کد خبر : 1834071 | 27 تیر 1401 ساعت 15:20 | 41.3K بازدید | 18 دیدگاه

یک سال زمان می خواهیم تا مربی طراز اول بیاوریم؛

واکنش واعظ آشتیانی به رفتار کمیته فنی

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در مورد ابقا اسکوچیچ صحبت‌هایی را مطرح می کند.

واکنش واعظ آشتیانی به رفتار کمیته فنی

به گزارش "ورزش سه"، واعظ آشتیانی اعتقاد دارد باید شرایطی پیش می‌آمد که کمیته فنی در خصوص مسئله دراگان اسکوچیچ ورود نکند.
گفت و گوی ما با کاندید ریاست فدراسیون را در خصوص اسکوچیچ و برنامه هایش برای آینده فوتبال در زیر بخوانید:

این برخورد غیر منصفانه بود
برگرداندن اسکوچیچ منطقی ترین تصمیم هیات رئیسه در چند وقت اخیر بود. اگر هر کس دیگری را هم می آوردند هیچ تضمینی برای اتفاق جدید نبود ضمن اینکه بی جهت یک پولی پرداخت می‌شد چه مربی خارجی و چه مربی داخلی؛ پس این دور اندیشی را باید از قبل می کردند الان وقت عوض کردن مربی نبود. حداقل ما یکسال زمان می خواهیم یک مربی طراز اول بیاوریم، وقتی پنج ماه تا جام جهانی باقی مانده تغییر سرمربی نمی‌توانست تصمیم خردمندانه ای باشد. ضمن اینکه آقای اسکوچیچ هم آن زمان که تیم را تحویل گرفت همه می دانند چه شرایط بحرانی داشتیم و این در کمال بی انصافی بود که بخواهیم مزد زحماتش را اینگونه بدهیم و یک خاطره بسیار تلخ در ذهن این مربی بگذاریم. حالا اینکه این مربی چه نقاط ضعف و قوتی دارد همه محفوظ است، اینکه بخواهیم غیر منصفانه برایش تصمیم بگیریم قابل بحث است.

جز هزینه مضاعف نتیجه دیگری نداشت
اینکه بگویم آقای اسکوچیچ ایراد فنی ندارد حتماً صاحب‌نظران در حوزه فنی به آن ایراد می گیرند ولی به لحاظ مدیریتی من از دید  یک مدیر می گویم که ابقای اسکوچیچ خیلی خوب بود. اگر از نگاه انصاف وقتی به موضوع نگاه می کردیم مشاهده می کردیم که صاحب‌نظران هم به ادامه کار آقای اسکوچیچ در شرایط فعلی نظر مثبت داشتند، به  غیر از این اتفاق به جز اینکه هزینه مضاعفی بدهیم سودی نداشت.

چرا بی جهت روحیه اسکوچیچ و تیم را تحت تاثیر قرار دادیم؟
من تعجب می‌کنم که کمیته فنی در این موقعیت تحلیلش چه بود که این موضوع را رصد و پیگیری کند؟ این واقعا جای تعجب دارد و برای من جای سوال است به لحاظ مدیریتی رئیس فدراسیون می‌بایست به گونه ای تدبیر می‌کرد که کمیته فنی راجع به این موضوع در این مقطع وارد نشود. البته صحبت‌هایی مطرح است که برخی علاقه مند بودند این اتفاق بیفتد و در اصطلاح می گویند یک پشت پرده هم وجود داشته ولی در عین حال من فکر می‌کنم این حق کمیته فنی است که اظهار نظر کند و من احترام می گذارم اما آیا الان وقتش بود؟ اینکه روحیه یک مربی و تیم را ما تحت تاثیر این خبر که اسکوچیچ برکنار می شود یا شده است یا خواهد شد  قرار بدهند به نفع فوتبال ما بود؟ اگر ما یک دقیقه راجع به این موضوع فکر کنیم که آیا این تصمیم اثرگذار و منصفانه بود و برای آینده فوتبال کشور خوب، ببینیم ارزش این را داشت فضای فوتبال کشور، مردم و صاحب نظران درگیر یک موضوع شود که می توانست در این مقطع مطرح نشود و در مقطع دیگر راجع به آن تصمیم گیری شود یا حداقل یک سال قبل تصمیم می گرفتند، همان روزی که تیم صعود کرد باید به این فکر می کردند‌.

1504599

باید برنامه ای در خصوص تولید دانش داشته باشیم
من الان نمی خواهم از برنامه هایم بگویم. زمانی که کار به آنجا برسد که نیازمند مناظره‌ای باشد صحبت های خودم را خواهم کرد. شعار من از روز اول تحول بود یعنی اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد، برای اتفاقات بزرگ آدم های بزرگ هم باید در مجموعه وجود داشته باشند. وقتی قرار است تحول ایجاد شود باید افراد تحول گرا هم حضور داشته باشند. یعنی ما از افرادی استفاده کنیم که نگاهشان تحول گرا است و برنامه ای برای تولید  دانش داشته باشیم. ۲۱ دوره لیگ برتر برگزار شده، شما به عنوان یک روزنامه نگار فکر می کنید در فوتبال ما تولید دانش شده؟ ما چرا هنوز به مربی خارجی وابسته هستیم؟ برای اینکه در تولید دانش ضعیف هستیم.
نگاه آموزشی ما باید تغییر کند، ما باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کنیم و مسائل دیگر به موقعش مطرح می شود، بنده حتما این کار را خواهم کرد. وقتی که می‌گویم افرادی تحول گرا باید در تیم جدید وجود داشته باشند یعنی اینکه باید از آزمون و خطا پرهیز کنند. چون زمانی آزمون و خطا انجام می شود که جهل دانش و عقلانیت وجود دارد. تحول؛ سرشاخه پیشرفت و توسعه است. وقتی می گوییم تحول منظورمان این است می‌خواهیم به عنوان یک سرشاخه پیشرفت و توسعه فوتبالمان را عملیاتی کنیم و تحول همانطور که گفتم بدون نیروی انسانی آگاه میسر نمی شود تا بتوانند اتفاقات مهم را رقم بزنند. جامعه فوتبال ما این ظرفیت را دارد که تولید دانش کند.

هزینه باشگاه ها باید کاهش پیدا کند
می‌توانند به کمک دانشگاه تولید دانش کنند و تحولی ایجاد کنند تا لیگ ما پویاتر شود. لیگی شود که برای باشگاه ها و نه برای فدراسیون تولید ثروت کند و این هم راهکار دارد. باید به سمتی  برویم که هزینه باشگاه ها کاهش پیدا کند و درآمدشان بالا برود و این هم ساز و کار خود را دارد، در برنامه های خود نوع این عمل را توضیح خواهم داد.

دیدگاه‌ها