کد خبر : 1833323 | 22 تیر 1401 ساعت 10:12 | 1.4K بازدید | 1 دیدگاه

اتفاقی که برای تیم ملی تنیس روی میز رقم می‌خورد

اردوی تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در شرایطی برنامه‌ریزی شده که قرار است بعد از ماه‌ها با حضور کامل اعضای این تیم برگزار شود.

اتفاقی که برای تیم ملی تنیس روی میز رقم می‌خورد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، طبق برنامه پیشنهادی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز که به تایید فدراسیون رسیده، قرار است از اول مردادماه اردوی آماده سازی این تیم برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی آغاز شود.

طبق رقابت های انتخابی تیم ملی که سال گذشته برگزار شد نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی و افشین نوروزی ترکیب تیم اعزامی به این بازی ها را تشکیل می دهند. این بازیکنان

همراه با سروش امیری نیا و امین احمدیان ترکیب اردونشینان را در اردوی پیش بینی شده تشکیل می دهند تا بعد از مدت تیم ملی تنیس روی میز، ترکیب کامل اردونشینان را در اختیار داشته باشد.

طی یک سال گذشته ملی پوشان تنیس روی میز ایران در رویدادهای زیادی شرکت داشتند اما به دلیل لژیونر بودن بازیکنانی مانند برادران عالمیان و هدایی و حضور مستمرشان در فرانسه و مجارستان، معمولا بدون حضور دسته جمعی در اردوی آماده سازی عازم رویدادهای پیش بینی شده فدراسیون می شدند.

حتی برای مسابقات قهرمانی جهان که سال گذشته به میزبانی آمریکا برگزار شد، نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی بدون حضور در اردوی متمرکز و همزمان در این رقابت ها شرکت کردند چون تا قبل از آن درگیر فعالیت های باشگاهی خود بودند.

در واقع آخرین مرتبه ای که اردوی تیم ملی تنیس روی میز با ترکیب کامل اردونشینان برگزار شد برای مسابقات قهرمانی آسیا بود که سال گذشته در قطر برگزار شد. حالا بعد از حدود یک سال مجدد ملی پوشان تنیس روی میز دور هم جمع خواهند شد تا در کنار یکدیگر تمرینات شان را دنبال کنند.

برای حضور در این اردو، برادران عالمیان به ایران بازگشته اند و چند روزی است که در بابل تمرینات شخصی خود با دنبال می کنند. هدایی البته هنوز به ایران نیامده است. وی که قرار است در مسابقات فیدر مجارستان شرکت کند بعد از اتمام این رویداد عازم تهران می شود تا در اردو حاضر شود.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با گفت: با توجه به شرایط جوی محل برگزاری بازی های کشورهای اسلامی در قونیه، محل برگزاری اردو در تهران خواهد بود. رطوبت هوای قونیه حدود ۴ - ۳ درصد و خیلی نزدیک به تهران است. به همین دلیل ترجیح دادیم به جای بابل که این روزها ۶۵ درصد رطوبت دارد در تهران پیگیر تمرینات باشیم.

وی با بیان اینکه اعزام تیم ملی تنیس روی میز به قونیه ۱۲ مردادماه انجام می شود، خاطرنشان کرد: روزی دو جلسه تمرین خواهیم داشت. برای این کار خاص و زیادی به منظور افزایش قابل توجه آمادگی نمی توانیم انجام دهیم ضمن اینکه به دلیل حضور مستمر بازیکنان در مسابقات مختلف و تمرین شخصی، احتمالا مشکلی از این حیث نداریم. بیشتر باید روی حفظ آمادگی و موارد تاکتیکی کار کنیم به خصوص با توجه برگزاری متفاوت دیدارهای تیمی در بازی های کشورهای اسلامی.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تصریح کرد: معمولا در رویدادهای مختلف، رقابت های تیمی بدون دیدار دوبل به این صورت برگزار می شود که دو بازیکن اصلی دو دیدار انفرادی و نفر سوم یک بازی انفرادی برگزار می کند اما دیدارهای تیمی بازی های کشورهای اسلامی در بخش دوبل هم برگزار می شود. به این صورت که یک بازیکن برگزارکننده دو دیدار انفرادی خواهد بود و هر یک از دو بازیکن دیگر هم یک دیدار انفرادی برگزار کرده و در بخش دوبل هم رقابت می کنند.

لطف نسبی تاکید کرد: با توجه به این شیوه برگزاری، باید در تمرینات روی این مسئله متمرکز شویم که بر اساس شرایط بازیکنان ترکیب دوبل را نهایی کنیم.

وی با یادآوری اینکه مسابقات تنیس روی میز بازی های اسلامی از ۱۶ مردادماه آغاز می شود و قرعه کشی هم یک روز قبل از آن انجام می شود، تصریح کرد: در دوره پیش بازی های اسلامی، تنیس روی میز ایران در بخش مردان قهرمان و نایب قهرمان انفرادی شد و در بخش تیمی هم مدال طلا گرفت. تلاش می کنیم در این دوره هم بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

دیدگاه‌ها