کد خبر : 1833265 | 21 تیر 1401 ساعت 18:33 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

سابریست‌ها در غیاب کاپیتان به دنبال بازگشت به روزهای اوج؛

دورخیز شمشیربازان برای درخشش در جهانی قاهره

رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی جهان از بیست و چهارم تیر ماه در شهر قاهره مصر آغاز خواهد شد.

دورخیز شمشیربازان برای درخشش در جهانی قاهره

به گزارش "ورزش سه"، شهر قاهره در حالی از 24 تیر تا یک مرداد میزبان شصت و هشتمین دوره رقابت های شمشیربازی قهرمانی جهان است که از میزبانی قبلی آن و نخستین میزبانی یک کشور آفریقایی در این مسابقات، 73 سال می گذرد و این کشور باستانی امیدوار است که به واسطه این میزبانی بتواند پس از گذشت 7 دهه، دوباره در این رقابت ها صاحب مدال شود. کاروان ایران نیز قرار است با 14 شمشیرباز مرد و زن در هر 3 اسلحه به این رقابت ها اعزام شود.
مجتبی عابدینی که با کسب عنوان سومی بخش انفرادی اسلحه سابر در دوره گذشته این رقابت ها در بوداپست مجارستان، نخستین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در رقابت های قهرمانی جهان را به دست آورد، بزرگترین غایب ایران در این مسابقات است که حدوداً یکسالی می شود که وارد عرصه مربیگری شده و پس از المپیک توکیو گام به میدان مسابقه نگذاشته است. امین قربانی که در رأس کادر فنی تیم ملی جایگزین تأثیرگذار ترین فرد در اسلحه سابر ایران یعنی پیمان فخری شده، برای نخستین تجربه حضور خود به عنوان سرمربی در رقابت های جهانی ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی را روانه مسابقات خواهد کرد. ترکیب با تجربه ای که به جز نیما زاهدی جوان که نخستین حضور خود در این رقابت ها را تجربه خواهد کرد، هر سه نفر دیگر آن در دوره گذشته مسابقات به جدول اصلی راه پیدا کردند و سابقه شرکت در المپیک را نیز در کارنامه خود دارند. 
در بخش تیمی اما سابریست های ایران هنوز نتوانسته اند با نبود کاپیتان خود کنار بیایند و در سه مسابقه اخیر خود عملکرد قابل قبولی نداشته و پس از 6 سال، فینال آسیا را از دست دادند. تیم سابر زنان نیز که در دو دوره اخیر این رقابت ها به ترتیب در رتبه های چهاردهم و بیست و یکم قرار گرفته است، برای سومین بار متوالی در رقابت های قهرمانی جهان شرکت خواهد کرد و در ترکیب خود از سه شمشیرباز با تجربه یعنی فائزه رفیعی، پریماه برزگر و نجمه سازنچیان بهره خواهد برد.
تیم اپه مردان در شرایطی عازم قاهره خواهد شد که علاوه بر محمد رحیمی، در ترکیب خود از دو محمد رضایی بهره می برد که یکی 21 و دیگری 41 سال سن دارد. رضایی طادی 41 ساله که مدال برنز انفرادی 2008 آسیا را در کارنامه دارد، تنها بازمانده تیمی است که در بازیهای آسیایی 2006 دوحه به مدال برنز رسید و قرار است پس از 5 سال مجدداً در رقابت های قهرمانی جهان شرکت کند. محمد رضایی 21 ساله که در سال 2018 به مقام چهاردهمی نوجوانان جهان رسید، برای نخستین بار در رده سنی بزرگسالان عازم رقابت های جهانی می شود و محمد رحیمی نیز پس از 12 سال، دوباره در ترکیب اعزامی ایران به این رقابت ها قرار گرفته است. اپه زنان نیز درحالی عازم مصر خواهد شد که با اعلام سرمربی این تیم، نفر اول آن یعنی پریا ماهرخ به دلیل مصدومیت از ناحیه آرنج در کمپ آلمان قادر به حضور در رقابت های جهانی نخواهد بود و برای حضور در بخش تیمی، میبایست یکی از ملی پوشان اسلحه فلوره، اعظم بختی و مهسا سادات پوررحمتی را همراهی کند.
در اسلحه فلوره نیز که نامی از مردان ایران در لیست ورودی رقابت ها دیده نمی شود، دو دختر نوجوان کشورمان عازم قاهره خواهند شد. هانیه خوشخواهی 17 ساله و ارومیه ای که اسفندماه سال گذشته برای نخستین بار بعد از انقلاب به جمع 8 نفر برتر فلوره انفرادی دختران جوان آسیا صعود کرد، به همراه دیگر نوجوان ملی پوش کشورمان یعنی زهرا کارگر 16 ساله و اهل اردکان، نمایندگان ایران در فلوره زنان خواهند بود.
بخش انفرادی این رقابت ها از جمعه 24 تیرماه با رقابت های سابر مردان و اپه زنان شروع خواهد شد و بخش تیمی نیز با برگزاری مسابقات همین دو بخش از بیست و نهم تیر آغاز به کار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها