کد خبر : 1833847 | 25 تیر 1401 ساعت 18:30 | 64.5K بازدید | 28 دیدگاه

ژاوی کدام جام را از دست رئال می‌قاپد؟

انتقال حماسی؛ بارسا رهبر تیمش را پیدا کرد

داستان حماسی انتقال روبرت لواندوفسکی به بارسا تمام شد و به تاریخ پیوست. به‌زودی کاپیتان تیم ملی لهستان با بارسلونا قرارداد امضا خواهد کرد.

انتقال حماسی؛ بارسا رهبر تیمش را پیدا کرد

به گزارش "ورزش سه"، انتقال رابرت لواندوفسکی به بارسلونا بالاخره صورت گرفت و بایرن مونیخ پس از هفته‌ها مقاومت، تسلیم شد. بایرن تلاش زیادی کرد تا مانع جدایی ستاره لهستانی شود ولی لوا که از فوریه با بارسا به توافق شخصی رسیده بود در نهایت روی حرف خود ماند و پافشاری‌هایش نتیجه داد.

1727768

سانتی اوواله، خبرنگار کاتالان کادنا سر در مورد این انتقال با تی وی اسپورت لهستان صحبت کرد. این خبر شماره یک رسانه‌های اسپانیا و کاتالونیاست:« مردم فقط در مورد این انتقال صحبت می‌کنند. این طولانی‌ترین انتقال یک بازیکن به بارسلونا بعد از نیمار است. بالاخره لواندوفسکی دومین بازیکن برتر دنیاست و پس از جدایی مسی، دیگر چنین ستاره‌ای در باشگاه نبود. بسیاری از مردم تصور نمی‌کردند که او فصل آینده با پیراهن بارسا بازی خواهد کرد.»

در هفته‌های اخیر اما ممکن بود این تصور ایجاد شود که این انتقال متوقف شده است. این بیم در بارسلونا وجود نداشت؟
وضعیت مالی باشگاه هنوز نامشخص است و بارسا مطمئن نبود که بتواند به اندازه‌ای که بایرن انتظار دارد، هزینه کند. به همین دلیل فکر می‌کردم این پروسه حتی بیشتر طول می‌کشد. وقتی دیروز بعد از ظهر فهمیدم که هر دو طرف به توافق نزدیک هستند، کمی شگفت زده شدم.

1727773

نمی‌توان انکار کرد که این انتقال مدیون پینی زاهاوی، ایجنت این بازیکن است که در مذاکرات بسیار موفق بود. در بارسلونا درباره تاثیر او بر این انتقال چه می‌گویند؟
زاهاوی توانست بارسلونا را متقاعد کند که پول بیشتری خرج کند. به یاد داشته باشید که در ابتدا باشگاه می‌خواست لواندوفسکی را با 30 میلیون یورو جذب کند که برای بایرن بسیار اندک بود. در نهایت قهرمان آلمان 45 میلیون یورو به‌علاوه پاداش دریافت خواهد کرد. فکر می‌کنم زاهاوی نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

از قبل مشخص شده که لواندوفسکی چه زمانی به‌عنوان بازیکن بارسلونا معرفی می‌شود؟
قطعاً امروز نه. لواندوفسکی قرار است تا سه روز آینده به تیم ملحق شود. ابتدا او باید آزمایش‌های پزشکی را انجام دهد، سپس به ایالات متحده می‌رود، جایی که بارسلونا نیز آنجا حضور دارد. اولین بازی او مقابل رئال مادرید و در لاس وگاس خواهد بود.

1727770

می‌دانید دستمزد لواندوفسکی چقدر خواهد بود؟ 
10 میلیون یورو خالص در سال به اضافه پاداش.

جدا از لواندوفسکی، بارسلونا پول زیادی را برای رافینیا خرج کرد. آیا باشگاه از نظر فرپلی مالی مشکلی ندارد؟
فکر می‌کنم این نقل و انتقالات ممکن است روی مشکلات آینده پیرامون فرپلی مالی تأثیر بگذارد. قوانین در اسپانیا سخت است و مواجهه با این محدودیت نسبت به سایر کشورها دشوارتر است. باشگاه اکنون پول برای فعالیت دارد، 10 درصد از حق پخش تلویزیونی به سیکس استریت به مبلغ بیش از دویست میلیون یورو فروخته شده است. بارسا همچنین قصد دارد در هفته آینده پانزده درصد دیگر از حق پخش را بفروشد. با این حال، برای رعایت قوانین فرپلی مالی، باید چند بازیکن را بفروشد.

1724800

فروش فرنکی دی یونگ چقدر به باشگاه کمک می‌کند؟
هنوز راه زیادی تا پایان مذاکرات با منچستریونایتد باقی مانده است. بارسلونا بعد از انتقال لواندوفسکی باید کارهای زیادی انجام دهد. در شرایط عادی، هیئت مدیره آنچنان مایل به فروش دی یونگ نیست، اما می‌تواند از این ناحیه، درآمد زیادی کسب کند.

خط حمله بارسلونا نیازی به تقویت دارد؟
بارسلونا می‌خواهد بهترین خط حمله جهان را داشته باشد. بهتر از پی‌اس‌جی با مسی، نیمار و امباپه، بارسا با لواندوفسکی، رافینیا، دمبله، آنسو فاتی، اوبامیانگ، فران تورس، خط حمله ترسناکی دارد و اکنون همه می‌توانند به تیمی با چنین نیروی تهاجمی حسادت کنند. این باشگاه در حال حاضر روی بازگشت به مبارزه برای قهرمانی در تمام جام‌ها تمرکز کرده و به دنبال کسب حداقل یک عنوان داخلی است. فکر می‌کنم با چنین تیم هجومی‌ای، بارسا می‌تواند رئال را از تخت سلطنت لالیگا خلع کند، اما در لیگ قهرمانان اروپا نیز می‌تواند مدعی جدی باشد. من فقط نگران دفاع هستم.»

1727333

صحبت از انتقال ژول کنده است؟
راستش را بخواهید، بارسلونا ممکن است نتواند برای بازیکن جدید بعدی پول زیادی پرداخت کند، دقیقاً به دلیل بازی جوانمردانه مالی. کنده عالی خواهد بود، اما این انتقال ممکن است به نتیجه نرسد.

واکنش تیم به موفقیت در جذب لواندوفسکی چگونه بود؟
بارسلونا بازیکنان بزرگ زیادی دارد، اما فاقد یک رهبر در میدان بود. بازیکنی که در میدان تفاوت را رقم بزند. تیم به خوبی این ایده را درک کرد. آنها انتظار دارند لواندوفسکی به آنها انرژی بیشتری بدهد.

1676337

آیا لواندوفسکی به‌عنوان بازیکن بارسلونا شانس بیشتری برای بردن توپ طلا در سال آینده خواهد داشت؟
اگر بارسلونا قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شود و لواندوفسکی بازیکن اصلی آن باشد، این شانس وجود دارد.

دیدگاه‌ها