کد خبر : 1834351 | 29 تیر 1401 ساعت 08:21 | 4.1K بازدید | 1 دیدگاه

عالمیان: برای بازگشت به لیگ ایران انگیزه ندارم

ملی‌پوش تنیس روی میز با تاکید بر اینکه آماده حضور نتیجه بخش در بازی‌های اسلامی است از تمدید قراردادش در لیگ فرانسه خبر داد و انتقاداتی را هم از لیگ ایران مطرح کرد.

عالمیان: برای بازگشت به لیگ ایران انگیزه ندارم

به گزارش "ورزش سه" نوشاد عالمیان در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت آمادگی و شرایط تمرینی اش برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی، تاکید کرد که شانس صد درصدی برای نتیجه گیری در این دوره از بازی‌ها دارد.

وی همچنین با بیان اینکه قرارداد باشگاهی اش را برای چهارمین حضور متوالی در لیگ فرانسه تمدید کرده است، انتقاداتی را نسبت به لیگ ایران مطرح کرد.

فعلاً زیر نظر پدرم روزی یک جلسه تمرین دارم

این ملی پوش تنیس روی میز با یادآوری اینکه چند هفته‌ای است که پرونده سومین سال حضورش در لیگ فرانسه بسته شده و به ایران بازگشته است، گفت: بعد از چند روز استراحت همراه با برادرم نیما تمرینات خود را در بابل و زیر نظر پدرم از سر گرفتیم تا در روزهایی که هنوز اردوی آماده سازی تیم ملی آغاز نشده بتوانیم آمادگی خود را حفظ کنیم. به خاطر گرمای زیاد هوا روزی یک جلسه تمرین داریم.

برای تمرین تنیس روی میز، هیچ کجا به اندازه تهران بد نیست

وی از پیگیری تمریناتش در بابل ابراز رضایت کرد و یادآور شد: برای تمرین تنیس روی میز هیچ جای دنیا به اندازه تهران بد نیست. در تهران رطوبت و فشار هوا کم است اما ارتفاع زیاد است، همین باعث می‌شود توپ با سرعت رد و بدل شود و در نتیجه رالی دلخواه را نمی‌توانیم داشته باشیم چون سرعت توپ خیلی زیاد می‌شود و کنترل آن اصلاً دست‌مان نیست.

ترجیح می‌دهم همیشه در بابل تمرین کنم

عالمیان تاکید کرد: ترجیحم همیشه این بوده که در بابل تمرین داشته باشم. تمرینات خاصی که در هوای شرجی بابل انجام می‌دهم اصلاً نمی‌توانم در تهران اجرا کنم و همین مسئله در روی روند آماده سازی تأثیر می‌گذارد. بنابراین نهایت بهره را از تمرینات این روزها در بابل خواهم داشت به خصوص که قرار است اردوی تیم ملی از اول مردادماه در تهران آغاز شود.

به خاطر تشابه شرایط آب و هوایی تمرینات تیم ملی در تهران برگزار می‌شود

ملی پوش تنیس روی میز ایران در مورد اینکه «آیا در مورد محل اردو و امکان جابه جایی با مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی صحبت داشته‌اید؟» خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی انجام شده، اتفاقاً هیأت اینجا هم مشکلی برای میزبانی ندارد اما به خاطر تشابه شرایط آب و هوایی تهران با قونیه که محل برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی است، ترجیح مسئولان این است که اردو در تهران برگزار شود. البته اردو در مجموع هفت، هشت روز است و بعد از آن عازم قونیه می‌شویم. بنابراین می‌توان با آن کنار آمد اگرچه بازهم می گویم هیچ کجای دنیا مانند تهران نیست.

شرایط خوبی برای کسب نتیجه در بازی‌های اسلامی داریم

«در بازی‌های ۲۰۱۷ کشورهای اسلامی که به میزبانی باکو برگزار شد شما و نیما عالمیان فینالیست بخش انفرادی شدید و به ترتیب مدال طلا و نقره را از آن خود کردید. در بخش تیمی هم ایران قهرمان شد. شرایط را برای تکرار این عناوین در قونیه چه طور می‌بینید؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت: من، نیما و امیرحسین هدایی به خاطر حضور در لیگ فرانسه و مجارستان و تقابل با بازیکنان و تیم‌های اروپایی شرایط آمادگی خوبی داریم. افشین نوروزی هم که دیگر بازیکن اعزامی است حتماً تمرینات با برنامه‌ای داشته است. در کل می‌خواهم بگویم شرایطمان برای حضور در بازی‌های اسلامی و کسب نتیجه خوب است.

