای اف سی اداره شویم باید این ضوابط را رعایت کنیم. باید به سمتی برویم که ورود بانوان را مهیا کنیم. اگر خاطرتان باشد در دوره ای که حضور داشتم بانوان در بازی با کاشیما و هم بازی با کامبوج آمدند. هیچ اتفاقی هم نیفتاد و شاید اگر بتوانیم بازی های تیم ملی و البته بازی های لیگ را زیرساخت هایش را اجرا کنیم خوب است. این درخواست فیفا و ای اف سی است که باید رعایت شود و یک مورد دیگر هم پول های بلوک شده در فیفا است. در زمان ما نه میلیون دلار بلوکه داشتیم الان این عدد به 23 میلیارد رسیده و علاوه بر آن در ای اف سی هم طلبکار هستیم و باید کار را دنبال کنیم.

تاج درباره اینکه در صورت حضور در ریاست فدراسیون فوتبال تصمیمش برای نیمکت تیم ملی در جام جهانی چه خواهد بود گفت: چون خودم در دو دوره جام جهانی حضور داشتم و با آقای کی روش بوده است. آن شرایط را برای تیم ملی خوب می دیدیم. البته سرمربی ایرانی هم بد نیست اما این فضایی که حول تیم ملی است می توانم بگویم که فضای مورد پسند ما نیست. به هر جهت هر چه هست باید بدانیم که این فضای نادری است و در هیچ دوره ای اینطور بازیکنان تیم ملی درباره سرمربی اظهارنظر نکردند. سابق اجازه این کار را به بازیکنان تیم ملی نمی دادیم. فضای بیرون شاید اینطور بود و هر روز یک هجمه ای بود اما بازیکنان اظهارنظر نمی کردند.

وی درباره اینکه انتخاب او کی روش خواهد بود یا خیر گفت: امیدواریم و باید جلو برویم و ببینیم شرایطی که پیش می آید چیست. ما یک قوانین و توصیه های داخلی هم داریم که باید مدنظر هر رییس فدراسیونی که انتخاب می شود باشد.

وی درباره اینکه با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد آیا از کنفدراسیون کمکی خواهد گرفت یا خیر گفت: در زمان مسئولیتم یک قرارداد خوب با قطر بستیم که 20 ساله هم بود. همه این اردوهایی که می رویم به واسطه همان ارتباط و قرارداد بود.

تاج درباره ماجرای پرونده مارک ویلموتس که با توجه به دوران حضورش در ریاست فدراسیون قراردادش بسته شده بود گفت: درباره پرونده ویلموتس یک توضیحاتی مفصل و شفافی دارد که قابل ذکر است. آنچه موجب شده که تاکنون سکوت کنیم به دلیل این نبوده که ما اطلاعات و مدارک کافی در خصوص پرونده ویلموتس نداشته باشیم. بلکه صبر کردیم تا رای CAS بیاید تا صحبت های ما مورد استفاده وکلای آقای ویلموتس قرار نگیرد و به این دلیل سکوت داشتیم.

نائب رییس فدراسیون در واکنش به سوالی درباره اینکه علیرغم این سمت بین المللی شایعاتی درباره وی وجود داشت که مدعی این بودند که همکاری لازم را با فدراسیون نداشته گفت: من نائب رییس ای اف سی هستم و شاید انتظاراتی وجود داشته باشد. اما به نظرم بعضی اقدامات من به طور مثال سر "ماجرای مشهد" و دیگر موضوعات هزار باره تاکنون تعلیق شده بودیم. چون صحبت هایی در هیات رییسه انجام شده بود. اما اعتقادم این بود که کسانی که در مشهد این اتفاقات را رقم زدند، دولت ما، رییس جمهور ما، رییس قوه قضاییه و مجلس همان موقع بیانیه دادند و گفتند با خاطیان برخورد شود. من همان موقع به آقای اینفانتینو گفتم اگر دولت ما می گوید و وزیر کشور را مامور برخورد با خاطیان می کند؛ مشخص می کند که ما صد درصد حاکمیت موافق این موضوع نیست و اگر تعلیق شویم فقط به نفع قانون شکنان است. این منطق را هم آقای شیخ سلمان پذیرفت و هم آقای اینفانتینو. گفتند مهدی (تاج) فکر می کنم درست می گوید. مسیرهایی که ما نباید بیاییم. من تاکنون درباره نائب رییسی ام در کنفدراسیون حرفی نزدم و شما باید آنجا کاملا قوانین را رعایت کنید اما بعضی وقت ها شرایطی پیش می آید که شما در بزنگاه‌هایی می توانید کمک کنید.

تاج در بخش دیگری از صحبت هایش درباره پرونده ویلموتس گفت: پرونده ویلموتس را مسلما مفصل صحبت خواهم کرد. امروز دیدم که خیلی ها درباره آن حرف زدند اما فوتبال است و باید به وقتش حرف زد.

کاندیدای ریاست فدراسیون در بخش پایانی صحبت هایش در واکنش به این سوال که آیا او حکم داده تا میرشاد ماجدی در انتخابات شرکت نکند گفت: من حکم دادم؟ من چرا باید این کار را کنم؟

دیدگاه‌ها