کد خبر : 1833111 | 20 تیر 1401 ساعت 20:25 | 29.7K بازدید | 18 دیدگاه

تغییر لحظه‌ای موضع دبیرکل فدراسیون

فردا - به‌زودی؛ جلسه هیئت‌‌رئیسه با اسکوچیچ!

دبیرکل فدراسیون فوتبال توضیحاتی در خصوص حواشی پیرامون ثبت نام انتخابات فدراسیون و شرایط نیمکت تیم ملی ارائه داد.

فردا - به‌زودی؛ جلسه هیئت‌‌رئیسه با اسکوچیچ!

به گزارش ورزش سه، حسن کامرانی‌فر عصر امروز و پس از پایان زمان ثبت نام ریاست فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص این مسئله و همچنین تصمیم کمیته فنی برای برکناری دراگان اسکوچیچ توضیح داد.
* زمان ثبت نام به پایان رسید
پروسه انتخابات انجام شد و ساعت ۴ امروز تایم ثبت نام به پایان رسید. هر کس تا قبل از ساعت ۴ به سایت ورود کرده و مراحل ثبت نام را انجام داده بود و قبل از ساعت ۴ وارد فدراسیون شده بود، این زمان را داشت که پروسه ثبت نام را تکمیل کند. پس از آن هم زمان انتخابات به پایان رسیده است. در بخش روسای فدراسیون و نایب رئیس اول و دوم و از بین مدیرعامل های محترم باشگاه ها ثبت نام انجام شده و فکر می‌کنم بیش از 10 نفر همراه با نواب رئیس‌شان در بخش ریاست ثبت نام کردند که البته دو سه نفر موفق به ثبت نواب رئیس خودشان نشدند. در بخش مدیران عامل هم بیش از 10 نفر ثبت نام کردند که بلافاصله ما همین الان در حال جلسه با دوستان در کمیته بدوی انتخابات بودیم و در حال بررسی هستیم.

* کمیته بدوی صلاحیت افراد را تایید می‌کند
فردا صبح هم تمام پرونده ها در اختیار این کمیته قرار می‌گیرد؛ وظیفه این کمیته است که بررسی کند و صلاحیت اعضا را تایید و ابلاغ کنند تا وارد پروسه بعدی بشویم. ۲۱ روز عزیزان فرصت دارند کارها را انجام بدهند و پروسه بررسی پرونده و تاییدیه ها در یک زمان ۲۱ روزه انجام خواهد شد.

* ما مجری کمیته بدوی هستیم
یک واقعیت در مورد انتخابات باید بگویم؛ تمام پروسه انتخابات توسط کمیته بدوی انتخابات مشخص شده است و ما مجری تصمیمات کمیته هستیم. در حال حاضر هم کمیته در حال جلسه و بررسی هستند. افرادی در موعد مقرر ثبت نام کردند و شاید مدارک‌شان ناقص باشد که الان کمیته تعیین می‌کند که افرادی که مدارک‌شان ناقص است تا چه زمانی می‌توانند کامل کنند.

* مددی بزرگ فوتبال است اما ثبت نام نشد
آقای مددی از بزرگان فوتبال هستند و زحمات زیادی برای فوتبال کشیده‌اند. ایشان با فاصله بیش از یک ساعت تا پایان زمان قانونی برای ثبت نام آمده بودند. ایشان انسان بزرگی هستند و ما به خاطر احترام و ادب ایشان را بالا خواستیم و صحبت کردیم اما ثبت نام صورت نگرفته است. بعد از ساعت ۴ ثبت نام صورت نگرفته است و به ایشان هم به رسم ادب به احترام گذاشتیم و صحبت کردیم و ضمن عذرخواهی ثبت نامی از ایشان صورت نگرفت.

* درخواست مالی اعضای مجمع برای امضا؟
من در این مورد چیزی نشنیده‌ام و خواهش من این است که اجازه ندهیم در مورد مجمع فدراسیون فوتبال و بزرگترین رکن فدراسیون که تصمیمات کلان فوتبال کشور را می‌گیرند این حرف ها زده شود. این حرف ها از نظر من کاملا رد شده و همه اعضای مجمع جزو بزرگان فوتبال هستند و این صحبت نه تنها رد شده است، بلکه کسی که این حرف ها را زده قطعا باید در کمیته اخلاق پاسخگو باشد و اگر مستندی دارد ارائه بدهد. قطعا رسیدگی خواهد شد.

