کد خبر : 1834495 | 29 تیر 1401 ساعت 22:35 | 90K بازدید | 44 دیدگاه

اولین صحنه مشکوک و اولین اعتراض فصل جدید

پرسپولیس - نساجی؛ ناگهان جنجالی شد! (ویدیو)

گل سوم پرسپولیس به نساجی در آخرین دقایق این بازی، اعتراض شدید تیم میهمان را به دنبال داشت.

پرسپولیس - نساجی؛ ناگهان جنجالی شد! (ویدیو)

به گزارش "ورزش سه"، نتیجه بازی دوستانه معمولا اهمیت چندانی برای تیم‌ها و طرفدارانشان ندارد؛ همان‌طور که چند روز پیش منچستریونایتد با چهار گل لیورپول را شکست داد اما نتیجه این بازی چندان مورد توجه کسی قرار نگرفت.

با این حال در ایران، نتیجه بازی‌های تدارکاتی و اتفاقاتشان از اهمیت بیشتری برخوردار است و حتی سوژه کری‌خوانی هواداران تیم‌ها نیز قرار می‌گیرد و طبیعتا شکست برای تیم‌های پرطرفدار تبعات خاص خود را برای بازیکنان و کادرفنی دارد.

در دوره پیش فصل تیم‌های ایرانی نیز بازی‌های تدارکاتی نسبتا زیادی را برگزار می‌کنند و این متغیری است برای ارزیابی کادرفنی از کیفیت تیم و بازیکنان و البته هواداران. اگرچه شاید توجه بیشتر کادرفنی به نمایش تیمشان باشد اما چون اغلب هواداران امکان تماشای بازی دوستانه را ندارند، برخی از آنها به نتیجه بازی به‌عنوان مهم‌ترین خروجی مسابقه نگاه می‌کنند.

در چنین شرایطی است که سوت داوران شاید کمتر از مسابقات رسمی اما به هر حال مورد اعتراض قرار می‌گیرد و این اتفاقی است که در آخرین دقایق بازی پرسپولیس - نساجی نیز رخ داد؛ جایی که برخورد خطیر دروازه‌بان جوان تیم میهمان با مهاجم پرسپولیس، علی صفایی داور مشهور را مجاب به گرفتن پنالتی کرد.

ویدئو: 255872

در این صحنه دروازه‌بان نساجی با زانو به پشت بازیکن پرسپولیس ضربه می‌زند و سپس روی او خراب می‌شود تا پنالتی اعلام شود.

اعلام این پنالتی در آخرین دقیقه بازی باعث شد تا بازیکنان و نیمکت‌نشینان نساجی اعتراض خود را نسبت به تصمیم صفایی نشان بدهند. البته شاهدان عینی گزارش می‌دهند که حمید مطهری در جریان این اعتراضات حضور نداشت.

معترضان نساجی‌چی معتقدند که داور برای اینکه پرسپولیس بازنده نباشد، پنالتی اعلام کرده و «بازی را درآورده» است. حتی رسانه رسمی نساجی هم به این موضوع اشاره کرد و نوشت: «اشتباه داوری، پیروزی را از نساجی گرفت.»

اما از آن سو داور مسابقه که البته علاقه‌ای به صحبت در مورد این مسابقه ندارد، طرفداران فوتبال را دعوت می‌کند که یک بار صحنه را تماشا کنند و خودشان بر اساس تجربیات و دانشی که به‌دست آورده‌اند، به جای او تصمیم بگیرند.

این شاید یکی از اولین جنجال‌های فصل جدید فوتبال ایران باشد؛ جایی که اگرچه هر دو تیم معتقدند این بازی تدارکاتی بوده و نتیجه در آن اهمیتی ندارد اما به هر حال به اعلام یا عدم اعلام یک پنالتی واکنش می‌دهند.

 

دیدگاه‌ها