کد خبر : 1833385 | 22 تیر 1401 ساعت 14:25 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت نهایی شهرخودرو هنوز مشخص نیست؛

سیدصالحی: سطح لیگ ما در حد این ارقام نجومی نیست

سرپرست تیم شهر خودرو در لیگ بیست و یکم معتقد است که وضعیت این تیم برای فصل بعد مشخص نیست.

سیدصالحی: سطح لیگ ما در حد این ارقام نجومی نیست

به گزارش "ورزش سه"، سید مهدی سید صالحی در مورد آخرین وضعیت تیم شهرخودرو که این فصل باید در لیگ یک به میدان برود گفت: هیئت مدیره و مدیریت باشگاه دو هفته پیش راهی مشهد شده  و با مسئولان این شهر دیدار کردند. در این جلسات، این موضوع که به خاطر شرایط اقتصادی شاید نتوانیم در مشهد تیم داری کنیم، مطرح شد ولی صحبت ها هیچ نتیجه ای نداشت. هیئت مدیره و مالک باشگاه باید تصمیم گیری کنند که چه اتفاقی رخ می دهد. ما هم منتظریم که ببینیم تصمیم نهایی چه خواهد شد.

او در مورد شرایط تیم ملی و اتفاقاتی که در مورد اسکوچیچ رخ داده تاکید کرد: زمانی که در انتخابی جام جهانی، همه از صعود تیم ملی ناامید شده  بودند، اسکوچیچ به جای ویلموتس یک مسئولیت سخت را قبول کرد. به نظرم دو طرف این معامله برای آقای اسکوچیچ برد بود. هم بابت اینکه این مربی در عرصه باشگاهی فعالیت می کرد و شده بود مربی تیمی که اول آسیا است؛ اگر نتیجه هم نمی گرفت به هر حال برایش یک رزومه خوب بود. خیلی از مربیان بزرگ دنیا در آغاز راه رزومه ای نداشتند و به تدریج آن را جمع کردند. اسکوچیچ هم از این قاعده مستثنی نبود. او توانست نتایج خوبی هم بگیرد و تیم ملی را چند هفته زودتر از پایان دور انتخابی، به جام جهانی برساند.

مهاجم اسبق تیم های سپاهان، استقلال و تراکتور، بخشی از شرایط موجود را هم تقصیر خود اسکوچیچ دانسته و افزود: یک مقدار ضعف سرمربی تیم ملی بود که این حواشی و اتفاقات به وجود آمد. به نظرم باید با همین مربی به خاطر زحماتی که کشیده در جام جهانی حضور پیدا کنیم. به خاطر وضعیت فدراسیون و به ویژه بعد از بازی با الجزایر یک مقدار فشار روی سرمربی تیم ملی زیاد شد. بحث هایی که در مصاحبه های اخیر به وجود آمد، باعث رخ دادن این اتفاقات بود.  البته اگر قرار است فرد دیگری بیاید در این فرصت کم باقی مانده نمی تواند کار شاقی انجام دهد. تاثیر حضور اسکوچیچ برای تیم ملی بیشتر است، تا اینکه بخواهند فرد دیگری را جانشین او کنند.

صحبت های زیادی در مورد قراردادهای نجومی برخی از بازیکنان شنیده ام. خود من پارسال در طول بازی های لیگ، از کنار زمین نظاره گر بازی ها بودم؛ سطح لیگ ما خیلی بالا نبود. بازیکن هر چقدر بگیرد نوش جانش ولی باید کارایی لازم را داشته باشد. بازیکنانی که کارایی پایین دارند ولی دریافتی آنها بالاست قطعا بحث دلالی وسط است. احساس می کنم که دلال ها سلطه خیلی خوبی روی فوتبال ما دارند و کاملا در آن رخنه کرده اند. به نظر من سطح لیگ، این رقم ها نیست. تورم و مسائل اقتصادی را قبول دارم ولی این طرز قرارداد بستن برای باشگاه‌هایی که خیلی از آنها ورشکسته هستند صلاح نیست و داستان های بدی را در پیش خواهد داشت.
باید به نظرم ساختاری داشته باشیم که بر اساس سطح بازیکنان، مبالغ قراردادها تنظیم شود. سطح فوتبال ما خیلی پایین تر آمده است. امیدهای ما به امیدهای تاجیکستان باخت. چندین سال پیش یک جوانگرایی گسترده صورت گرفت و باعث شد تا خیلی از قدیمی ها کنار بروند و دلال ها راحت تر کار خود را انجام بدهند. با این قراردادهای سنگین، باشگاه ها را به مشکل می خورند. خیلی ها هم از آب گل آلود ماهی گرفته و قیمت ها را بالا می برند. خیلی از این مبالغ حتی به خود بازیکن نمی رسد و سهم دلال هاست. سقف قرارداد زمانی معنی پیدا می کند که همه مدیران باشگاه‌ها دست به دست هم داده و اجازه رد و بدل شدن چنین مبالغی را ندهند.

دیدگاه‌ها