کد خبر : 1833648 | 24 تیر 1401 ساعت 14:35 | 5.4K بازدید | 3 دیدگاه

آرن داوودی: به تیم ملی بسکتبال زمان بدهیم

گارد سابق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: از نظر من تیم ملی با کادرفنی جدید نیاز به زمان دارد و نباید به واسطه یک باخت این مجموعه را تخریب کرد.

آرن داوودی: به تیم ملی بسکتبال زمان بدهیم

به گزارش ورزش سه آرن داوودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد فنی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قزاقستان در کاپ آسیا ۲۰۲۲ نسبت به تقابل دو تیم در انتخابی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳، توضیح داد: بنده درباره باخت اول صحبت نمی‌کنم، اما درباره بازی دوم مقابل قزاق‌ها که در آستانه به آن‌ها باختیم باید بگویم که یک اتفاق بود و بازیکنان با کادرفنی جدید و شرایط جدید تیم آشنا نبودند که نیاز به زمان داشت. در واقع آن مسابقه اولین بازی رسمی تیم ملی با کادرفنی جدید بود که کار را سخت کرد.

او افزود: شاید تیم ملی در صربستان بازی تدارکاتی داشت اما شرایط مسابقه رسمی با بازی‌های دوستانه متفاوت است. آن باخت یک اتفاق بود و در حقیقت بازیکنان از لحاظ ذهنی آماده نبودند که این موضوع را می‌توانستیم در آمار پرتاب‌های پنالتی و سه امتیازی‌ها به وضوح مشاهده کنیم. در بازی امروز اما همه تیم از همان ابتدای مسابقه با تمرکز، فشار دفاعی بالا و شناخت خوب نسبت به هم کار کردند و با در اختیار گرفتن نبض بازی یک برد خوب را به دست آوردند.

گارد راس سابق تیم ملی بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که‌ آیا از نظر او بازیکنان تیم با افکار فنی کادرفنی جدید به آشنایی کامل دست یافته‌اند یا همچنان باید به اعضای تیم فرصت داد؟ اظهار کرد: مسلما تیم ایران با کادرفنی جدید به زمان بیشتری نیاز دارد و باید به این کادرفنی زمان مناسب داد و در آینده درباره عملکرد آن‌ها نظر بدهیم.

او در واکنش به این موضوع که به نظر تیم ملی ایران در پست گارد راس و بحث چرخش توپ در زمین ضعف دارد،‌ توضیح داد؟ این مشکل همچنان به چشم می‌خورد،‌ اما امروز نسبت به دو بازی قبل در این زمینه بهتر بودیم. از نظر من کادرفنی ایران می‌تواند با بیشتر بازی دادن به مظفری و مشایخی در پست یک و باز کردن فضا برای یخچالی به عنوان بازیکن پست دو، نتیجه بهتری کسب کند.

داوودی تاکید کرد: همانطور که می‌بینید بهنام هرگاه در پست دو  قرار دارد از نقطه قوت خود که شوتزنی است، بیشترین بهره را به سود تیم ایران می‌برد. درخشش یخچالی در پست دو خیلی بیشتر از پست یک است که می‌توان از این نقطه قوت استفاده بیشتری برد. 

ملی‌پوش سابق بسکتبال، درباره بازی روز یک‌شنبه مقابل ژاپن نیز اظهار کرد: ژاپن تیم متفاوتی نسبت به این دو تیم (سوریه و قزاقستان) است. اگر بتوانیم آن‌ها را در این مرحله شکست دهیم جایگاه بهتری در گروه کسب می‌کنیم و با مسیری راحت‌تر می‌توانیم به مراحل بعدی صعود کنیم. از الان باید تمام تمرکز خود را روی این بازی بگذاریم و به عنوان یک فینال زودرس به آن نگاه کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی در بعد فنی برای بازیکنان ایران در بازی با ژاپن دارد؟ اظهار کرد: همانطور که می‌دانید ژاپن یک تیم خیلی سریع است و سرعت بالایی در حمله دارد. باید نحوه بازی و دفاع تیم ما جوری باشد که ژاپن را در نقطه قوت خود که سرعت بالا است تضعیف کنیم. باید با تدابیر دفاعی خوب سرعت ژاپن را کاهش دهیم.

آرن داوودی در پایان صحبت‌های خود گفت: نباید با یک باخت کادرفنی و تیم ملی را تخریب کنیم. در هر رشته و شغلی و حتی زندگی‌های شخصی گاها مشکلات هست، نباید با یک باخت مسائل و حاشیه‌ها بیرون بریزد. تیم ملی بسکتبال با ترکیب ۲۰ - ۲۵ نفری عازم اندونزی شده و باقی ۸۰ میلیون ایرانی باید حامی باشند. با تخریب کردن کادرفنی و بازیکنان در فضای مجازی فقط شرایط منفی ایجاد می‌شود که قطعا روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد، چرا که آن‌ها هم در فضای مجازی هستند و این موارد را می‌بینند. با دادن انرژی مثبت به تیم ملی می‌توانیم بار سنگینی را از روی دوش کادرفنی جدید و بازیکنان برداریم تا روند بهتری را طی کنند.

 

دیدگاه‌ها