شانس صد درصدی برای کسب نتیجه در قونیه هستیم

وی در این رابطه ادامه داد: در مورد اینکه دوباره قهرمان انفرادی و تیمی می‌شویم یا نه، نمی‌توانم با قاطعیت حرفی بزنم؛ صد درصد شانس کسب نتیجه و مدال هستیم اما به هر حال در ورزش اتفاقاتی رقم می‌خورد که همه شانس‌ها و پیش بینی‌ها را به هم می‌زند. شانس ما بالاست و در بخش تیمی هم که سید یک مسابقات هستیم. اگر اتفاق خاصی نیفتد حتماً نتیجه می‌گیریم.

تمدید قرارداد برای چهارمین حضور متوالی در لیگ فرانسه

به گزارش، پینگ پنگ باز ملی پوش ایران همچنین اشاره‌ای به وضعیت تیم باشگاهی خود برای فصل جدید مسابقات داشت. وی که همین یک ماه پیش با تیم تورخینه فویلارد قهرمان لیگ دسته B تنیس روی میز فرانسه شد، قراردادش را با این تیم و برای فصل آتی مسابقات تمدید کرده و بدین ترتیب چهارمین سال متوالی حضور در لیگ فرانسه را تجربه خواهد کرد.

از شرایطم در لیگ فرانسه راضی ام

وی در این زمینه گفت: تورخینه فویلارد از تیم‌های خوب لیگ دسته B فرانسه است. خوشبختانه فصل گذشته دیدارهای خوبی با این تیم داشتم و توانستم مؤثرترین بازیکن در ترکیب تیم، کمک زیادی به قهرمانی آن داشته باشم. اینگونه شرایط برای تمدید قراردادم مهیا شد و من هم از آن استقبال کردم. در کل شرایط خوبی در این تیم و لیگ فرانسه دارم.

انگیزه ام برای بازگشت به لیگ ایران کم شده است

عالمیان همچنین انتقاداتی را هم از شرایط لیگ تنیس روی میز ایران مطرح کرد و گفت: لیگ ایران نیست به همیشه ضعیف شده است. بدتر اینکه شرایط مالی حضور در آن اصلاً خوب و مناسب نیست درحالی که با تورم سنگینی مواجه هستیم. همین مسئله انگیزه خود من را برای بازگشت به لیگ کشورم کم کرده است. به خصوص که آنجا علاوه بر مسائل فنی، به لحاظ مالی شرایط کاملاً ایده آلی دارم.

لیگ پویایی نداریم

این چپ دست تنیس روی میز کشور که تجربه حضور در المپیک لندن و ریو را دارد، تاکید کرد: پیشرفت هر رشته به شرایط لیگ آن بستگی دارد و اینکه بازیکن خارجی به کار گرفته شود، در فرانسه ۶۰ - ۵۰ باشگاه در تنیس روی میز فعال هستند و به همین دلیل مسابقات باشگاهی در چند دسته برگزار می‌شود. لیگ ایران اما اصلاً پویا نیست. امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند چون تأثیر مستقیم روی انگیزه بازیکنان دارد.

تداخل آغاز فصل جدید مسابقات تیمش و حضور تیم ملی در مسابقات جهانی

وی با تاکید مجدد بر اینکه علاوه بر مسائل فنی، شرایط مالی اش در لیگ فرانسه هم صد درصد خوب است و بابت آن رضایت کامل دارد، در مورد برنامه خود بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی توضیح داد.

عالمیان گفت: فصل جدید مسابقات باشگاهی فرانسه از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریورماه) آغاز می‌شود در حالی که تیم ملی، مسابقات قهرمانی جهان را هم در پیش دارد. احتمالاً برای هفته اول لیگ فرانسه تداخل برنامه با تیم ملی داشته باشیم. البته هنوز برنامه تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان اعلام نشده است. در هر صورت باید صحبت شود تا مشکل این تداخل برطرف شود.

دیدگاه‌ها