کد خبر : 1833353 | 22 تیر 1401 ساعت 12:03 | 18.1K بازدید | 6 دیدگاه

چرا جدایی این ستاره لهستانی برای بایرن حیثیتی است؟

اولی هوینس؛ با مانع اصلی جدایی لوا آشنا شوید

اولی هوینس، رییس افتخاری باشگاه بایرن، جدی‌ترین مانع روبرت لواندوفسکی برای جدایی است.

اولی هوینس؛ با مانع اصلی جدایی لوا آشنا شوید

به گزارش "ورزش سه"، تردیدها همچنان در بایرن ادامه  دارد و مردی که حرف اول و آخر را در این باشگاه می‌زند معتقد است که لواندوفسکی باید به حضورش در این تیم ادامه دهد.
اولی هوینس، از پینی زهاوی نفرت دراد. او از مردی که به دنبال وادار کردن به پذیرش انتقال بازیکنان با مبالغ قابل توجه است نفرت دارد. رییس بایرن، این مدیر برنامه را «مرد طمعکار» خطاب می‌کند و این شاید بهترین عبارت درباره مدیر برنامه لوا باشد. 
هوینس، هر کاری لازم باشد برای بایرن مونیخ انجام خواهد داد. اما شرایطی که درباره لوا به وجود آمده در واقع چیزی فراتر از فروش یک بازیکن است. این به بازی غرور و عزت هوینس تبدیل شده است. او این شانس را دارد که بینی زهاوی را به خاک بمالد و می‌خواهد نهایت استفاده را از این فرصت ببرد. حتی اگر به قیمت اقداماتی غیرمنطقی تمام شود. 
همه از روند طولانی جدایی این بازیکن لهستانی خسته شده‌اند. روزنامه آلمانی بیلد خبر داده که اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ، مهم‌ترین شخصیت‌ها در این باشگاه، از موضع خود کوتاه آمده‌اند و آماده فروش لوا هستند. آنها به خوبی از این موضوع آگاه هستند که این اتفاقات در مسیر خوبی پیش نمی‌رود و متقاعد کردن این بازیکن برای تغییر نظرش ممکن نیست. 
این تیم با واقعیت از دست دادن لوا کنار آمده است و ناگلزمان گزینه‌های دیگری در خط حمله برای فصل آینده دارد اما اولی هوینس همچنان خودخواهانه بر موضوع خودش مانده است. رییس افتخاری باشگاه بایرن رسما مدیریت این باشگاه را برعهده ندارد اما به صورت غیر رسمی بر همه چیز نظارت دارد و تنها کسی است که با جدایی این بازیکن مخالف است. 
او در گفتگو با RTL درباره این شرایط اظهار داشت:« من کسی را در بایرن نمی‌شناسم که با جدایی روبرت موافق باشد. او تا سال 2023 با این باشگاه قرارداد دارد. بایرن تا به حال کسی را برای جانشینی او پیدا نکرده، بنابراین موضع ما مشخص است.»

1727001
این اولین بار نیست که هوینس به لواندوفسکی یادآوری می‌کند که سرنوشتش در دست چه کسی قرار دارد. او سال‌ها از این موضوع که این بازیکن می‌خواست به رئال مادرید ملحق شود و پینی زهاوی به دنبال جدایی او بود انتقاد کرده است. 
هوینس در این باره گفت:« روبرت در تابستان 2018 کنار من نشسته بود و گفت آقای هوینس، شما باید با زهاوی حرف بزنید. بله، من هم گفتم که اولین وقت آزادم سوم سپتامبر است.» در واقع او قرار ملاقات را برای پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات گذاشت تا درخواست این بازیکن را نادیده بگیرد. 
هوینس، گذشته چندان صاف و بی‌اشتباهی ندارد. او در سال 2014 درگیر پرونده فرار مالیاتی شد و پایش به دادگاه باز شد. ابتدا گفته می‌شد که مبلغ مدنظر 3.5 میلیون یورو بوده اما در نهایت دادستانی مشخص کرد که این مبلغ بیش از 27 میلیون یورو بوده است. 
هوینس شخصا این تخلف را گزارش کرده بود اما این اتفاق پس از آن افتاد که برخی از رسانه‌ها متوجه این موضوع شده بودند. رییس وقت باشگاه بایرن از این اقدامات عذرخواهی کرد و فهرست پول‎‌هایی را که به خیریه‌ها اهدا کرده بود، منتشر کرد. 
وکلای او خواهان اعلام رای دادگاه به سود او یا با حبس تعلیقی بودند. دادستانی خواهان 5.5 سال زندان بود اما این مدیر آلمانی و نمایندگان او نهایتا 3.5 سال زندان دریافت کردند. 
او در مجموع 270 روز را پشت میله‌های زندان سپری کرد و در گفتگو با مجله 51 در این باره اظهار داشت:« من مانند یک نوزاد در سلولم اشک می‌ریختم. تا آخرین روز عمرم از کاری که کردم پشیمان هستم. من شایسته بدترین انتقادات بودم.»
او پس از آزادی تصمیم گرفت که به بایرن مونیخ برگردد. در نوامبر 2016 توانست 97 درصد آرا را به خودش اختصاص دهد اما این در حالی بود که هیچ نامزد دیگری پیش نیامد. با این حال، باید به خاطر داشت که این هوینس بود که بایرن را به برندی جهانی تبدیل کرد. 
وقتی او در سال 1979 به تیم مدیریتی بایرن اضافه شد، این باشگاه غرق در بدهی بود و 12 کارمند داشت. او 40 سال بعد 1000 کارمند داشت و درآمد سالانه چند صد میلیون یورویی را برای آنها به ارمغان آورد. او به بسیاری از هم تیمی‌هایش کمک کرد و حتی به رقبایش در لیگ برای حل مشکلات یاری رساند. هوینس، در نوامبر 2019 از مدیریت بایرن کنار رفت. با این حال، نظرات او همچنان اهمیت بسیاری برای این باشگاه دارد و روبرت لواندوفسکی به خوبی از این موضوع آگاه است. 
شاید اگر غرور و تکبر اولی هوینس نبود، لوا همین حالا در حال تمرین با بارسلونا بود. 
منبع:  Sportowe Fakty

دیدگاه‌ها