کد خبر : 1833083 | 20 تیر 1401 ساعت 18:03 | 57.8K بازدید | 42 دیدگاه

کارلوس کی‌روش به هیچ وجه تائید نخواهد شد

قاسمپور: اسامی پیشنهادی جانشینی اسکوچیچ را گفتیم

سخنگوی کمیته فنی از معرفی چند گزینه برای هدایت تیم ملی خبر داد.

قاسمپور: اسامی پیشنهادی جانشینی اسکوچیچ را گفتیم

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم قاسمپور سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه این کمیته که با رای به اخراج دراگان اسکوچیچ همراه بود، گفت: خبر خوب داریم و خبر بد هم داریم. متاسفانه زمان را از دست می‌دهیم. امروز تصمیماتی گرفته شد که وبسایت فدراسیون فوتبال کلیاتش را اعلام خواهد کرد اما به یک جمع بندی رسیدیم که در یکی دو روز آینده فدراسیون اعلام خواهد کرد. همه گزینه ها چه ایرانی و چه خارجی.

وی در مورد اخراج اسکوچیچ اظهار داشت: بله... کمیته فنی صلاحیت آقای اسکوچیچ را تائید نکردند.

او در مورد اینکه چرا با تاخیر این تصمیم اعلام شد، عنوان کرد: این را باید فدراسیون تصمیم می‌گرفت و به ما ارجاع نکردند تا الان. ما آقای اسکوچیچ را تائید نکردیم اما در مورد گزینه‌های دیگر، ما ایرانی و خارجی را پیشنهاد دادیم. ما روی اسامی به جمع بندی نرسیدیم. این‌ها فقط حدس و گمان است و من تائید نمی‌کنم و شاید باشد و شاید نه.

قاسمپور در مورد اسامی توضیح داد: ما در جلسه‌ای که داشتیم در مورد این مسائل و اسامی بحث کردیم و به جمع بندی رسیدیم. کمیته فنی به این نظر رسیده که گزینه‌هایش را معرفی کند؛ فدراسیون فوتبال اگر صلاح دید گزینه‌ها را در اطلاعیه اعلام خواهد کرد. ما به صورت تصویری هم با آقای ماجدی و هم آقای محصص و هم آقای استیلی صحبت کردیم و کل اعضای کمیته فنی در این جلسه نظر دادند.

سخنگوی کمیته فنی درباره مطرح شدن اسم کی‌روش گفت: کمیته، تحت هیچ شرایطی کارلوس کی‌روش را تائید نمی‌کند.

او در مورد دلایل تصمیم به برکناری اسکوچیچ اظهار داشت: تصمیمی است که گرفته شده حالا درست یا غلط. حتما در این باره بحث و مشورت و تفکر بوده و اکثریت قاطع کمیته فنی با بودن آقای اسکوچیچ مخالف بودند. ما 5 نفر بودیم و 3 نفر هم ارتباط تصویری گرفتیم.

قاسمپور اضافه کرد: من از ابتدای انتخاب آقای اسکوچیچ مخالف بودم، بعدش هم مخالف بودم و الان هم مخالفم. در مشورتی که با اعضا کردیم، به دلایلی که برای من مسجل شد که بودن ایشان نمی‌تواند کمکی کند. یعنی منی که به دلیل از دست رفتن زمان موافق بودم الان باشد، مطالبی مطرح شد که بودن ایشان نمی‌تواند کمک کند.

وی درباره غرامت مالی فدراسیون عنوان کرد: به مسائل مالی اشراف ندارم... مسائل مالی هیچ ارتباطی به ما ندارد. می‌خواهند یک دلار قرارداد ببندند یا هرچقدر. چون ما تامین بودجه نمی‌کنیم و خود فدراسیون هم با مشکلاتی مواجه است و قطعا می‌توانند از جایی این پول را بگیرد و مشکل را حل کند. این مسائل به ما ارتباطی ندارد و اگر تصمیم بگیرند سرمربی جدید بیاید، باید منابع مالی تامین شود.

سخنگوی کمیته فنی در مورد شایعه دخالت دولتی اظهار داشت: اصلا! ما به عنوان کمیته فنی سه ساعت نشستیم در جلسه، من به شخصه تحت هیچ شرایط و فشاری این نظر را نداشتم و این نظر مشورتی است. ما به این نتیجه رسیدیم آقای اسکوچیچ نمی‌تواند به ما کمک کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کار اسکوچیچ به پایان رسیده، گفت: از نظر ما تمام است. شاید حالا تصمیم دیگری بگیرند.

وی در مورد اعمال نظر میرشاد ماجدی توضیح داد: اصلا اینطور نیست و آقای ماجدی هم جزو کمیته فنی است.

قاسمپور درباره دوگانه مربی داخلی یا خارجی عنوان کرد: ما به عنوان کمیته فنی نظراتمان را اعلام کردیم و اجازه بدهید تصمیمات کمیته فنی را فدراسیون اعلام کند. ما به جمع بندی رسیدیم و تصمیمی که در کمیته فنی گرفته شده؛ من نباید اعلام کنم و سخنگوی فدراسیون فوتبال باید این را اعلام کند. ما نظر دادیم و اگر صلاح بدانند این را اعلام خواهند کرد. شاید اصلا این نظر تغییر کند.

سخنگوی کمیته فنی درباره مسئولیت این کمیته گفت: ما کمیته مشورتی هستیم و تصمیم‌ گیر نیستیم. ما دلایلمان را می‌گوییم و فدراسیون اولین و آخرین تصمیم گیر است.

او در پاسخ به این سوال که آیا احترام به آقای اسکوچیچ گذاشته شد یا خیر، اظهار داشت: در فوتبال حرفه‌ای فکر نکنم توهینی به آقای اسکوچیچ شده باشد. بحث حرفه‌ای باید باشد و در فرهنگ ما ایرانی‌ها هم هست اما بحث مصلحت فوتبال و مملکت است و اگر قاسمپور هم باشد و احساس شود نمی‌تواند کمک کند، باید کنار برود. کمیته فنی فقط رای مشورتی داده و می‌توانند عوض کنند.

دیدگاه‌ها