* تبعیض بین کاندیداها و ورود تاج با اتومبیل شخصی؟
حقیقتا من درگیر مسائل انتخاباتی بودم و کارهای ثبت نام را انجام می‌دادیم در این مورد اطلاعی ندارم. این جزو اختیارات افراد دیگری در فدراسیون فوتبال بوده است. افرادی داخل فدراسیون آمده‌اند و اگر افراد دیگری هم می‌آمدند این شرایط برایشان وجود داشت که با ماشین وارد شوند. این برای همه یکسان بوده است.

* در مورد اسکوچیچ، هیئت رئیسه تصمیم می‌گیرد
در مورد آقای اسکوچیچ یک مرحله انجام شده و کمیته فنی نظرش را داده است؛ هر چند کاش کمیته فنی گزارشش را به فدراسیون فوتبال می‌داد. در مورد سرمربی تیم ملی تنها موضوعی که می‌توانم خدمت عزیزان عرض کنم این است که نیاز به تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال وجود دارد و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تنها مرجعی است که می‌تواند در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد و اعلام نظر کند. نظر کمیته فنی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود و نظر نهایی را اعضای محترم هیئت رئیسه در مورد سرمربی تیم ملی خواهند داد. من در مورد نظرات اعضای هیئت رئیسه صحبت نمی‌کنم و اعضای محترم هیئت رئیسه همه افراد صاحب نظری هستند و فوتبال را می‌شناسند.

* اطلاعی از تصمیم ماجدی ندارم
من چند روز است درگیر برنامه های انتخاباتی هستم و در مورد اینکه سرپرست محترم فدراسیون فوتبال اعلام نظر کرده‌اند نمی‌توانم اظهار نظر کنم. چیزی که شفاف است در سایت فدراسیون فوتبال اعلام شده است. من درگیر پروسه ثبت نام بودم.

* نظرات کمیته فنی بررسی خواهد شد 
در مورد اسکوچیچ قطعا با آقای اسکوچیچ صحبت خواهد کرد و نظرات کمیته فنی بررسی خواهد شد. فردا جلسه ای با ایشان دارند و بعد از آن هم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری خواهد کرد. (پس از این صحبت ها کامرانی‌فر در پاسخ به اینکه آیا جلسه پس فردا برگزار خواهد شد اعلام کرد به زودی جلسه برگزار می‌شود.)

* بازیکنان متوجه می‌شوند استوری ها زیبا نبود 
فکر‌ می‌کنم بازیکنانی که استوری گذاشتند در آینده متوجه می‌شوند که این کار، کار قشنگی نبود. چقدر خوب است که بازیکنان تیم ملی یکدلی و هماهنگی داشته باشند و اجازه بدهند فدراسیون فوتبال و دیگر ارکان فوتبال درباره سرمربی تصمیم‌گیری کند. اینکه بازیکنان به بحث سرمربی ورود کنند کار قشنگی نیست؛ همه باید تلاش کنیم که بازیکنان کنار هم و همدل باشند. هر کس از طرف فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی انتخاب شده یا خواهد شد، همه بازیکنان باید در کنار هم باشند و همه برای موفقیت در جام جهانی تلاش کنیم. ۲۰۰۶ تجربه خوبی برای ما نبود و الان هم عدم همدلی شاید به تیم های حریف کمک کند. رمز موفقیت همیشه یکدلی بوده و امیدوارم این موضوع هر چه سریع تر از تیم ملی جمع شود و همه تلاش کنند تا تیم خوبی در جام جهانی داشته باشیم.

* صلاحیت افرادی که سه دوره در هیئت رئیسه حضور داشتند تایید می‌شود؟
کمیته بدوی انتخابات صلاحیت رسیدگی به تمامی موضوعات را دارند و من به عنوان دبیرکل نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم. اجازه بدهید کمیته بدوی تصمیم‌گیری و نظر نهایی را اعلام کنند و پس از آن هم کمیته استیناف اظهار نظر کند. هر چیزی این عزیزان اعلام کنند برای ما قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاه‌ها