کد خبر : 1833612 | 24 تیر 1401 ساعت 10:28 | 38.9K بازدید | 9 دیدگاه

جدال سرگروهى با ژاپن بعد از قطعى شدن صعود

انتقام سنگين ایران از قزاق‌ها؛ حيف صدتايى نشدند!

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود در کاپ آسیا مقابل قزاقستان با نتیجه 96 بر 60 به پیروزی رسید.

انتقام سنگين ایران از قزاق‌ها؛ حيف صدتايى نشدند!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که قزاقستان در دو دیدار قبلی دو تیم در انتخابی جام جهانی به پیروزی رسیده بود و فشار روانی سنگینی را علیه تیم ایران ایجاد کرده بود، آخرین دیدار دو تیم در کاپ آسیا به سال 2013 بر می گشت که با برتری 85 بر 53 ایران به پایان رسیده بود.

*کوارتر اول  ایران 27-24 قزاقستان
مسابقه در حالی آغاز شد که حامد حدادی برنده جامپ بال ابتدای بازی بود و خودش نیز دو امتیاز نخست را به دست آورد. پس از دو حمله ناموفق، بالاخره قزاق ها نیز توسط دمیتری گاوریلوف موفق به ثبت امتیاز شدند. برخلاف بازی گذشته که ایران هیچ پرتاب 3 امتیازی موفقی نداشت، بالاخره بهنام یخچالی یک شوت سه امتیازی را وارد سبد حریف کرد. پرتاب 2 امتیازی محمد جمشیدی فاصله را به 6 امتیاز رساند و مربی قزاقستان را مجبور به گرفتن تایم اوت کرد. پس از این وقت استراحت، شوت 3 امتیازی کوانوف نیز با پاسخ 3 امتیازی بهنام یخچالی همراه بود و دو پرتاب آزاد سجاد مشایخی که پس از خطای غیر ورزشی حریف وارد سبد شد، نخستین بار اختلاف را در این مسابقه دو رقمی کرد. اما در ادامه بی دقتی در حملات و سه توپی که حامد حدادی لو داد، باعث شد که اختلاف به 3 امتیاز کاهش پیدا کند. این اختلاف تا پایان کوارتر پابرجا ماند و در کوارتری که بهنام یخچالی با 9 امتیازی که از 3 پرتاب 3 امتیازی خود به دست آورد، امتیاز آورترین بازیکن بود، 27 بر 24 به پیروزی رسیدیم.

*کوارتر دوم  ایران 15- 9 قزاقستان
این کوارتر نیز مانند کوارتر قبلی با شروع خوب ایران و کسب 4 امتیاز پیاپی آغاز شد. در شرایطی که خطاهای پیاپی قزاق ها بر روی حامد حدادی در همان 3 دقیقه نخست این تیم را 4 خطایی کرد و باعث شد تا در دفاع دست به عصا کار کنند، اسلم دانک حدادی بر روی توپ ربایی محمد یوسف وند، حساب کار را 35 بر 26 و مربی قزاقستان را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد. بعد از این وقت استراحت، پرتاب 3 امتیازی بهنام یخچالی دوباره فاصله را به بیش از ده امتیاز رساند. 4 امتیاز متوالی قزاق ها در اواخر این کوارتر باعث شد تا اختلاف کاهش پیدا کرده و این نیمه در نهایت با پیروزی 42 بر 33 ایران به پایان برسد. تأثیرگذارترین بازیکن زمین در این نیمه نیز کسی نبود جز بهنام یخچالی که موفق به کسب 13 امتیاز شد.

1727470

*کوارتر سوم  ایران 28 – 9 قزاقستان
در این کوارتر نیز تیم ایران کار را طوفانی آغاز کرد و در همان 70 ثانیه ابتدایی مربی حریف مجبور به گرفتن وقت استراحت شد؛ وقت استراحتی که چندان هم مؤثر واقع نشد و تا پیش از رسیدن قزاق ها به نخستین امتیاز خود در این کوارتر، 9 امتیاز پیاپی از سوی بازیکنان ایران به ثبت رسید. اسلم دانک تک دست ارسلان کاظمی حساب کار را 57 بر36 کرد و اختلاف را به بالای 20 امتیاز رساند. در شرایطی که حامد حدادی تا پیش از رسیدن کوارتر به نیمه، دبل دبل خود را کامل کرد، سایر بازیکنان ایران نیز عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و با رساندن اختلاف به 28 امتیاز، با برتری 70 بر 42 گام به کوارتر چهارم و آخر مسابقه گذاشتند.

*کوارتر چهارم  ایران 26 – 18 قزاقستان
نخستین امتیاز کوارتر پایانی را نیز تیم ایران و با پرتاب پنالتی رسول مظفری به دست آورد اما کسب 5 امتیاز پیاپی از سوی  قزاق ها باعث شد تا سعید ارمغانی برای جلوگیری از کاهش فاصله از وقت استراحت خود استفاده کند؛ اتفاقی که با شوت 3 امتیازی و اسلم دانک سجاد پذیرفته به وقوع پیوست. در شرایطی که تیم ایران تقریبا در تمام طول این کوارتر با بازیکنان ذخیره خود بازی می کرد، پرتاب پنالتی محمد یوسف وند اختلاف را به 30 امتیاز رساند. این برتری تا پایان مسابقه نیز حفظ شد و تیم ایران با نتیجه 96 بر 60 به پیروزی رسید تا انتقام دو شکست قبلی در انتخابی جام جهانی را یکجا از قزاقستان بگیرد.
در این مسابقه که هر 12 بازیکن ایران موفق به کسب امتیاز شدند، حامد حدادی در کمتر از 20 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت، با 12 امتیاز، 10 ریباند و 5 پاس گل و ثبت اثرگذاری 22، بهترین بازیکن میدان لقب گرفت و محمد جمشیدی نیز با به دست آوردن 16 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زمین بود.

تيم ایران که با این پیروزی صعود خود از این گروه را قطعی کرد، برای سرگروهی و صعود مستقیم به جمع 8 تیم پایانی، از ساعت 15 روز یکشنبه در مقابل تیم ژاپن قرار خواهد گرفت.

1727471

دیدگاه‌ها