کد خبر : 1834277 | 28 تیر 1401 ساعت 17:38 | 52.8K بازدید | 6 دیدگاه

کشتی آزاد ایران برای قهرمانی جهان به بلگراد می‌رود

رونمایی از 10 ستاره بعد از گذر از فیلترهای مخصوص!

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بعد از انجام کامل چرخه انتخابی، برای شرکت در مسابقات جهانی 2022 صربستان مشخص شد.

رونمایی از 10 ستاره بعد از گذر از فیلترهای مخصوص!

به گزارش "ورزش سه"، از قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی، انتخابی تیم ملی و البته تورنمنت های بین المللی مثل قهرمانی آسیا و مسابقات تونس، همگی در انتخاب 10 مرد نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت های جهانی 2022 بلگراد تاثیرگذار بودند. 
چرخه ای که پژمان درستکار بعد از موفقیت در مسابقات جهانی 2021 نروژ تعریف کرد، به نظر به شکل خوبی دنبال شد و حالا می توانیم از ترکیب نهایی تیم ملی قبل از اعلام رسمی کادرفنی، رونمایی کنیم. 
جالب اینکه 8 آزادکاری که برای مسابقات جهانی 2022 انتخاب شدند، در مسابقات جهانی سال گذشته نیز در ترکیب تیم ملی حضور داشتند. تغییرات فقط مختص به چند وزن بود و جالب اینکه هر 10 کشتی گیر اعزامی قبلا سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشته اند. 
مسابقات جهانی 2022 کشتی 19 تا 27 شهریورماه در بلگراد صربستان برگزار می شود. در شرایطی که امسال خبری از حضور روس ها نخواهد بود و آن ها به خاطر مسائل سیاسی و جنگ با اوکراین از حضور در مسابقات محروم هستند. این اتفاق بدون شک کار ایران را برای رسیدن به سکوی قهرمانی جهان راحت‌تر خواهد کرد.

57 کیلوگرم: علیرضا سرلک
این جوان سبک وزن کشتی آزاد که سال گذشته توانست مدال نقره جهان را بر گردن بیاویزد، امسال با آرزوهای بزرگتری راهی مسابقات جهانی خواهد شد. سرلک که یک رقیب جوان را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی روبروی خود می دید، در تورنمنت تونس علاوه بر شکست دادن رقیب رودرروی خود به مدال برنز دست یافت. البته که عملکرد سرلک در این تورنمنت چندان درخشان نبود، اما او می تواند در فرصت 2 ماهه باقی مانده خودش را برای حضوری موفق در مسابقات جهانی صربستان آماده کند.

1728451

61 کیلوگرم: رضا اطری
اطری که سابقه حضور در المپیک توکیو و چند دوره حضور در مسابقات جهانی را دارد، بهترین عنوانی که کسب کرده، پنجمی بوده و نتوانسته تا اینجا طلسم رفتن روی سکو را بشکند. او که قبلا در 57 کیلو کشتی می گرفت، به خاطر وزن کم کردن های متوالی، تصمیم گرفت به یک وزن بالاتر برود و در این وزن موفق بود. اطری بعد از قهرمانی در جام تختی، در انتخابی تیم ملی مقابل داریوش حضرتقلی زاده تقریبا راحت به برتری دست یافت تا یک بار دیگر با دوبنده تیم ملی شانس خود را برای رفتن روی سکوی جهانی بیازماید.

1728450

65 کیلوگرم: رحمان عموزاد
پدیده کشتی ایران که با قهرمانی در آسیا حضور خود در ترکیب تیم ملی برای شرکت در رقابت های جهانی را قطعی کرد، برای بزرگی کردن در کشتی دنیا چاره ای جز رفتن روی سکو در دومین تجربه اش را ندارد. رحمان که به خاطر سبک کشتی گرفتنش با حسن یزدانی هم مقایسه می شود، امیدوار است بعد از حذف در مسابقات جهانی سال گذشته در وزن 61 کیلو، امسال بتواند با تجربه بیشتر به مدالی خوشرنگ دست پیدا کند.

1728452

70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی
امیرمحمد یزدانی، سال گذشته در وزن 65 کیلوگرم با درخشش فوق العاده و چشمگیر به فینال رسید و در نهایت مدال نقره جهان را بر گردن آویخت. او با توجه به رفتن به یک وزن بالاتر مجبور شد از همان ابتدا در چرخه انتخابی قرار بگیرد و در نهایت هم با شکست تمامی رقبا موفق شد دوبنده تیم ملی را بار دیگر تصاحب کند. یزدانی در یک وزن غیرالمپیکی شاید کار راحت تری برای رسیدن به فینال مسابقات جهانی داشته باشد، اما با توجه به نقره سال گذشته توقعات هم از او بالا رفته است.

1728457

74 کیلوگرم: یونس امامی
با اینکه یونس امامی المپیک توکیو را از دست داد، اما توانست سال گذشته در مسابقات جهانی دوبنده تیم ملی را برتن کند. این جوان کرمانشاهی که البته در شهریار تمرین می کند، با توجه به طلایی شدن در مسابقات آسیایی بار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی شد تا شاید ناکامی سال گذشته خود را در این وزن سخت و پرمدعی جبران کند. امامی که قبلا در 70 کیلو سابقه کسب مدال برنز جهان را دارد، امیدوار است در صربستان به مدال خوشرنگ‌تری دست پیدا کند.

1728448

79 کیلوگرم: محمد نخودی
نخودی بعد از درخشش در مسابقات جهانی نروژ با رویای انتقام از جردن باروز و تبدیل مدال نقره سال گذشته به طلا زندگی می کند. البته او در مسیر تصاحب دوباره دوبنده تیم ملی، رقیب سرسختی به نام علی سوادکوهی را پیش رو داشت. با اینکه در دور اول مسابقات تونس، سوادکوهی 5 بر 5 نخودی را شکست داد، اما در ادامه این نخودی بود که خودش را بالا کشید و توانست در این تورنمنت طلایی شود. حالا نخودی ملی پوش ایران در مسابقات جهانی 2022 خواهد بود و امیدوار به شکست تمامی رقبا و شکستن طلسم جردن باروز است.

1728456

 86 کیلوگرم: حسن یزدانی
مثل همیشه حسن یزدانی بدون حاشیه و با اقتدار در مسابقات داخلی شرکت کرد و توانست دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی را بدون حرف و حدیث مال خود کند. نابغه کشتی ایران که انتقام شیرینی در مسابقات جهانی 2021 از دیوید تیلور گرفت و سومین طلای جهانی‌اش را بر گردن آویخت، کم کم خودش را به رکوردداران کسب مدال در کشتی ایران و جهان نزدیک می کند. او مثل همیشه یک رقیب سرسخت به نام دیوید تیلور را در بلگراد پیش رو خواهد داشت و باید دید این بار نتیجه این نبرد هیجان انگیز چه خواهد بود.

1728455

92 کیلوگرم: کامران قاسمپور
با شکست دادن جی دن کاکس و کسب مدال طلای جهان، حالا کامران قاسمپور هم توانسته بعد از چند سال که پشت حسن یزدانی در 86 کیلو مانده بود، در دنیای کشتی نامی برای خودش دست و پا کند. قاسمپور هم با شکست رقیب خود در انتخابی تیم ملی، توانست بدون حرف و حدیث صاحب دوبنده تیم ملی شود و حالا به شکست دوباره رقیب آمریکایی و دبل طلایی در بلگراد فکر می کند.

1728449

97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان
با مدال برنزی که مجتبی گلیج در جهانی 2021 گرفت و مبارزه خوبی که با اسنایدر داشت، کمتر کسی تصور می کرد که محمدحسین محمدیان که در المپیک توکیو یک ناکامی بزرگ را تجربه کرده بود، بتواند در انتخابی دو بار متوالی رقیبش را شکست دهد. این اتفاق افتاد و محمدیان با شایستگی به دوبنده تیم ملی در 97 کیلو رسید. حالا محمدحسین در این وزن پرمدعی و البته در غیاب سعداله یف، امیدوار است برای نخستین بار روی سکوی جهانی برود.

1728458

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع
امیرحسین زارع با برنز المپیک توکیو و طلای جهانی 2021 حالا هم شانس اول رسیدن به طلای جهان در سال 2022 خواهد بود. او که با شکست امیررضا معصومی در انتخابی تیم ملی توانست بار دیگر با اقتدار صاحب دوبنده تیم ملی شود، توانایی رسیدن به دومین طلای متوالی جهان را دارد. البته که رقبایی همچون طاها آکگول و گنو پتریاشویلی پیش روی امیرحسین زارع برای تکرار قهرمانی جهان هستند.

1728459

دیدگاه‌ها