کد خبر : 1834456 | 29 تیر 1401 ساعت 16:55 | 62.9K بازدید | 67 دیدگاه

کوارتر چهارمِ وحشتناک، نسخه تیم ملی را پیچید

بازهم کابوس اردن؛ بسکتبال ایران رو به سقوط!

تیم ملی بسکتبال ایران با نمایشی ضعیف به‌ویژه در کوارتر چهارم، خاطره شکست تلخ برابر اردن در سال 2011 را بار دیگر تکرار کرد.

بازهم کابوس اردن؛ بسکتبال ایران رو به سقوط!

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم بسکتبال ایران و اردن در حالی از ساعت 15 امروز در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال کاپ آسیا به مصاف هم رفتند که تیم ایران با غلبه بر سوریه، قزاقستان و ژاپن و کسب صدرنشینی گروه C به طور مستقیم راهی این مرحله شده بود اما اردن پس از شکست مقابل استرالیا و دوم شدن در گروه A، برای رسیدن به این مسابقه مجبور شد یک مسابقه اضافی را با چین تایپه برگزار کند و با پیروزی در ثانیه های پایانی به این مرحله صعود کند.

ایرانی ها که همچنان خاطره تلخ بازی سال 2011 در همین مرحله یک چهارم نهایی مقابل اردن را از خاطر نبرده بودند و البته 4 سال قبل در چنین مقطعی در فینال بازی های آسیایی مقابل چین در همین جاکارتای اندونزی شکست خورده بودند، نمی خواستند این خاطرات تلخ در کاپ آسیا 2022 تکرار شود. 
اما در نهایت همان اتفاقی که نباید، افتاد و تیم ملی با نمایشی ضعیف به ویژه در کوارتر چهارم، نتیجه را 91 بر 76 به اردن واگذار کرد تا حتی از رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیا هم بازبماند!


کوارتر اول: ایران 18 – اردن 24
ترکیب آغاز کننده ایران در این مسابقه سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی بود. نخستین امتیاز بازی با دستان بهنام یخچالی برای ایران به دست آمد و دو امتیاز اول اردنی ها را نیز دار تاکر کسب کرد. در حالی که اردنی ها در 5 دقیقه نخست با درخششش احمد الدویری و زید عباس 13 بر 7 پیش بودند، حامد حدادی بازیکن حریف را بلاک کرد و در ادامه همین حرکت نخستین دو امتیاز خودش را به دست آورد. در ادامه نیز برتری 17 بر 9 اردنی ها سعید ارمغانی را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد. وقت استراحتی که تا حدودی مؤثر واقع شد تا در کوارتری که محمد جمشیدی 11 امتیاز کسب کرد، تیم اردن با نتیجه 24 بر 18 به پیروزی برسد.

1728777

کوارتر دوم: ایران 20 – اردن 20
سه امتیاز از سجاد مشایخی و دو امتیاز از محمد حسن زاده، وسام الصوص را وادار کرد تا در همان 50 ثانیه نخست این کوارتر درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت نیز پرتاب مید رنج زیبای محمد جمشیدی ایران را 25 بر 24 پیش انداخت اما اردنی ها دوباره توانستند با اختلاف 4 امتیاز پیش بیفتند و در کمتر از 4 دقیقه به پایان نیمه، نتیجه را 35 بر 29 کردند تا سعید ارمغانی از دومین وقت استراحت خود در نیمه اول نیز استفاده کند. بالاخره و در کمتر از دو دقیقه به پایان نیمه، رسول مظفری دومین پرتاب سه امتیازی ایران را نیز وارد سبد اردن کرد. در نهایت و در روزی که ملی پوشان ایران توپ های زیادی را لو دادند، نیمه اول بازی با همان 6 امتیاز اختلاف و با برتری 44 بر 38 اردنی ها به پایان رسید. امتیاز آورترین بازیکن نیمه نخست دار تاکر بود که 18 امتیاز کسب کرد. برای ایران نیز محمد جمشیدی 15 امتیاز به دست آورد و در روز کم فروغ بهنام یخچالی، حامد حدادی در همین دو کوارتر و با 10 امتیاز و 13 ریباند، دبل دبل خود را به ثبت رساند.

1728778

کوارتر سوم: ایران 29 – اردن 20
بسکتبالیست های ایران این نیمه را نیز مانند کوارتر قبلی توفانی آغاز کردند و پرتاب پنالتی بهنام یخچالی درکمتر از 3 دقیقه پس از آغاز این کوارتر، ایران را 48 بر 47 پیش انداخت. بازیکنی که پرتاب 3 امتیازی زیبایش پنجاه و یکمین امتیاز کشورمان را به ثبت رساند. دو پرتاب 3 امتیازی پیاپی از سجاد مشایخی و حامد حدادی نتیجه را کاملاً برعکس کرد و در شرایطی که نتیجه 62 بر 56 به سود ایران شد، سرمربی اردن مجبور به استفاده از وقت استراحت خود شد. وقت استراحتی که توانست روند ایران را متوقف کرده تا کوارتری که بهنام یخچالی یک تنه هم 13 امتیاز به دست آورد هم تا حد زیادی دار تاکر را مهار کرد، با برتری 67 بر 64 ایران به پایان برسد. 

1728780


کوارتر چهارم: ایران 9 – اردن 27
شروع آخرین کوارتر بازی با 3 امتیازی سامی بزای همراه بود که کار را در عدد 67 به تساوی کشاند. پرتاب 3 امتیازی جمشیدی دوباره ایران را پیش انداخت اما عملکرد خوب فردی ابراهیم و 7 امتیاز پیاپی برای اردنی ها به همراه داشت تا 74 بر 70 پیش بیفتند و وقت استراحت سعید ارمغانی نیز ثمری نداشت و بی دقتی های بی شمار بازیکنان ایران این فرصت را به اردنی ها داد تا 10 امتیازی متوالی دیگر به دست بیاورند و با یک ران 17 امتیازی، در فاصله 2 دقیقه به پایان مسابقه، نتیجه را 84 بر 70 کنند. دفاع تمام منطقه ای و فشار دفاعی ایران هر چند ابتدا با 6 امتیاز پیاپی برای ایران همراه بود اما اردنی ها در ادامه بازی را کنترل کردند و این مسابقه را با حساب به سود خود به پایان رساندند تا در دهمین مصاف رو در روی دو تیم در کاپ آسیا و 11 سال پس از آخرین برد خود، برای سومین بار مقابل ایران به پیروزی رسیدند و پس از 11 سال راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

1728779

دیدگاه‌ها