کد خبر : 1833407 | 22 تیر 1401 ساعت 16:15 | 5.6K بازدید | 3 دیدگاه

گزارش:

پایان تحقیقات؛ هواداران لیورپول تبرئه شدند

تحقیقات سنای فرانسه مشخص کرده است که حواشی و اغتشاشات پیش از شروع فینال لیگ قهرمانان، برعهده هواداران لیورپول نبوده است.

پایان تحقیقات؛ هواداران لیورپول تبرئه شدند

به گزارش "ورزش سه"، پیش از آغاز دیدار فینال لیگ قهرمانان بین دو تیم لیورپول و رئال مادرید بود که اتفاقات عجیبی حول‌محور استادیوم استادیوفرانس شکل گرفته و تعداد زیادی از هواداران لیورپول علی‌رغم داشتن بلیت بازی فینال، در نهایت نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. همچنین درگیری‌های بزرگی در اطراف استادیوم رخ داد و هواداران دو تیم خسارات زیادی را متحمل شدند.

1720618

حجم این اتفاقات به حدی بود که در نهایت مسابقه فینال، 36 دقیقه به تاخیر افتاد و حتی اخباری در مورد احتمال لغو بازی نیز شنیده می‌شد. اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و رئال مادرید موفق شد با یک گل لیورپول را مغلوب کند. بعد از این دیدار مسئولان باشگاه لیورپول به‌شدت به مسئولان فرانسوی برگزاری بازی گله کرده و شرایط در پاریس را دشوار و ناراحت کننده توصیف کردند. بعد از گذشت حدود دو هفته از این مسابقه، وزارت ورزش فرانسه از باشگاه لیورپول دلجویی کرد.
بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند که حضور هواداران لیورپول بدون بلیت در ورزشگاه باعث ایجاد این تاخیر شد.

1727086

یوفا همچنین اعلام کرد که بعضی از هواداران لیورپول قصد داشتند با بلیت جعلی وارد ورزشگاه شوند و همین باعث شد که تعدادی از هوادارانی که بلیت اصلی را خریده بودند پشت گیت‌های ورودی بمانند و در نهایت نیروهای پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن آنها شدند. 
باشگاه لیورپول هم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات رخ داده اعتراض کرد. در این بیانیه آمده بود:«ما از مشکلاتی که در هنگام ورود به ورزشگاه ایجاد شد و ناکارآمدی اقدامات امنیتی که هواداران لیورپول امشب در ورزشگاه استادو فرانس با آن روبرو شدند بسیار ناامید شدیم. این بزرگترین بازی در فوتبال اروپاست و هواداران نباید چنین صحنه‌هایی را که امشب شاهد آن بودیم تجربه کنند. ما رسما درخواست انجام تحقیقی رسمی برای مشخص شدن دلیل این اتفاقات غیرقابل قبول را داریم.»

1727087

دقایقی قبل بی بی سی اعلام کرد که پس از تحقیقات سنای فرانسه مشخص شده که هواداران لیورپول به ناحق مقصر هرج و مرج های قبل از شروع فینال لیگ قهرمانان معرفی شده اند و سرزنش آنها توسط پلیس فرانسه بیهوده بوده است. در واقع مقصر اصلی پلیس و ماموران امنیتی بازی بوده اند و هدف از مقصر جلوه دادن لیورپول، انحراف اذهان عمومی از اشتباهات خودشان بوده است.

دیدگاه‌ها