کد خبر : 1833139 | 21 تیر 1401 ساعت 01:43 | 12.3K بازدید | 2 دیدگاه

بانیان وضع وجود اجازه بازگشت ندارند؛

قاضی‌زاده: اگر فدراسیون مستقل نیست به مجلس بگوید

نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است باید تصمیماتی که در فدراسیون اتخاذ می‌شود رو به جلو باشد و فضای فوتبال کشور را به یازده سال پیش بازنگرداند.

قاضی‌زاده: اگر فدراسیون مستقل نیست به مجلس بگوید

به گزارش "ورزش سه"، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر در واکنش به اتفاقات روزهای اخیر فوتبال ایران و استقلال فدراسیون اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: انتخاب، حفظ، تمدید، عدم تمدید سرمربی و ... مسئولیتش برعهده خود فدراسیون است و طبعا هیچ دخالتی خارج از فدراسیون پذیرفته شده نیست.
او سپس در واکنش به این سوال که آیا در حال حاضر فدراسیون استقلال لازم برای تصمیم‌گیری را دارد یا خیر اضافه کرد: اخباری شنیده می‌شود. قطعا ما در مجلس این مسائل را نمی‌پذیریم. قطعا سلایق و دیدگاه‌هایی میان نمایندگان مجلس نیز وجود دارد. علاقه‌‎مندی به افرادی هم هست، اما اینکه اعمال سلیقه در نهاد فدراسیون انجام شود، اصلا پذیرفته شده نیست.  طبعا وقتی ما چنین چیزی را برای خودمان نمی‌پذیریم، اجازه نخواهیم داد سایر نهادها نیز در کار فدراسیون دخالت کنند. ما این را به صورت خاص از آقای ماجدی و فدراسیون هم می‌خواهیم که چنین اجازه‌ای را ندهند و اگر هم مشکلی وجود دارد، حتما به ما اطلاع بدهند تا ما رفع کنیم تا با استقلال کامل تصمیم‌گیری کنند.
قاضی زاده هاشمی سپس با اشاره به حواشی فدراسیون کشتی ادامه داد: مشابه این شرایط برای فدراسیون کشتی هم اتفاق افتاد. فکر می‌کنم این بستگی به قدرت هیئت رئیسه فدراسیون دارد که مستقل تصمیم بگیرد و طبعا فدراسیون است که باید پای  تصمیمش بایستد و در مقابل افکار عمومی از تصمیمش دفاع کند و مسئولیت همه امور فدراسیون هم برعهده مسئولان فدراسیون است.
قاضی‌زاده هاشمی سپس در واکنش به این سوال که به نظر می‌رسد این روزها کسی در فدراسیون مسئولیت قبول نمی‌کند بیان کرد: این کار صد در صد اشتباه است. انتظار شفافیت داریم. حق مداخله توسط هیچ نهادی دیگری در امور فدراسیون وجود ندارد و اگر چنین چیزی بود در جلسات با ما مطرح کنند. قطعا ما به عنوان نهاد نظارتی اجازه چنین اتفاقاتی را نخواهیم داد. طبعا پاسخگوی تمامی این اوضاع خود فدراسیون فوتبال است. حالا اگر از جایی بر آنها فشاری وارد شده است؛ اگر شخصی هست؛ اگر گروهی هست؛ محفلی هست؛ اگر اشخاص غیرورزشی مداخله می‌کنند در جلسات به ما بگویند. این خواهش ما از مسئولان فدراسیون است.
او سپس با هشدار به مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم اگر فردا روز نتیجه حاصل نشد بگویند به خاطر فشار این فرد، این سازمان یا این نهاد بود. ما در مجلس هم صرفا در دو حوزه نقش آفرینی می‌کنیم؛ یکی بودجه فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و یکی هم نظارت بر حوزه‌های مدیریت کلان مثل قراردادهای بزرگ و منافع مربوط به بیت المال. اما اینکه چه کسانی کمیته های فنی فدراسیون ها باشند یا ترکیب اعضای هیئت رئیسه یا سرمربی و مسائلی از این دست به هیچ وجه وجود ندارد. کسی هم نمی‌تواند بگوید چنین مداخله‌ای بوده است. طبعا ما هم چنین اجازه‌‎ای به افراد یا محافلی که خودشان را ذی نفع می‌دانند ولی نقشی ندارند، نخواهیم داد. اگر چنین شرایطی باشد فردا روز اگر نتیجه‌ای حاصل نشود، کسی پاسخگو نخواهد بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزینه‌های داخلی و خارجی که قرار است جانشین اسکوچیچ شوند واینکه آیا با نمایندگان مجلس درباره آنها و اینکه بودجه مورد نیاز برای جذبشان تامین شوند صحبتی شده یا خیر توضیح داد: نه هیچ صحبتی انجام نشده است. نه مشورتی، نه رسمی یا غیررسمی. حتی درخواست نظر در این حوزه ها هم نشده است. ضمن اینکه اگر در مورد اشخاص هم نظری خواسته شود نظری نخواهیم داد. مسئولیت بر دوش خود آقایان تصمیم گیرنده در فدراسیون است. کمک های خواسته شده برای بودجه بوده است. حتی قبل از اعزام تیم ملی به کره‌جنوبی مشکل پرواز چارتر داشت که با پیگیری مجلس حل شد. بعد از آن هم برای تامین بودجه ویژه فدراسیون فوتبال اعتبار خاصی را برای آماده سازی جام جهانی در نظر گرفتیم. این ها خواسته های فدراسیون بود. خواسته هم برای کمک به تیم ملی بود و انجام دادیم ولی در مورد اشخاص و اینکه چه کسی باشد یا نباشد نظری ندادیم و نخواهیم داد و البته اجازه نمی‌دهیم افرادی که صلاحیت ندارند در این حوزه ها دخالت کنند.
او سپس در توضیح این رویکرد و بحث نظارتی مجلس در برهه حساس انتخاب جایگزین اسکوچیچ برای اینکه اتفاقات پرونده ویلموتس تکرار نشود، بیان کرد: در همان مورد هم طرح پرونده ویلموتس را ما مطرح کردیم. پای آن پرونده هم همچنان هستیم. بحث نظارتی را داریم و اجازه نخواهیم داد که بانیان وضع موجود در فوتبال دوباره برگردند. چنین اجازه‌ای اصلا شرایطش وجود ندارد. این بازگشت به عقب و ارتجاعی است که دوباره بگویند کنتور صفر شد و سرمربی یازده سال پیش انتخاب شود و رئیس فدراسیون برگردد به آن زمان. قطعا با توانمندی نیروهایی که در کشور داریم باید یک حرکت رو به جلو اتفاق بیفتد. حرکتی باید صورت بگیرد که مردم احساس شور و نشاط و به آینده امید داشته باشند. باید مردم با فوتبال احساس دوستی داشته باشند.
او در پایان گفت: من مطمئن هستم که بدنه جامعه ورزشی نگاه رو به جلو دارد. واکنش هایی که در این چند روز برای بحث مربی شد برایم خیلی جالب بود که جامعه فوتبال چقدر حساس است. مجلس هم در کلان قضیه از امر ورزش حمایت خواهد کرد وانتظار داریم حاشیه بر متن غلبه نکند.اصلا این حواشی چهار پنج ماه مانده به جام جهانی واقعا سم است و فکر نمی‌کنم هیچ یک از کشورهای حاضر در جام جهانی بگذارند چنین اتفاقاتی برای تیم هایشان رقم بخورد.

دیدگاه‌ها