کد خبر : 1833117 | 20 تیر 1401 ساعت 21:40 | 8.9K بازدید | 5 دیدگاه

اخراج یک باشگاه از جام حذفی فرانسه به دلیل نژادپرستی

یک باشگاه آماتوری شهر پاریس به مدت دو سال از حضور در جام حذفی فرانسه منع شد. علت مجازات این باشگاه، رویدادهای نژادپرستانه در جریان یک بازی اخیر این تیم بود.

اخراج یک باشگاه از جام حذفی فرانسه به دلیل نژادپرستی

به گزارش "ورزش سه"، نشریه فرانسوی اکیپ اعلام کرد فدراسیون فوتبال این کشور باشگاه آ.اس.آ مونترو را به مدت دو سال از حضور در جام حذفی این کشور منع کرد. علت این مجازات علیه مونترو، رویدادهای نژادپرستانه‌ای بود که در تاریخ 12 ژوئن در جریان مسابقه این تیم مقابل او.اس پالاسیو اتفاق افتاد.

در روز 12 ژوئن، مونترو در مرحله دوم جام حذفی فرانسه، کوپ دو فرانس، به مصاف پالاسیو رفت. زمانی که داور یک ضربه پنالتی به سود مونترو اعلام کرد، هواداران این تیم خطاب به دروازه‌بان ساحل‌عاجی حریف فریادهای نژادپرستانه سر داده و خطاب به او گفتند:" به قفست برگرد، میمون کثیف". این شعارهای نژادپرستانه جامعه فرانسه را بسیار خشمگین کرد و فدراسیون فوتبال این کشور در نهایت اعلام کرد باشگاه مونترو را دو سال از حضور در جام حذفی منع کرده.

1726666

در جریان بازی مورد اشاره، دروازه‌بان ساح‌عاجی بعد از شنیدن توهین‌ها به همراه کاپیتان تیمش با داور صحبت کرده و سپس به رختکن رفت. تیم پالاسیو از ادامه دادن بازی انصراف داد و مسابقه نیمه‌کاره ماند.

بر اساس رای امروز فدراسیون فوتبال فرانسه، نتیجه مسابقه مورد بحث، 3-0 به سود پالاسیو اعلام شده و باشگاه مونترو، که یک باشگاه آماتوری در شهر پاریس است، از کوپ دو فرانس اخراج شد. مونترو دیگر بازی‌های خود را باید در ورزشگاهی به غیر از ورزشگاه خانگی‌اش برگزار کند. این باشگاه مبلغ 200 یورو هم جریمه شد.

دیدگاه‌ها