کد خبر : 1834098 | 27 تیر 1401 ساعت 15:44 | 147.5K بازدید | 15 دیدگاه

چه کسی این حرف ها را می‌زند؟

واکنش تند شهرام محمودی به یک پیش‌بینی رویاپردازانه

شهرام محمودی، ستاره سابق تیم ملی والیبال ایران، در گفت‌وگو با ورزش سه تاکید کرد که ملی‌پوشان باید با تمام تمرکز مقابل لهستان ظاهر شوند.

واکنش تند شهرام محمودی به یک پیش‌بینی رویاپردازانه

به گزارش "ورزش سه"، پنج شنبه شب یک بار دیگر شاهد تقابل جذاب و کلاسیک ایران و لهستان خواهیم بود؛ جایی که دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پیش از این در مرحله گروهی ایران با نتیجه 3-2 لهستان را شکست داده بود و حالا شاگردان بهروز عطایی به دنبال ثبت یک پیروزی بزرگ دیگر و نهایتا صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها هستند.

به بهانه همین مسابقه حساس گفت‌وگویی با شهرام محمودی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

*مشخص بود این تیم به زمان نیاز دارد
معمولا ما تورنمنت‌ها را خیلی خوب شروع نمی‌کنیم. امسال شرایط متفاوتی وجود داشت و تیم دچار تغییراتی شده بود. بازیکنان عوض شده بودند و برخی بازیکنان جوان به تیم اضافه شدند. باید به آنها زمان داده می‌شد تا بچه ها با هم هماهنگ شوند. رفته رفته هم شرایط خیلی بهتر شد و نتایج خوبی گرفتیم.

*نباید فکر کنیم که راحت لهستان را می‌بریم
دیدار برابر لهستان یک بازی بسیار سخت است. مطمئنا همه هواداران والیبال می دانند که لهستان یکی از قطب‌های والیبال دنیاست. ما یک بار در دور مقدماتی موفق به شکست آنها شدیم که این مسئله می‌تواند باعث روحیه مضاعف بچه ها باشد. کار خیلی سختی است. از این خبرها نیست که فکر کنیم یک بار لهستان را بردیم و الان می‌توانیم این تیم راحت ببریم. بازی خیلی سختی است و بچه ها باید خیلی زحمت بکشند، بیشتر از توان خود تلاش کنند تا بتوانیم انشالله راهی مرحله بعد شویم.

1725024

*بچه ها به کری خوانی لهستانی‌ها کار نداشته باشند
کلاً مدل لهستانی ها اینطوری است که سعی می‌کنند بازی روانی راه بیندازند و از این موضوع به نحو احسن بهره ببرند. به نظرم بچه ها نباید به این مسائل توجه کنند و تمام تمرکزشان روی تمرینات خودشان باشد. بچه ها باید با تمام توان و تمرکز وارد زمین مسابقه شوند تا انشاالله بتوانیم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم. مطمئنا در جریان بازی هم این کری ها و جنجال‌ها ادامه دار خواهد بود. بچه‌ها باید حواس‌شان به کار خودشان باشد تا بازی را به یک نتیجه خوب تمام کنیم.

*چه کسی این حرف‌ها را می‌زند؟
اشتباه است که ما از الان داریم به بازی نیمه نهایی فکر می‌کنیم. این کاملا اشتباه است. اصلا چه ربطی به آن بازی دارد؟ چرا باید به این بازی فکر کنیم؟ چه کسی این حرف‌ها را می‌زند و چنین آنالیز هایی انجام می دهد که می‌گویند ما بعدش بازی راحت‌تری داریم؟ مگر ما این بازی مقابل لهستان را برده‌ایم که از آن مسابقه حرف می‌زنیم؟ تیم ما باید تمام تمرکزش روی همین مسابقه با لهستان باشد. اصلاً ما این بازی را ببازیم حذف می‌شویم و دیگر مسابقه بعدی برای ما مهم نیست. ما الان باید این بازی را ببریم و به نیمه نهایی صعود کنیم و آن موقع به حریف بعدی فکر کنیم.

*یک خواهش از بچه ها دارم
این حرف ها واقعا باعث ناراحتی است که از حالا دارند حساب و کتاب می کنند که اگر ما این تیم را ببریم اینطوری می شود. این‌ها مطمئناً تمرکز را از تیم دور می‌کند و به ما ضربه می‌زند. من از همه بچه ها و کادرفنی درخواست می‌کنم که اولاً از حواشی به دور باشند و واقعا کاری به مراحل بعدی نداشته باشند و الان تمام تمرکزشان روی همین بازی باشد تا انشالله بتوانند با بهترین عملکرد نتیجه را به نفع خودشان رقم بزنند.

*امین فقط تمرکزش را روی بازی ها بگذارد
اول از همه والیبال یک بازی گروهی است و همه بازیکنان باید زحمت بکشند تا یک نتیجه خوب حاصل شود ولی پست پشت خط زن یک پست مهم و محوری محسوب می شود. خدا را شکر امین هم در این تورنمنت فوق العاده بوده و امیدوارم عملکرد او تداوم داشته باشد. این بازی هم مطمئنا خیلی می‌تواند به تیم کمک کند؛ البته همه بچه ها نه تنها امین. امیدوارم که امین هم تمرکز داشته باشد و به اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد توجهی نکند و الان تمام تمرکز خودش را روی این بگذارد که به تیم کمک کند. مطمئنا اگر روز خوب امین باشد واقعا مهار او سخت است و خیلی می‌تواند به ما کمک کند و روی نتیجه تاثیر گذار باشد.

*تا همین جا هم تیم فوق‌العاده بوده است
همیشه بازی های ما با لهستان خیلی نزدیک بوده است. من فکر می‌کنم که دور بودن از حاشیه و داشتن تمرکز خیلی می‌تواند به بچه ها کمک کند. لهستانی‌ها هر وقت به مشکل می‌خورند، شروع می‌کنند به کری‌خوانی های زیر تور تا تمرکز بازیکنان ما را به هم بریزند و اگر ما وارد حواشی نشویم می‌توانیم بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. واقعا کار سختی است و تا همین جا هم که بچه ها رفتند اتفاق فوق‌العاده‌ای را رقم زده اند.
شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که تیم به این مرحله برسد و همین که بچه ها اینجا هستند جای تبریک و خوشحالی دارد. تبریک به مجموعه تیم ملی، از کادر فنی گرفته تا بازیکنان و امیدوارم که این روند ادامه دار باشد و بچه ها بدانند فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست بیاید مردم این تیم را دوست دارند و همیشه از آن حمایت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها