کد خبر : 1833968 | 26 تیر 1401 ساعت 17:07 | 32.6K بازدید | 12 دیدگاه

سومین برد متوالی و صعود به عنوان صدرنشین گروه؛

سامورایی ها هم مقابل بسکتبال ایران زانو زدند

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی 88 بر 76 مقابل ژاپن به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله حذفی کاپ آسیا شد.

سامورایی ها هم مقابل بسکتبال ایران زانو زدند

به گزارش "ورزش سه"، تیم های بسکتبال ایران و ژاپن در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که هر کدام از دو تیم در دو مسابقه قبلی خود در کاپ آسیا از سد سوریه و قزاقستان عبور کرده بودند و برای صدر نشینی در گروه C این مسابقات، نیازمند پیروزی در چهاردهمین دیدار رو در روی خود در تاریخ کاپ آسیا بودند.

* کوارتر اول:  ایران 27- ژاپن 24  
پرتاب 3 امتیازی بهنام یخچالی آغازگر این مسابقه بود تا نخستین امتیاز این دیدار مهیج به نام ایران ثبت شود. ژاپنی ها از همان ابتدای مسابقه با استفاده از پرتاب های 3 امتیازی خود شروع به امتیاز آوری کردند و از 15 امتیاز نخست خود، 12 امتیاز را از طریق همین پرتاب ها به دست آوردند و با 2 امتیاز اختلاف از ایران پیش افتادند. لی آپ و در ادامه توپ ربایی جمشیدی و 2 امتیازی حامد حدادی ایران را 17 بر 15 پیش انداخت. پرتاب 3 امتیازی یوتا واتانابه  نیز با پاسخ مشابه محمد جمشیدی همراه بود. در ادامه ریباند حمله بی نقص و پرتاب 2 امتیاز سجاد پذیرفته،ملی پوشان ایران توانستند 8 امتیاز پیاپی گرفته و 25 بر 18 پیش بیفتند که این روند در نهایت با پرتاب پنالتی هاریموتو خاتمه یافت. در پایان نیز دو پرتاب پنالتی یوکی کاوامورا باعث شد که کوارتر نخست با برتری 27 بر 24 ایران به پایان برسد. بهنام یخچالی با کسب 13 امتیاز، بیشترین امتیاز را در این کوارتر به ثبت رساند.

1727949

* کوارتر دوم ایران 21- ژاپن 10
نخستین امتیاز این کوارتر نیز با پرتاب 2 امتیازی محمد جمشیدی برای ایران به دست آمد. پس از 2 پرتاب پنالتی ژاپنی ها، شاگردان سعید ارمغانی 8 امتیاز پیاپی کسب کردند تا نتیجه کار 37 بر 26 شده و برای نخستین بار در این مسابقه اختلاف بین دو تیم دو رقمی شود. ژاپنی ها که در انجام نقشه های خود و پرتاب های 3 امتیازی ناموفق بودند، این بار نیز با پرتاب پنالتی واتانابه به روند 5 دقیقه بی امتیاز خود پایان دادند. 3 امتیازی جمشیدی و امتیازات یخچالی و حدادی 7 امتیاز پیاپی دیگر را برای ایران به ارمغان آورد. پس از این بود که حملات ایرانی ها در چند دقیقه به بن بست خورد و 7 امتیاز متوالی توسط ژاپنی ها به دست آمد تا اینکه پرتاب سجاد پذیرفته به این روند پایان داد. ژاپنی ها که در کوارتر اول 6 پرتاب 3 امتیازی موفق را به ثمر رسانده بودند، نتوانستند در کوارتر دوم هیچ کدام از 3 امتیازی های خود را وارد سبد کنند تا با شکست 48 بر 34 راهی رختکن شوند. برترین بازیکنان ایران در نیمه نخست نیز بهنام یخچالی و حامد حدادی بودند که به ترتیب 18 و 10 امتیاز به دست آوردند.

* کوارتر سوم ایران 20-  ژاپن 12 
حامد حدادی نخستین امتیاز نیمه دوم را برای ایران به دست آورد. پرتاب نوید رضایی فر پس از 2 دقیقه تیم ایران را به امتیاز 52 رساند. 7 امتیاز بعدی ایران را حامد حدادی به دست آورد تا به همراه بازی 3 امتیازی یخچالی و پرتاب 2 امتیازی جمشیدی حساب کار را 64 بر 44 کرده و اختلاف را به 20 امتیاز برساند. پرتاب 2 امتیازی سجاد مشایخی نیز پایان بخش این کوارتر بود تا تیم ایران با برتری 68 بر 46 گام به کوارتر پایانی بگذارد و با 22 امتیاز اختلاف در آستانه صدرنشینی گروه C قرار بگیرد.

1727948

* کوارتر چهارم ایران 20- ژاپن 30 
نخستین امتیاز کوارتر پایانی را نیز به مانند 3 کوارتر قبلی ایرانی ها و این بار با دستان محمد جمشیدی به دست آوردند. بالاخره این سویچیرو اینوئه بود که بعد از 25 دقیقه هفتمین پرتاب 3 امتیازی سامورایی ها را وارد سبد ایران کرد. 2 امتیازی که کای توز برای ژاپنی ها کسب کرد، با پرتاب 3 امتیازی تماشایی متین آقاجانپور پاسخ داده شد تا ایران به امتیاز 75 برسد. امتیاز هشتادم ایران نیز با 3 امتیازی آقاجانپور به دست آمد. ژاپنی ها که در کوارتر چهارم دستشان دوباره گرم شده بود،با به ثمر رساندن 5 پرتاب 3 امتیازی توانستند کوارتر آخر را با حساب 30 بر 20 به سود خود به پایان برسانند اما در نهایت با نتیجه 88 بر 76 مسابقه را واگذار کردند تا برای چهارمین بار پیاپی در کاپ آسیا مغلوب ملی پوشان ایران شوند.

تیم ایران با کسب این پیروزی صدرنشین گروه C شد تا با خلاص شدن از دیدار احتمالی با استرالیا، پس از یک دور استراحت، روز چهارشنبه و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار اردن و چین تایپه برود.

دیدگاه‌ها